It is currently 28 Apr 2024, 02:22

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
 Post subject: BMC CDA pe Gtv/Spider
PostPosted: 22 Nov 2009, 18:41 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2007, 01:07
Posts: 664
Car: Alfa Spider '99
Location: Bucuresti
Din informatiile producatorului, CDA-ul recomandat pentru GTV/Spider 2.0 TS e CDASP-08, care e mai putin popular pe la noi.
In schimb modelul CDA85-150 are oarecum o recomandare universala pentru motoare >1600 cc si se gaseste mai usor.

Diferente intre cele 2 sunt cel putin la dimensiuni:
- CDASP-08: 70/150/160mm
- CDA85-150: 85/150/200mm

Avand in vedere ca pentru montare, dimensiunea filtrului nu pare o problema datorita spatiului suficient, voi ce parere aveti daca as monta varianta 85-150?

_________________
Alfa Romeo Spider '99


Top
   
PostPosted: 22 Nov 2009, 18:45 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2096
Car: 156 GTA
Ramai la filtru original.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 22 Nov 2009, 19:40 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
dragos, dragos.. de ce dai tu astfel de verdicte? Argumenteaza te rog..

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 22 Nov 2009, 20:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2096
Car: 156 GTA
Simplu, e prea scump pentru ce face.
Adica de 200 de euro, mai bine face o revizie mai completa la masina.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 23 Nov 2009, 01:32 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1278
Location: Lisbon
Salut zmarius,

Toti posuitorii de pe un forum de Alfa care au Gtv/Spider (TS) au pe masina BMC-CDA, ref. CDA85-150.

Parerea mea si nu numai, merita sa dai 200€ pt. un asemenea kit. :wink:

Bafta.

_________________
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2010, 01:27 
Offline

Joined: 31 Mar 2007, 13:35
Posts: 13
Location: bucuresti
Bravo seth,pare ca esti singurul care ...j... vede lucrurile clar (sa nu zic ce mi-a venit pe limba initial..)
ALXege Quote:
dragos, dragos.. de ce dai tu astfel de verdicte? Argumenteaza te rog..
De ce oare ar trebui sa argumenteze el si de ce sa nu faci tu asta...adica lumineaza tu populatia cu un grafic dyno sau ceva concludent,nu povestiri si remarci de genul "are toata lumea" ...ca daca are toata lumea,nicidecum nu inseamna ca este vb despre altceva decat spirit de turma,fara pic de reper de ordin tehnic.
Asadar...explica tu te rog...avantaje: Usureaza masina ? da,cu vreo 250grame ; Asigura un flux mai bun de aer in admisie? -Da,cam ca orice alt filtru sport + plus o admisie directa din teava de aluminiu facuta la radu sau la oricare altul care are stie ce face; Acea imbunatatire a admisiei,cand se simte cum se simte si cat se simte dpdv al performantelor ? - pe vreme f calda cu conditia sa-i duci ductul de aspiratie intr-un loc inspirat; se simte cam ca orice alt filtru sport+adm directa (un raspuns o idee mai bun in ture); ceva de genul 1-2bhp la un 2000 16v, o curba de cuplu mai inalta in ture. Ar merita mentionat pt unii,un sunet mai frumos al aspiratiei.
Dar trebuie tinut cont ca odata cu un filtru sport,mai ales in romania si ULEIUL trebuie schimbat Mult mai des... !
Daca doriti "tuning" cu 200euro....mai bine adunati bani pt a simti ceva si lasati pseudo-modificarile deoparte.
Vrei sa-ti traga mai tare masina? strange 2000euro si apuca-te de studiat/invatat ce presupune o conversie turbo...apoi treci la treaba ....sau daca esti fitzos,pune mana pe 7000euro si da-i altuia sa-ti faca masina,cu ajutorul kiturilor bolt-on.

#.-S ... cateodata am impresia ca ma aflu pe comunitatea virtuala a bucatarilor,nu pe un forum cu specific auto... :lol: ..culmea,membrul care ..chiar e bucatar (nu zic cine) ,are infinit mai multa cultura auto si chiar pricepere in a gasi solutii practice,decat cel putin 50% dintre membrii alfaclub:(

_________________
..oarecum...


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2010, 12:14 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
neata? ai dormit bine? cam un an asa?

uneori stau si ma gandesc ca astfel de specimene chiar nu au ce cauta pe acest forum... (nah, ca sa fiu in ton cu tine)

