It is currently 27 Apr 2024, 16:02

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 09 Mar 2011, 19:12 
Offline
User avatar

Joined: 25 Aug 2007, 15:43
Posts: 60
Car: 156 1.9 jtd 16v/2003
Location: Craiova/Bucuresti
Salutare. Vreau sa cumpar un amplificator si un sub second. Problema e cum fac sa le testez rapid. Dupa documetari pe forum (-uri) mie imi "da" asa:
var. 1: ma intalnesc cu vanzatorul undeva, eu vin cu o fata de usa desfacuta si ma leg la baterie cu ampliful si cu doua fire la o boxa (am inteles ca statia are si high input sau asa ceva care imi permite asta fara un filtru suplimentar) si bag un CD cu un test de bass si dau play.
var. 2: gasesc un prieten cu iesire pt. sub pe HU si fac aceeasi schema doar ca la masina lui si ma leg direct la HU-ul lui sau la bateria mea si HU-ul lui, whatever.(ar fi ideal asa ca e mai usor sa scoti un CD player decat o fata de usa - nu prea gasesc pe nimeni dar asta e partea a doua, doar ca idee).

Acum vin intrebarile/nelamuririle:
1. Variantele, ca si gandire, vi se par ok? Sau e ceva mai complex si nu merge asa usor?
2. Exista oare o iesire pt sub si la mine (am sistem stock cu 4 boxe+2 tweetere) ca sa nu desfac fara de usa degeaba? Am gasit o poza pe net cu schema de pe spatele playerului si vad acolo niste pini pe care scrie "BOOSTER IN" si ma gandesc ca e intrarea de statie. Am dreptate?
3. Care sunt pasii mai exact de conectare?Eu am ineles asa: se conecteaza + de la amplif la + de la baterie(cu un fir gros eventual si un condensator, bla bla bla... le cumpar cu tot cu kitul de cabluri mai putin condensatorul), - de la amplif se conecteaza la caroserie( :blink: ) si inca un fir de la mufa de la antena playerului (sau remote daca are)ca sa porneasca amandoua o data (playerul si statia) si dupa leg si sub-ul.Am inteles bine?
4. Am o nedumerire cu legatul "-"lui. Eu intr-a 10a la fizica am invatat "ca curentul" (electronii) iese(ies) din borna negativa, parcurg(e) circuitul si intra in borna pozitiva acum ceea ce fac cu borna aia la caroserie, mi se pare ca as pune masina sub tensiune (curentul iese din baterie, intra in caroserie, in amplif, se aude bassu' si circuitul se inchide prin fir la borna)adica daca dau drumul la muzica ar trebui sa ma cam piste la degete daca pun mana pe tabla nu? Poate n-am inteles bine sau nu inteleg fenomenul pe deplin (nu e domeniul meu de activitate).Si in plus masa nu se leaga pe +?Asta inseamna sa mai leg un fir de la borna "-" la caroserie sau cum?
Ca o concluzie as vrea cateva lamuriri despre cum e mai bine sau cum s-ar face bine chestia asta.Montajul am sa-l fac la o firma specializata (sau nu daca ma lamuresc cum sta treaba :smart: ) dar momentan pt. un test mic n-as vrea sa le mai dau bani.
Multumesc. (156 1.9 jtd, 2003, facelift interior)
P.S. Tipul de la care cumpar si-a schimbat masina si actuala nu mai e cablata deci nu ma poate ajuta.


Top
   
PostPosted: 09 Mar 2011, 20:25 
Offline

Joined: 25 Apr 2007, 00:13
Posts: 393
Car: 156 1.9 JTDM TRY
Location: Brasov/Edinburgh
Modalitatile de testare ale unui amplificator+subwoofer sunt multiple si relativ usoare.Poti face asta si in casa si in masina.
In casa,o baterie auto,legi + la +,- la-,rem-ul din amplificatorul auto la + de la baterie.Ca sursa poti folosi orice are o iesire rca,de preferat un dvd player.
La fel si in masina,poti folosi cu usurinta un dvd player+prelungitor,player auto cu rca,vorba lui Madkat,sa nu fie bulit pe partea asta si in plus calitatea semnalului luat direct din boxe este foarte slaba.
In rest,grija de la cine cumperi,ce cumperi si la alegerea cablurilor in functie de amplificator
LE:la o astfel de testare nu prea as baga un cd cu test de bas daca amplificatorul nu e reglat cum trebuie si daca nu ai o siguranta+soclu pe cablul de minus


Top
   
PostPosted: 09 Mar 2011, 22:49 
Offline

Joined: 31 Dec 2008, 16:17
Posts: 104
Cum a zis si LEONE. Tragi de la baterie cele doua fire de alimentare pentru subwoofer, in funcgtie de ce player ai, poti folosi chiar si un telefon mobil, dar iti trenuie un cablu gen jack-rca. Bagi mufele in subwoofer si testezi. Daca iti place cum se aude este ok.


