It is currently 28 Apr 2024, 00:46

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 181 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8 Next
Author Message
PostPosted: 28 Apr 2011, 22:47 
Offline
User avatar

Joined: 03 May 2007, 00:51
Posts: 23
Location: Ploiesti
Nu stiu de unde ai scos tu varianta asta ca eram ametit si nu era ora 2 noaptea ci era in jur de 10:30-11:00, varianta reala o stiu decat eu cu stefan si in primul rand eu nu fac liniute nici de placere nici pe bani, atunci am vrut doar sa vad ce inseamna un soft pt o masina.
Cei de la supercips nici macar nu au modificat softul lui stefan ci mi-au pus unul facut de ei, si care ar fii diferenta intre un soft race si unul super safe, ca performante cat as fii putut sa recuperez maxim 2 masini nu? Si cu un soft super safe nu ar fii trebuit sa bat aceeasi masina stock ma intreb ca un simplu om care nu se pricepe sa resoftari.

_________________
Alfa Romeo 159


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2011, 23:01 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2011, 10:41
Posts: 1293
Car: Alfa Romeo 156
Location: Bucuresti
Acum ma bag si eu ca unul care nu are nici motor resoftat si nici nu s-a dat cu vreo masina resoftata de-a lui Stefan sau Iluzoriu. Atunci cand vorbim de liniute e foarte clar ca fiecare kilogram conteaza, fiecare schimbare de treapta de viteza conteaza dc o faci cu 0.5 secunde mai repede decat celalalt, asa ca nu cred ca "evaluarea" unui soft se face pur si simplu dupa 2 liniute cu alta masina.
Si in final, Iluzoriu spunea foarte bine, ( sunt convis ca si Stefan ar zice la fel) depinde foarte mult de ce vrea "clientul". Poti sa "comanzi" o resoftare sa fie "safe", sa poti sa faci depasiri frumoase avand si sotia si copilul in masina, iar motorul ( a se citi si ambreiaj, volanta, tot ce inseamna transmisia puterii catre roti...) si alta e sa iti "comanzi" un soft cu care sa te iei la intrecere pe 400 m.

Nu tin partea nimanui, nici lui Stefan sau Iluzoriu, nici macar celor de la superchips, dar cred ca atunci cand te hotarasti sa faci o resoftare trebuie sa stii clar ( foarte clar) ceea ce ceri de la respectiva modificare....si sa fii constient mai ales de riscurile ulterioare.

_________________
Alfa Romeo 156 JTDm


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2011, 23:12 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
adriand78 Quote:
cred ca atunci cand te hotarasti sa faci o resoftare trebuie sa stii clar ( foarte clar) ceea ce ceri de la respectiva modificare....si sa fii constient mai ales de riscurile ulterioare.
:goodpost:

trebuie luate prea multe in calcul la o liniuta:
- starea masinii
- greutatea masinii
- sofer
s.a.m.d.

PS. un exemplu amuzant: sora mea are un Bravo, masina faina pentru oras dar cu motorizare de fata. in orice situatie, si treaz si beat si cu 10 fete la mine in masina, nu se poate tine dupa mine. Daca ii dau ei alfa mea iar eu conduc Bravo, ea cu alfa nu se poate tine dupa mine cu Bravo...despre ce vorbim aici ?! :lol:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2011, 23:50 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
mugurel Quote:
Si e facut de Stefan sau Gus ? Ca asta vreau sa stiu ; daca sunt multumiti sau nu cei care si-au pus softuri de la cei doi ...
t.spark a raspuns corect :)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2011, 23:05 
Offline
User avatar

Joined: 31 Oct 2008, 11:47
Posts: 801
Car: 156/Brera
Location: Zaragoza/Slatina
Scuze de intarziere dar cum toata saptamana sunt plecat in cursa, nu-mi ramane decat la sfarsitul saptamanii sa postez cate ceva. Stefan, daca blindez EGR-ul, imi da eroare. Posibil mai trebuie lucrat la soft, in privinta egr-ului. Mai am de schimbat termostatul (exact cum a patit si ibiza) pentru ca imi sta temperatura la 60-70 grade. Doar la forja urca spre 80. In rest nu pot spune ca sunt nemultumit. Dar nici nu am mai probat alte softuri pentru a face o comparatie. Ambreiajul este original (cca 155k km iar eu am luat-o de la 99k km iar inainte nu stiu cum a fost exploatat) insa am observat o tendinta de patinare, de vreo 2x in zona de cuplu.
Numai bine!