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2010, 16:37 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
artistu' Quote:
Bravo seth,pare ca esti singurul care ...j... vede lucrurile clar (sa nu zic ce mi-a venit pe limba initial..)
ALXege Quote:
dragos, dragos.. de ce dai tu astfel de verdicte? Argumenteaza te rog..
De ce oare ar trebui sa argumenteze el si de ce sa nu faci tu asta...adica lumineaza tu populatia cu un grafic dyno sau ceva concludent,nu povestiri si remarci de genul "are toata lumea" ...ca daca are toata lumea,nicidecum nu inseamna ca este vb despre altceva decat spirit de turma,fara pic de reper de ordin tehnic.
Asadar...explica tu te rog...avantaje: Usureaza masina ? da,cu vreo 250grame ; Asigura un flux mai bun de aer in admisie? -Da,cam ca orice alt filtru sport + plus o admisie directa din teava de aluminiu facuta la radu sau la oricare altul care are stie ce face; Acea imbunatatire a admisiei,cand se simte cum se simte si cat se simte dpdv al performantelor ? - pe vreme f calda cu conditia sa-i duci ductul de aspiratie intr-un loc inspirat; se simte cam ca orice alt filtru sport+adm directa (un raspuns o idee mai bun in ture); ceva de genul 1-2bhp la un 2000 16v, o curba de cuplu mai inalta in ture. Ar merita mentionat pt unii,un sunet mai frumos al aspiratiei.
Dar trebuie tinut cont ca odata cu un filtru sport,mai ales in romania si ULEIUL trebuie schimbat Mult mai des... !
Daca doriti "tuning" cu 200euro....mai bine adunati bani pt a simti ceva si lasati pseudo-modificarile deoparte.
Vrei sa-ti traga mai tare masina? strange 2000euro si apuca-te de studiat/invatat ce presupune o conversie turbo...apoi treci la treaba ....sau daca esti fitzos,pune mana pe 7000euro si da-i altuia sa-ti faca masina,cu ajutorul kiturilor bolt-on.

#.-S ... cateodata am impresia ca ma aflu pe comunitatea virtuala a bucatarilor,nu pe un forum cu specific auto... :lol: ..culmea,membrul care ..chiar e bucatar (nu zic cine) ,are infinit mai multa cultura auto si chiar pricepere in a gasi solutii practice,decat cel putin 50% dintre membrii alfaclub:(
Mon cher, vrei tu sa para ca stii multe, dar nu stii mai nimic, chiar daca scrii mult.
In esenta ai dreptate, dar argumentatia, demonstratia, mai bine o tineai pentru tine, ca ti-a distrus concluzia.
Te rog eu, for the sake of the arument, and for my personal enjoyment, explica-mi si demonstreaza-mi urmatoarele :
"Asigura un flux mai bun de aer in admisie? -Da,cam ca orice alt filtru sport + plus o admisie directa din teava de aluminiu facuta la radu sau la oricare altul care are stie ce face; Acea imbunatatire a admisiei,cand se simte cum se simte si cat se simte dpdv al performantelor ? - pe vreme f calda cu conditia sa-i duci ductul de aspiratie intr-un loc inspirat; se simte cam ca orice alt filtru sport+adm directa (un raspuns o idee mai bun in ture); ceva de genul 1-2bhp la un 2000 16v, o curba de cuplu mai inalta in ture."
Promit sa nu ridiculizez termenii folosit, precum "curba de cuplu mai inalta in ture".
Mai pe scurt, demonstreaza-mi cum vrei tu, pe viu sau cu linkuri, ca un filtru sport asigura permisivitate mai buna decat filtrul de fabrica. Si de ce e mai bine ca admisia sa fie realizata din aluminiu, material foarte bun conductor termic si cu o capacitate calorica mica.
De asemenea, te rog explica-mi ce e aia o admisie directa.

Ah, sa nu uit, te rog dezvaluie identitatea bucatarului, sunt foarte curios.
Si, te rog, nu mai face pe compozitorul cand tu esti un lautar care canta dupa ureche, sau altfel spus, fara paralele, nu mai face pe specialistul cand tu nu stii chestii de baza, ci doar repeti banalitati si prostii auzite si culese de ici si de colo.

zmarius, ca sa fie simplu raspunsul, desi ti l-am mai dat odata pe viu, nu te obosi cu filtre din astea, ia-ti un filtru din poliester ce il inlocuieste pe cel de fabrica, arata exact ca si cel de fabrica si se monteaza in cutia de fabrica. E singura modificare ce merita atentie, nu costa nici pe departe 200 Euro, costa 70 Euro(bine, nu e mare diferenta dar....), iar daca vrei neaparat sa cheltui toti 200 E pe admisie, refaci traseul de la cutia filtrului pina la clapeta cu coturi de silicon si diametru marit ;)


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2010, 16:52 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7813
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
artistu' Quote:
Vrei sa-ti traga mai tare masina? strange 2000euro si apuca-te de studiat/invatat ce presupune o conversie turbo...(
asta chiar e tare ... cel putin pentru unu ca mine care e fan ``aspirate `` ... am frumusete de motor si vine unu` sa imi zica sa imi pun turbo ...
e ca si cum m-as apuca eu acum sa fac niste retusuri la un Rembrandt ...


