It is currently 26 Apr 2024, 18:41

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 29 Jul 2014, 20:00 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Acum vreun an am stat intr-un Citroen C1 Junior Rally si mi-a ramas in cap faptul ca galeria de evacuare era imbracata in material termoizolant. Mecanicul a zis ca ajuta, dar datorita regulamentului pot imbraca doar galeria nu si tot traseul.

Multi recomanda, pentru ca e ieftin, usor de facut si ajuta la reducerea temperaturii in zona motorului, raspuns mai bun datorita evacuarii mai rapide a gazului fierbinte, si overall un "bang for the buck"

Ca minusuri, deteriorarea mai rapida a galeriei daca banda nu e aplicata corect si ceva oameni zic ca nu e decat placebo.


Avand aplicabilitate in motorsport, mi-e greu sa cred ca nu aduce nici un aport pozitiv, iar eu as vrea sa schimb galeria de evacuare, si odata cu treaba asta pe cea noua sa o imbrac.

Voi ce experiente/pareri aveti vis-a-vis de asta?

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2014, 20:40 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
eu zic ca e foarte bine, daca reusesti, o sa ai compartimentul motor mai rece, o sa se simta mai ales in sezonul cald.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 08 Mar 2015, 12:22 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
De cand am deschis topicul am citit si m-am informat in toate partile, si am ajuns la urmatoarele concluzii:

Marele +, precum zicea si coman ar fi reducerea temperaturii din compartimentul motor, probabil un motor care sa raspunda putin mai bine in anumite conditii.

Din pacate, aplicatia este buna in regim de competitie sau daca dati galeria jos des, deoarece:

- pe o galerie normala (non-otel inoxidabil), exista riscuri sa se produca hot-spot`uri, care ar duce in timp la craparea metalului precum si un risc de incendiu din cauza benzii.
Hot-spot`urile pot aparea din cauza aplicarii necorespunzatoare sau a vibratiilor care apar in timp.

-din cauza curgerii mai rapide a gazelor fierbinti din motor, convertorii catalitici pot avea de suferit ( chiar daca sunt facuti sa reziste la temperaturi mari, uzura s-ar accelera)

- banda retine umezeala, poate duce la ruginirea prematura a galeriei

Singura solutie ar fi acoperirea ceramica, sau o galerie din otel inoxidabil, solutii care se ridica la niste costuri mult mai mari vs banda termoizolanta.

Strict pentru 147/156/GT, utilizatorii din afara sunt relativ multumiti de galeria standard, plus scutul termic. Singura problema ar fi teava care trece pe langa baia de ulei si pe sub motor, pistonul nr. 3 ar suferi din cauza caldurii degajate de aceasta.


Attachments:
ceramic coating.jpg
ceramic coating.jpg [ 24.26 KiB | Viewed 3702 times ]
thermal wrap.jpg
thermal wrap.jpg [ 79.67 KiB | Viewed 3702 times ]

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Last edited by Razvan29 on 08 Mar 2015, 12:27, edited 1 time in total.
Top
   
PostPosted: 08 Mar 2015, 12:26 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Asta zicea Dima ca ar mai fi trebuit sa fac eu la Spider, din pacate n-am mai reusit. :oops:

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2015, 19:27 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Depinde despre ce era vorba: coating ceramic sau banda termo.

Eu am renuntat la idee pentru masina de zi cu zi. Avantaj infirm vs multe dezvantaje pe termen mediu-lung.

In orice alta circumstanta ( trackday, masina de duminica la care am timp berechet sa surubaresc, etc) ar fi fost ok.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2015, 20:38 
Offline
User avatar

Joined: 26 Apr 2010, 11:58
Posts: 280
Car: ALFA ROMEO 155
Location: Bucuresti
Razvan29 felicitari ca ai renuntat la idee, printre minusurile pe care le- ai enumerat mai adauga si deteriorarea sondei lambda, cea mai buna varianta e scutul termic din aliaj dublu
Sau
Evacuare de trabant :D, pe bune e chiar foarte bine gandita de nemtalai iar caldura degajata iarna e folosita la incalzirea habitaclului :smart:


Top
   
PostPosted: 10 Aug 2016, 13:11 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2009, 23:45
Posts: 302
Location: Cluj-Napoca
Sa nu uitam de Oltcit care avea acelasi principiu de incalzire interioara .

_________________
ALFA ROMEO 147 1,6 TS ECO


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]