_________________
Alfa Romeo Brera 2,4 JTDM+ (by ILuzoriu)
Alfa 156 1,9 JTDm 150+ (by ILuzoriu)


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2011, 08:45 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
indicat pe bord sau citit de diagnoza? (60-70 grade)


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2011, 11:42 
Offline
User avatar

Joined: 31 Oct 2008, 11:47
Posts: 801
Car: 156/Brera
Location: Zaragoza/Slatina
In bord, inca n-am verificat pe diagnoza. La relanti, sta cam la 55-60 grade. Nu cred ca ar fi vorba de ceas. Dar oricum am sa o pun pe diagnoza pentru a verifica eroarea de airbag si totodata vad exact si temperatura.

_________________
Alfa Romeo Brera 2,4 JTDM+ (by ILuzoriu)
Alfa 156 1,9 JTDm 150+ (by ILuzoriu)


Top
   
PostPosted: 01 May 2011, 21:59 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
O sa imi dau cu parerea legat de blocarea EGR-ului sau nu.

Acum vreo 2 saptamani la intalnirea Alfa am dat jos cu baietii EGR-ul de pe masina mea sa il curatam. Ei cand l-am desfacut am constatat ca era mult prea imbacsit cu mizerie si era blocat complet. Nu stiu daca blocarea asta din cauza mizeriei este acelasi lucru cu blindarea lui insa va pot spune ca umblam asa de multa vreme. Acum dupa 2 saptamani mi-am schimbat EGR-ul ( cu unul din dezmembrari ) dar e testat si functioneaza in parametri normali.

So...here goes :

1. Masina trage mai prost de cand functioneaza EGR-ul INSA cred ca aceasta chestie se datoreaza trecerii de la jantele de iarna la cele de vara (tabla pe 15 vs aliaj model GTA pe 17 deci grele). Aici mai intervin si temperaturile de afara care in ultima vreme au crescut considerabil.

2. In 2 saptamani de cand am schimbat EGR-ul si functioneaza am vazut acul de la temperatura apei la 90 de grade mai mult decat am vazut in toata perioada de cand am masina ( aproape 2 ani). Ma rog.....vara eram in grecia imi arata pe bord si 50.5 grade deci acolo vedea 90 de grade constant...in rest aproape niciodata nu ajungea la 90 de grade apa.

3. Tot legat de temperatura apei aceasta creste incredibil de repede acum. Inainte cand nu functiona EGR-ul mergeam iarna si 20 de minute si abia se misca acul...acuma dupa 6-7 minute deja acul se misca si baga caldura. E o diferenta de la cer la pamant.

4. Ultima impresie poate e mai mult subiectiva insa s-a redus din vibratia motorului transmisa in volan si habitaclu.

EDIT : am uitat o chestie....consumul a scazut cu 1-1.5 l/100 de km.

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 02 May 2011, 09:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
thenuts Quote:
In 2 saptamani de cand am schimbat EGR-ul si functioneaza am vazut acul de la temperatura apei la 90 de grade mai mult decat am vazut in toata perioada de cand am masina ( aproape 2 ani). Ma rog.....vara eram in grecia imi arata pe bord si 50.5 grade deci acolo vedea 90 de grade constant...in rest aproape niciodata nu ajungea la 90 de grade apa.
...

3. Tot legat de temperatura apei aceasta creste incredibil de repede acum. Inainte cand nu functiona EGR-ul mergeam iarna si 20 de minute si abia se misca acul...acuma dupa 6-7 minute deja acul se misca si baga caldura. E o diferenta de la cer la pamant.