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2010, 20:15 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2007, 01:07
Posts: 664
Car: Alfa Spider '99
Location: Bucuresti
artistu' Quote:
Daca doriti "tuning" cu 200euro....mai bine adunati bani pt a simti ceva si lasati pseudo-modificarile deoparte.
Intrebarea nu era "Ce pot sa fac cu suma de X euro?".

In alta ordine de idei topicul ramane valabil ca informatie generala. Eu intre timp am achizitionat un CDA, alt model decat cele prezentate mai sus, si mai mult, am trecut de cealalta parte, adica nu il mai montez.

Apreciez restul sfaturilor, s-ar putea sa-mi foloseasca la un anumit punct.

_________________
Alfa Romeo Spider '99


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2010, 00:25 
Offline

Joined: 31 Mar 2007, 13:35
Posts: 13
Location: bucuresti
cu expresia "curba de cuplu mai inalta in ture" am facut referire NU doar la un VARF de cuplu la X turatie (asa cum vedeti in revistele auto [cu redactori de cacat] ca se compara performanta) ci la un grafic ce are o trasa ascendenta si dupa 4500rpm ,cand admisia stock devine usor restrictiva. Da,probabil nu este chiar foarte evidenta chestia asta doar cu un filtru sport.
Apoi faptul ca un filtru sport asigura accesul unui volum mai mare de aer in admisie,e dovedit prin mii de teste,nu cred ca ar trebui sa suplinesc eu lenea ta de verifica (suna-l pe florin de la MT si pe sebi,ca au facut ei ZECI de run-uri pt a verifica teoria)..si este absolut firesc ca de exemplu un green de 350mm x150mm sau un semisferic de burete,lucreaza infinit mai bine decat meschina deschidere a cutiei stock
Admisia se face din aluminiu din vreo 2 considerente si anume : 1- greutate redusa; 1- doar la turbo, ajuta si el la racirea aerului inainte de intrarea in camera de ardere; Nu stiu de ce esti atat de socat de aspectul asta,din moment ce 90% din galeriile de admisie indiferent ca-i vb de turbo sau aspirat sunt facute din aluminiu sau aliaj in care predomina acest metal ;). Intr-adevar,la fel de usor se si incalzeste daca esti idiot si treci admisia peste capacul chiulasei sau paralel cu radiatorul si deasupra lui. Pentru asta unii oameni fac masini care merg tare si altii doar fac ...galagie-n gura;)
O admisie directa este aceea care elimina mare parte sau toate coturile unei admisii stock si deasemenea acolo unde este cazul,acele sectoare "burdufate" flexibile ce limiteaza enorm viteza aerului in admisie si deci in mod direct raspunsul masinii la actionarea acceleratiei si deasemenea o mai mare "voiosie" in ture inalte.

_________________
..oarecum...


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2010, 02:35 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Nu stiu de unde scoti tu cifre, adica alea 4500 RPM undeva admisia stock devine restrictiva(naiba stie pe care masina, model, motorizare), cele zeci de mii de teste si referinte la cvasi-tuneri neaosi si ale lor run-uri dyno, insa nu faci decat sa simplifici chestii pe care nu le intelegi sau pe care iti e lene sa le studiezi sau ..... variante sunt multe, insa niciuna nu iti scuza ignoranta.
Din pacate pentru tine(si nu numai pentru tine) stiinta e mult mai complicata, ba chiar contrazice ceea ce iti pare tie firesc. Studiul dinamicii fluidelor, curgerii aerului, virbatiilor ce apar, presiuni, rezonante, etc, nu se face dupa ureche, iar acele admisii, cu toate coturile, diametrele, resonatoarele si ce mai vezi tu acolo, sunt studiate si gandite de oameni putin mai calificati decat tine sau decat specialistii tai cu "macar o diploma si ceva ani de experienta in lucrul pe mas". In mod cert nu sunt toate facute perfect din motive economice si de alta natura, insa pina la a putea fi imbunatatite de orice producator de bumbac(filtre de aer, in caz ca te intrebi ce vreau sa zic) in diferite forme si marimi e cale foarte lunga. Ar trebui sa fie la mintea cocosului faptul ca un producator auto are un buget mult mai mare pentru cercetare decat au toate fimele de filtre aftermarket puse la un loc.
Vezi ca e posibil ca tu sa confunzi inox-ul cu aluminiul, iar partea cea mai ciudata e ca majoritatea admisiilor sunt facute din ... plastic, ABS plastic daca preferi denumirea stiintifica.


