Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

supercharger
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=13&t=17665
Page 2 of 3

Author:  BZ-76-DIA [ 06 Dec 2011, 15:31 ]
Post subject:  Re: supercharger

dcmilitaru Quote:
O sa capeti ceva raspunsuri si n-o sa te ia nimeni la misto.
Ba o sa te ia, numai ca o sa fie in engleza, deci se pierde din farmecul lecturii...
Cum spunea si alexandrus, ideea topicului nu pleaca de la ipoteze realiste. Ba chiar mai mult, as adauga eu, pleaca de la ce viseaza unii noaptea, dupa ce au jucat pana tarziu NFS pe playstation...

Author:  ALXege [ 06 Dec 2011, 15:58 ]
Post subject:  Re: supercharger

Alexandrus, atunci imi explici te rog frumos, asa ca pentru prosti ca mine, cum se regleaza relantiul la TS-urile CF1 si CF2 cu clapeta actionata pe cablu? Poate mai invat si eu ceva si devin mai tehnic, cine stie.. :roll: (asta ca sa facem offtopic ca altfel nu ne sta bine..)

@BXzzDIA: ia lumineaza-ma si pe mine, de ce ipoteza topicului nu e realista?

Author:  ALXege [ 06 Dec 2011, 16:12 ]
Post subject:  Re: supercharger

Pentru haterii cu ipotezele lor nerealiste, luati si cititi aici, aici, aici, aici si chiar si aici..

Author:  mugurel [ 06 Dec 2011, 16:44 ]
Post subject:  Re: supercharger

Am citit deci sunt hater ...
Baietii aia zic de niste mii de lire . In principiu vad ca modifica motoare de 2.0 ceea ce pare un pic mai realist avand in vedere ca se duc cu ele peste 200 cp .
Repet , daca era un topic tehnic ar fi fost normal sa dezbateti utilitatea unor astfel de transformari .
DAR , aici s-a pornit de la ideea de a pune compresor pe un 1.6 de 105 cp . In cazul asta ( strict in asta ) am zis ca nu se justifica din punct de vedere al rezultatului . Chiar as vrea sa vad fata unuia ( nu neaparat cristian_nita ) dupa ce a dat 15 - 16k pe masina de noua , a mai bagat in soft si evacuare vreo 1500 eur daca nu mai mult si mai pluseaza fara numar ( 3-4 mii lejer ) ca sa treaca pe langa el ca vantu o prastie de golf de 1.4 luat din vitan cu 6-7 mii eur.... mi s-ar parea penibil . JUR
aa, daca omu` ar fi in bransa si s-ar folosi de masina asta pentru reclama , DA, ar fi perfect normal . Dar in cazul de fata sunt ferm convins ca nu se merita asa ceva .

Author:  dcmilitaru [ 06 Dec 2011, 17:00 ]
Post subject:  Re: supercharger

Pai si sa dai milioane pe un tablou si sa-l tii la tine in sufragerie si sa te uiti numai tu la el, cum e?
Daca asta e damblaua omului, ce-ai cu el?
Asta e masina lui, si el pe asta vrea sa o modifice.
Masina lui, banii lui, pasiunea lui.

Author:  Dany [ 06 Dec 2011, 17:03 ]
Post subject:  Re: supercharger

O chestie interesanta in povestea cu compresorul e greutatea adaugata (numai aprox 20kg), deci in cazul unui 2.0TS ar duce puterea in zona unui V6 fara sa strice distributia masei pe punti .

Author:  mugurel [ 06 Dec 2011, 17:04 ]
Post subject:  Re: supercharger

pai da ma , da` nu vine unu` cu un tablou facut de el in baie care e mai bengos ca al tau :)))))

Author:  mugurel [ 06 Dec 2011, 17:09 ]
Post subject:  Re: supercharger

madkat Quote:
mugurel Quote:
ca sa treaca pe langa el ca vantu o prastie de golf de 1.4 luat din vitan cu 6-7 mii eur.... mi s-ar parea penibil . JUR
daca e TSI de 1.4 are toate sansele :) La cum evolueaza preturile cred ca au inceput sa se gaseasca g5-uri tsi la banii astia :)
pai de GT ziceam , normal :)

Author:  ALXege [ 06 Dec 2011, 17:55 ]
Post subject:  Re: supercharger

Si iarasi sunteti offtopic.. :roll:

Ontopic: mugurel, topicul este facut la modul general, montarea unui compresor pe un TS, ca e 1.6 sau 2.0 e o alta discutie..
De amorul artei, sa zicem ca nu e vorba despre 1.6le lui Nitza ci de 2.0ul meu. E ok acum? Putem sa purtem o discutie tehnica fara sa ajungem la comparatii cu Golfuri de 5000E?
Apropo de costuri, unde ai vazut tu mii de lire? :shock: Daca nu ma insel, insusi Dave incerca sa se incadreze in 1000-1500lire si vindea compresorul cu 350 cand a abandonat proiectul.. Compresoare se gasesc pe ebay in jur de 350-400E, intercooler ~100E (presupunand ca folosesti unul de 1.9JTD, eu intamplator am unul prin magazie), toata tevaraia pentru admisie ~150E (atat m-a costat cand am pus FMIC-ul pe GT), fulie + curea ~150E, presupunand ca mergi cu injectoarele stock si in prima faza cel putin cu softul stock, adunand cele de mai sus, iese undeva la 800E, mai pune 400E (+50%!) pentru dump valve, suportii de prindere + diversele neprevazute, si cu manopera iesi la ~1500E cum spuneam mai sus.. Cam aceiasi bani pe care i-a bagat Aicu spre ex. in galerie, axe si remap..

Author:  goldfinger [ 06 Dec 2011, 18:03 ]
Post subject:  Re: supercharger

OFFTOPIC: Evident ca nu voi raspunde multor posturi offtopic de pe aici pentru ca nu as face decat sa imi irosesc timpul. Ce este util din acest topic am retinut, restul nu ma intereseaza. Munca de research va continua, cat si discutiile, dar in privat.

Multumesc! :wink:

Author:  andrei170 [ 06 Dec 2011, 18:05 ]
Post subject:  Re: supercharger

Eaton M45 pe GTV 2.0 ts .
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv ... oject.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  andreiblitz [ 06 Dec 2011, 18:07 ]
Post subject:  Re: supercharger

Eu sper sa vad in viitor un topic cu prezentarea compresorului(indiferent pe ce motorizare).

Author:  alexey [ 06 Dec 2011, 18:41 ]
Post subject:  Re: supercharger

Sincer cand sa pornit topicul speram sa vad reply-uri gen "cum sa" ,si nu "de ce sa nu". Inteleg si eu ca la un motor stock non turbo sau supercharged este nevoie de modificari majore pentru a se monta dispozitivele dar daca altii au facut asta de ce nu s-ar face si la noi pe forum?
Si eu am avut planuri mai de mult sa pun turbo pe o pisica... dar din lipsa gugetului necesar nu am mai continuat ,dar as fi facut-o indiferent ce-mi spuneau altii.
Ideea este ca se poate ,asa ca hai sa venim cu idei ca sa il ajutam pe baiat sa-si realizeze visul lui porno :)

Author:  Tupac [ 06 Dec 2011, 22:30 ]
Post subject:  Re: supercharger

Eu nu vad de ce nu s-ar putea face. Nu este usor, dar nici rocket sience.
Daca au pus unii la noi in tara turbo pe Oltcit si Dacii, nu vad de ce nu s-ar putea si pe Alfe ;). Si da, nici eu nu cred ca ar fi atat de exorbitante costurile. Personal nu agreez varianta de a lua un TS pentru modificari, dar recunosc ca pentru pasiune este un subiect extraordinar de pus in practica.

Author:  Alexandrus [ 07 Dec 2011, 00:20 ]
Post subject:  Re: supercharger

madkat Quote:
no offence - acea valva este exact ceea ce se cheama idle air controller - sau IAC. Se poate numi si regulator de turatie ralanti...
In ce film ?
Asta face, ma rog, nu "reguleaza" nimic, doar se deschide cand e clapeta inchisa.

Revenind la subiect, din toate linkurile alea care se refera la compresor mecanic si nu la turbocompresor, ca e diferenta MARE, nu vad unul care sa fi ajuns la capat, sa aiba compresorul montat pe masina si o poza macar, o fisa dyno, ceva, orice. Unii spun ca merge, dar inca mai fac diverse, mai cauta, nu e totul cum trebuie. Prinderi facute dupa ureche, in garaj, curele ba prea lungi ba prea scurte, HAOS.
In mod cert standardele difera de la persoana la persoana, din punctul meu de vedere e foarte greu ca un astfel de proiect sa ma multumeasca, sa fie realizat atit de profesional si curat si etc.
Eu personal cunosc destule masini modificate, toate care mai de care mai nebune ca si idee, insa nu stiu una care sa fie masina de strada si la al carei motor sa nu se lucreze aproape constant.

alexey, pai ajuta-l tu, ca pari a fi deosebit de priceput.