4. Ultima impresie poate e mai mult subiectiva insa s-a redus din vibratia motorului transmisa in volan si habitaclu.

EDIT : am uitat o chestie....consumul a scazut cu 1-1.5 l/100 de km.
Io de ce tot zic sa va rezolvati EGR-ul, curatat si atat... Nu anulat!
Constructorii nu sunt tampiti de l-au montat, el exista pentru un anume motiv!!!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 02 May 2011, 11:01 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Logic vorbind, blocat de mizerie sau blocat din soft nu poate fi acelasi lucru!
Ca trage mai greu cu jante de 17" in loc de jante de 15" este un mit in care personal nu cred. Poate pleci mai greu de pe loc, ai aderenta mai buna, dar odata pusa in miscare, eu personal n-am simtit vreodata diferenta. Dar poate-s eu mai nesimtit.. :lol:
Ca se incalzeste mai greu masina e logic si explicabil prin insasi functionarea EGRului, dar ca nu mai ajunge la 90 de grade, acolo e alta problema..
Iar diminuarea vibratiilor sigur e placebo..

In final, Alex, bineinteles ca EGRul exista acolo cu motiv si constructorii nu l-au montat degeaba, asa cum si DPFul exista cu un motiv, asa cum nici catalizatoarele nu le-au montat degeaba, etc..

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 02 May 2011, 11:13 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
ALXege Quote:
Ca trage mai greu cu jante de 17" in loc de jante de 15" este un mit in care personal nu cred. Poate pleci mai greu de pe loc, ai aderenta mai buna, dar odata pusa in miscare, eu personal n-am simtit vreodata diferenta. Dar poate-s eu mai nesimtit.. :lol:
dupa trecerea de la 16" la 17", masina trage la fel. confirm :peace:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 02 May 2011, 12:00 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2009, 10:50
Posts: 1190
Car: Alfa 33 16v QV P4
Location: Bucuresti
Ma indoiesc ca la 1.6 eco nu se simte diferenta intre 16 si 17, e vb si de greutate aici si de diametrul rotii. La ege e alta treaba fiind cuplul mai mare.

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
Alfa Romeo 33 Boxer 1.7 16V Quadrifoglio Verde "Forza"
Image


Top
   
PostPosted: 02 May 2011, 12:04 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
la plecarea de pe loc se simte un pic dar in rest, in reprize, nu, trage la fel. oricum ma vad nevoit sa-l citez pe ege, poate sunt eu mai nesimtit :lol:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 02 May 2011, 13:53 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
ALXege Quote:
Ca se incalzeste mai greu masina e logic si explicabil prin insasi functionarea EGRului, dar ca nu mai ajunge la 90 de grade, acolo e alta problema..
Ori ai inteles prost tu ce am vrut sa zic ...ori am inteles eu prost ce ai vrut tu sa zici :)

Eu ziceam ca acu cand functioneaza EGR-ul se incalzeste mai repede...nu mai greu...si e logic asta din moment ce EGR baga gazele arse inca odata in motor ( cel putin asa stiu eu ) deci e logic ca se incalzeste mai repede. Faptul ca nu sta la 90 de grade sunt constient ca e termostatu bulit insa ce vroiam sa subliniez e ca acu de cand cu EGR-ul care functioneaza vede mai des 90 de grade decat inainte ( mult mai des ).

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 02 May 2011, 14:49 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
inseamna ca ai inteles tu prost ce-am vrut eu sa zic, pentru ca am zis acelasi lucru (sau ma rog, asta am lasat sa se inteleaga) :wink:
@madkat: detaliaza putin

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 02 May 2011, 15:05 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
cred ca era mai ok sa postezi aici. erau mai multi curiosi..

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 02 May 2011, 15:49 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
N-ai inteles bine, la regenerare, particulele de carbon nearse complet (funingine) sunt oxidate la temperatura foarte mare (500-600grade) astfel incit in loc sa iasa o particula solida, presupus cancerigena, iese CO2 (codoi). Deci tot poluare, dar nu cu efect imediat in plaminii oamenilor (presupus). Iar catalizatoarele la fel, descompun anumiti compusi toxici, cum ar fi hidrocarburi nearse etc, CO2 si vapori de apa, lucruri fara efect imediat asupra sanatatii.

La 16v, EGR este racit, deci gazele introduse pe acolo, incalzesc direct apa din circuit. Oricum ar fi, tot o solutie proasta si generatoare de probleme este. Va disparea odata cu aparitia VVT pe motoarele diesel.