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2010, 03:54 
Offline

Joined: 31 Mar 2007, 13:35
Posts: 13
Location: bucuresti
Ai spus IARA o tampenie ...Da,SUNT destule masini,mai ales productia ultimilor 4ani,ce vin echipate din fabrica cu galerie de plastic. Insa esti atat de ignorant ca sa nu zic altfel,incat nu vezi motivele trecerii de la aluminiu la plastic,nu vezi NICI faptul ca la FIECARE dintre acele modele sunt oferite chiar de catre divizia sport a PRODUCATORULUI solutii de UPgrade la galerie de aluminiu, sau ca traseul si coturile alea de pe admisie despre care spui ca sunt adoptat in urma multor calcule si studii(si asa este) au ca prim reper in alegerea solutiilor aspectul ECONOMIC,apoi pe planul doi,cel de SPATIU in compartimentul motor !

_________________
..oarecum...


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2010, 07:30 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Ma, voi amandoi spuneti lucruri interesante, doar ca nu pe tonul care trebuie..
Artistu', permite-mi sa-i dau dreptate lui Alexandrus, nu poti veni in al 5lea post (din care majoritatea sunt la Publicitate) si primul pe aria de Tuning, si sa te p*** pe toata comunitatea asta.. Om fi unii bucatari, dar mai avem ceva habar si despre masinile pe care le conducem. Si btw, e forum de pasionati, nu de mecanici auto, deci ma scuzi daca nu stiu sa-mi schimb singur placutele de frana :lol: Iar ideea asta cu "totul se rezolva pe 400m" imi aduce aminte de discutiile intre niste baieti cu minte si altii cu muschi, care intotdeauna se reduceau la "hai sa rezolvam afara" :roll: Sper sa poti sa treci peste stadiul asta si sa putem purta o discutie civilizata in continuare, pentru ca pari, spre deosebire de altii care intr-adevar posteaza din basme pe aria asta (vezi topicul cu 145 race), ca esti genul de om cu care ai ce sa vorbesti.
Si, nu ca ar conta in vreun fel in argumentele pe care le-ai adus in discutia asta, dar m-ai facut curios, ce masina detii, ce modificari, si cu ce performante... Ca mai stiu si eu ceva masini puternice FWD si mi-e greu sa cred ca le bati pe toate :roll:

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2010, 13:26 
Offline

Joined: 31 Mar 2007, 13:35
Posts: 13
Location: bucuresti
ALEXege, nu am numai 5 posturi insa asa cum stii,la un moment dat s-au pierdut. Oricum,eu nu fac posturi gen "bravo,tine-o tot asa!" sau "foarte tare" sau alte d-astea...Prefer sa postez doar cand cred ca am ceva de spus. Scuze ca a parut ca ma P pe comunitate,chiar am ceva prieteni aici si nicicdecum nu a fost asta intentia. Iar cel care e "bucatar" chiar este un om deosebit si imi este prieten si in mod sigur stie Mult mai mult pe domeniul asta,decat unii precum Marele Alexandrus .. :twisted:

O zi placuta tuturor !

_________________
..oarecum...


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2010, 14:01 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Am editat si sters tot ce devenise deja o rafuiala personala si am sa va rog sa va opriti aici cu flame-ul! Cine continua, suporta consecintele..
Am lasat totusi pasajul de mai sus pentru ca il consider un fel de scuza publica fata de comunitate.

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2010, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7813
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
ALXege Quote:
Si, nu ca ar conta in vreun fel in argumentele pe care le-ai adus in discutia asta, dar m-ai facut curios, ce masina detii, ce modificari, si cu ce performante...
cumva un Fiat Coupe turbo ?


Top
   
PostPosted: 25 Sep 2010, 03:11 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
artistu' Quote:
au ca prim reper in alegerea solutiilor aspectul ECONOMIC,apoi pe planul doi,cel de SPATIU in compartimentul motor !
Presupunand prin absurd ca ar fi asa (desi, daca ar fi vorba numai si numai de costuri, toate masinile ar fi Tico, Matiz, Logan, adica niste troace ieftine si relativ proaste) atunci rahaturile alea de filtre folosite de tine aleator, din burta, ca exemple, au puterea de a transcende atit timpul, care, dupa cum stim, este echivalent cu banii, cat si spatiul, in compartimentul motor adica.

Nu ma obliga incaodata sa iti editez postul.
Merci


Top
   
PostPosted: 29 May 2015, 22:02 
Offline

Joined: 26 May 2015, 20:34
Posts: 2
Car: Alfa romeo 156
salut,eu mi-am cumparat un filtru BMC CDA si sunt multumit....masina are acceleratia mai sensibila si urca in ture mai repede...filtrul este montat pe o alfa romeo 156 2.0 ts....pentru cei care vor sa monteze pot ajuta cu poze si sfaturi....


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]