Tupac, nu a spus nimeni ca nu se poate, ci doar ca e prea greu/scump daca se vrea ceva de calitate, fara probleme, dar in special ca e prea greu pentru ipoteza de la care se pleaca. Citeste primul post si vei intelege ce vreau sa spun.
Nu compara turbo pe Oltcit si Dacie, cand toata masina costa 10 mil maxim, daca nu iese bine o arunci, pastrezi turbina, iei alta masina si o iei de la capat, cu ce se vrea aici.

Cum spunea si Tzivi, turbo e mai usor, mai ieftin, mai puternic. Insa nici acolo lucrurile nu stau chiar asa de simplu cum ar putea crede multi citind ispravile baietilor din Africa de Sud, postate pe AO. Acei baieti nu sunt renumiti pentru standardele inalte ci mai degraba pentru faptul ca infloresc adevarul, au o usoara inclinatie catre mitomanie ;)

Author:  dcmilitaru [ 07 Dec 2011, 00:34 ]
Post subject:  Re: supercharger

Quote:
doar se deschide cand e clapeta inchisa
Raspunde-mi si mie, te rog, la o intrebare de copil de 3 ani: DE CE?

Author:  Alexandrus [ 07 Dec 2011, 01:11 ]
Post subject:  Re: supercharger

Pentru a nu se opri motorul. Daca ai in plan sa continui cu "de ce", nu am rabdarea necesara, am mai fost supus unui astfel de tratament, e drept, in engleza, si inca sunt sensibil, iar in cazul acela am concluzionat rapid ca e retardata gluma sau ce-o fi ;)

Author:  ALXege [ 07 Dec 2011, 01:22 ]
Post subject:  Re: supercharger

Hai ca te ajut eu: regleaza relantiul! :peace:
Revenind, nu stiu de unde ai inteles tu vreo clipa ca e vorba de turbocharger.. subiectul topicului este Supercharger, iar in primul meu post pomeneam de Rotrex sau Eaton :roll:

Author:  nesquick [ 07 Dec 2011, 01:33 ]
Post subject:  Re: supercharger

Personal acest topic mi se pare foarte interesant... probabil sunt mai multi in club care din pasiune ar incerca chestia asta... cum a spus si ciprian ( dcmilitaru ) , fiecare cu nebunia lui... unii dau banii pe tablouri, altii pe vinuri de colectie si altii pe motoare si compresoare/turbine :) .

Deci hai sa incercam urmatoarele:
1. sa nu ne mai luam la cearta ca unul e mai destept si altul mai prost. Nu de alta dar daca era vre 1 mai luminat sunt convins ca facea acest experiment .
2. cand cineva pune o intrebare, de ce trebuie prima data sa fie facut prost si apoi sa i se raspunda la intrebare? daca stia raspunsul ce rost mai avea sa intrebe ?
3. Daca incepem cu conceptii tipic romanesti 'las-o ca merge asa' nu ajungem niciunde... pierdere de timp si luati vopseaua dupa taste.

Concluzie:
hai sa incercam fim ontopic... nu de alta dar am o impresie ca forumul asta o sa ajunga un loc de dispute si balacareala... oamenii seriosi vor incepe sa caute informatii in alta parte.

Seara buna tuturor.

Author:  Alexandrus [ 07 Dec 2011, 01:43 ]
Post subject:  Re: supercharger

ALXege Quote:
Hai ca te ajut eu: regleaza relantiul! :peace:
Revenind, nu stiu de unde ai inteles tu vreo clipa ca e vorba de turbocharger.. subiectul topicului este Supercharger, iar in primul meu post pomeneam de Rotrex sau Eaton :roll:
Nu stiu atunci unde te uiti tu cand postezi linkuri, pentru ca jumtate din ele erau catre turbocompresor adaugat motorului.
Acea electrovalva nu regleaza nimic, doar lasa aer sa treaca, ECU regleaza relantiul prin injectie.
CristianMiu Quote:
pierdere de timp si luati vopseaua dupa taste.
De pe taste, nu dupa taste. Oricum nu sunt vopsite.
Grea limba asta a noastra, sau ma rog, a mea.

Author:  nesquick [ 07 Dec 2011, 02:00 ]
Post subject:  Re: supercharger

:uhuh: inutil...