Last edited by IRBabuin on 02 May 2011, 15:51, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 02 May 2011, 15:50 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
eh, da, aia e partea cu EGR-ul care sa zicem ca e ok. ca se incalzeste mai repede motorul.

dar, preferi gaze arse in admisie? ca sa ai ce curata apoi?

legat de consum, eu nu am sesizat nici o diferenta.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 02 May 2011, 15:58 
Offline

Joined: 03 Feb 2010, 23:49
Posts: 42
madkat Quote:
bine... dar textul este brut, foarte putin prelucrat fata de ce am scris in mp.

EGR-ul baga gaze "arse" in admisie - in anumite momente - ei bine, gazele alea sunt calde, si asta ajuta sa ajunga motorul mai repede la regim.
In plus - mai "imbogatesc" amesecul - scazand putin consumul - asta pentru ca au si particule nearse, combustibile.

In schimb catalizatoarele nu fac decat sa gatuie evacuarea, iar DPF-ul nu face decat sa "amane" eliminarea noxelor. In loc sa elimine acele "particule" continuu, le elimina o data la xxx km(regenerarea). Moment in care creste consumul.
im permit sa intervin :) da cam asa este rolul exact al egr-ului si cam asta si face , (cat timp lucreaza bine ) problema este ca sunt cam slabute de constructie si cam raman deschise in anumite momente ,provocand multe probleme ,de multe feluri. :peace:


Top
   
PostPosted: 02 May 2011, 16:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Pe langa funingine egr-ul baga si gaze sarace in oxigen. In admisie prefer oxigen ca sa am o ardere buna. In ce priveste rolul eco al egr-ului, e bine ca mai reduce poluarea.
Discutiile de egr se pot muta la un topic dedicat egr.


Top
   
PostPosted: 02 May 2011, 23:29 
Offline

Joined: 10 Nov 2005, 02:26
Posts: 303
Location: Cluj
Deci am avut si eu probleme cu EGR-ul vietii, de la probleme la pornire la galopari la relantii, pierdere de putere....Am fost la tot felul de mesteri si mecanici, ba e debitmetru, ba injectoarele, ba nu e masa la motor, inca un destept a zis ca din cauza filtrului de motorina galopeaza....Pana m-am saturat si am hotarat sa il blindez. Ei de atunci s-au terminat problemele, masina trage de numa,porneste la prima cheie, zero vibratii si nu galopeaza , nici la cald, nici la rece.... Aparea eroare pe bord, dar pot trai cu ea... Astept sa vad cat dureaza pana va crapa DPF-ul. Am uitat sa mentionez, masina scoate fum la prima cheie,dar atat.Nu ma deranjeaza,e tractorina si trebuie sa scoata fum, iar de euroii ce i-am dat pt taxa de poluare sa se plimbe unu in spatele meu si sa filtreze aerul! Sau folosesc banii astia altundeva? :lol:
P.S. Nu vreau sa fiu corect si sa respect regulile in tara asta, atat timp cat ce-i care le impun nu le respecta!!!!

_________________
159 2.4 neagra
ex 147 1.6T.S. 120CP


Top
   
PostPosted: 03 May 2011, 00:23 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4236
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Tu chiar crezi ca spui, ca e normal sa scoata fum, fie el si la pornire, la o masina cu norma euro 4 si filtru de particule ? :scratch:

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 03 May 2011, 10:17 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Cu ocazia asta poate intelege si el unde incerca sa bata tzivi acu' 2 pagini :)

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2011, 01:54 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Eu mi-am anulat EGR-ul prin "blindare". Nu am sesizat nicio schimbare in mersul masinii, inafara de faptul ca se incalzeste mai greu motoru. Cred ca o sa-i scot blindajul si o sa-l curat, pt. ca vine iarna si nu vreau sa racesc :)

Oricum nu am inteles exact pt. ce ar trebui blindat un EGR.


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2011, 11:31 
Offline
User avatar

Joined: 31 Oct 2008, 11:47
Posts: 801
Car: 156/Brera
Location: Zaragoza/Slatina
EGR-ul e cea mai mare tampenie care s-a putut monta vreodata pe masina. Din cauza lui a trebuit sa curat toata galeria de admisie (2zile). Dupa care l-am si blindat.

_________________
Alfa Romeo Brera 2,4 JTDM+ (by ILuzoriu)
Alfa 156 1,9 JTDm 150+ (by ILuzoriu)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 181 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]