Author:  Jaggguar [ 07 Dec 2011, 02:44 ]
Post subject:  Re: supercharger

CristianMiu Quote:
:uhuh: inutil...
Da, e inutil fiindca te-am corectat de vreo 30 de ori atunci cand ai folosit gresit "dupa" in loc de "de pe", fara sa adaug nici un alt comentariu rautacios, dar si fara vreun rezultat. Cu tot respectul, zgarie teribil la urechi, fie si doar citit si rostit cu vocea mintii. Asa cum tu i-ai rugat pe ceilalti sa vorbeasca la subiect si fara chestii tendentioase, asa te rog eu mult de tot sa citesti putin si sa eviti greseala asta pe viitor.

Imi pare rau de offtopic, chiar sper sa nu stearga nimeni acest post.

Author:  alexmirica [ 07 Dec 2011, 10:11 ]
Post subject:  Re: supercharger

Mai baieti, terminati, ce dreacu.
Alexandrus, daca 3 insi iti zic ca gresesti, de ce nu recunosti? Macar te mai documentai nitel inainte de a posta sustinand tare si sus ca nu au dreptate...
Intr-adevar, TS-ul Euro 2 are actuator ralanti, regleaza ralantiul variind debitul de aer aspirat de motor functie de turatie, temperatura, etc..., debit care nu ar putea fi reglat altfel, acceleratia fiind prin cablu, nu electromecanic, cazul motoarelor Euro3 si peste, ralanti imposibil de reglat numai din injectie!!!

Attachments:
1.JPG
1.JPG [ 82.57 KiB | Viewed 4138 times ]
2.JPG
2.JPG [ 59.99 KiB | Viewed 4138 times ]
3.JPG
3.JPG [ 49.55 KiB | Viewed 4138 times ]

Author:  adriand78 [ 07 Dec 2011, 10:43 ]
Post subject:  Re: supercharger

Daca si dupa postul prezentat de Mirica, tot mai continuam cu regulatorul/electrovalva sau cum s-o chema piesa aia, incep sa cred ca unii au o "problema" mai mare decat este trecut in documentele statistice medicale.

Imi place sa cred ca forumul Alfa Romeo este un forum in care se discuta mai degraba constructiv..decat ''distructiv'' si ca, fiind o comunitate in care chiar ne cunoasteam personal ( marea majoritate cel putin) sa incercam sa pastram limitele bunului simt si mai ales limitele offtopicului.

In ceea ce priveste topicul, am rugamintea, asa cum au mai avut cativa dintre colegii care au postat mai sus, sa incercam sa dezvoltam subiectul propus de Cristi, indiferent daca unora li se pare o utopie/vis/bani aruncati/etc. Imi place sa cred ca unii dintre cei care au postat mai sus au abilitatile tehnice necesare , pentru a duce la bun sfarsit un astfel de proiect iar pentru asta, poate, ar trebui sa ne mobilizam si sa lasam micile orgolii si sa fim o comunitate in adevaratul sens al cuvantului !

Scuze de offtopic.

P.S. Daca am facut vreo greseala gramaticala, rog de pe acum indurare, deoarece mie mi-a placut mai educatia fizica ca si materie predata in toti anii de scoala pe care i-am urmat :wink:

Author:  ALXege [ 07 Dec 2011, 13:05 ]
Post subject:  Re: supercharger

Alexandrus Quote:
Nu stiu atunci unde te uiti tu cand postezi linkuri, pentru ca jumtate din ele erau catre turbocompresor adaugat motorului.
Tu chiar vorbesti serios? :shock:
Primul link: Photos of Auto Delta supercharger installation please?? ("That looks like a Rotrex supercharger? I never thought AD would use one of these [..]"
Al doilea: It's about time I fitted my Eaton M45
Al treilea: Eaton M45 Supercharger Project Pics
Al patrulea: Supercharging the unreliability ("I decided to check out and weigh the components of the Autodelta supercharger kit")
Doar ultimul, GTV Turbo Project, nu are nici o referire la compresorul mecanic, dar am pus un "chiar si" in fata tocmai pentru ca desi nu se refera direct la subiectul in cauza, vorbeste despre niste solutii cel putin interesante in cazul supraalimentarii.

De aici incolo promit ca sterg direct orice post de-al tau pe acest topic care nu are nici o legatura cu realitatea, ca de 2 pagini nu fac decat sa iti raspund cu argumente ca nu ai dreptate. Am obosit :)

Page 2 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/