Top
   
PostPosted: 09 Mar 2011, 23:29 
Offline
User avatar

Joined: 25 Aug 2007, 15:43
Posts: 60
Car: 156 1.9 jtd 16v/2003
Location: Craiova/Bucuresti
@madkat: merci mult, desfaceam fata de usa ca prostu
@leone: deci tre' sa fac un CD-test cu 50 cent sau ceva muzica cu negri ca aia au basi prelungi si josi :)); sa inteleg ca e mai bine sa fac rost de un HU cu iesire speciala decat sa trag de la boxe.
@alfagby: verry clever,acum mi-am adus aminte, am vazut la un prieten un adaptor ca asta din jack scotea 2 mufe si conecta telefonul la DVD player sa cante melodiile prin home cinema.
Ampliful este Alpine MRP M450, si acum sa vad daca am inteles (am gasit niste poze pe net cu lateralele).
Deci:
-> in poza lateral2: "battery si remote" le leg pe amandoua la un fir gros si la + de la baterie; "gnd" cu un fir gros la - de la baterie.Subul evident la "speaker output".
-> in poza lateral1: daca fac rost de un HU cu line out/adaptoru'-minune leg la mufele rotunde alba respectiv rosie si daca iau semnal de la boxe la "speaker level input". Acuma intrebare: vad ca are 2 canale "ch-1(L)" si "ch-2(R)" conteaza unde le leg? in sensul de ori la 1 ori la 2?sau un fir pe 1 unu pe 2? aici e schema aia cu puntea despre care tot citesc sau e alta treaba ?(oricum asta e backup in caz ca nu merge fenta cu telefonul ca e cea mai comoda)
Multumesc pt rasunsuri si daca cineva mai are vreo idee e bine venita. Probabil saptamana viitoare o sa ma intalnesc cu tipul.


Attachments:
lateral1.jpg
lateral1.jpg [ 46.72 KiB | Viewed 6362 times ]
latreal2.jpg
latreal2.jpg [ 42.07 KiB | Viewed 6362 times ]
Top
   
PostPosted: 10 Mar 2011, 00:05 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
nu, nu conteaza cum le legi. bagi cele 2 mufe RCA si e suficient.

mare atentie la volum, sa il dai la minim inainte sa incepi testul. la minim din sursa.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2011, 00:30 
Offline

Joined: 25 Apr 2007, 00:13
Posts: 393
Car: 156 1.9 JTDM TRY
Location: Brasov/Edinburgh
Pai tu vrei sa incerci sculele daca merg sau sa vezi daca-ti place cum suna?Nu ti-am recomandat telefon mobil,mp3 player etc cu cablu jack-rca pentru ca pentru un amplificator auto iti trebuie minim 0.5V pe iesirea RCA,la mp3 playere,telefon cu un cablu improvizat vei obtine foarte foarte putin,calitatea va fi foarte proasta(avand n vedere ca vei auzi doar basul),avand voltaj mic pe iesirea rca vei fi nevoit sa dai gainul spre maxim si risti sa arzi subul chiar si la un test.Pentru un amplificator pentru casa e alta poveste dar si acolo calitatea e slaba
Cablul care-l legi la remote poate sa fie subtire,gen cablu pentru boxe,nu conteaza.
Subwooferul este....?


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2011, 10:34 
Offline

Joined: 04 Dec 2010, 23:23
Posts: 52
Car: 147 FL 8v
Location: Bucuresti
Subwoofer-ul este cel din anuntul acesta http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?f=66&t=15893" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2011, 10:42 
Offline
User avatar

Joined: 25 Aug 2007, 15:43
Posts: 60
Car: 156 1.9 jtd 16v/2003
Location: Craiova/Bucuresti
ALPINE SBE 1243BR
L.E. da, acela din anunt :) (scuze, altieri a apasat submit inaintea mea)
@leone: banuiam ca se va auzi doar basu daca pun un telefon, dar si daca fac inginerii mai complicate pana nu il montez definitiv banuiesc ca nu se va auzi la capacitatea maxima. In primul rand ca o sa fie afara el fiind conceput pentru interiorul masinii, legaturile vor fi 2 fire rasucite de doua ori...etc... placutul sunetului.. probail ca o sa-mi placa daca nu are distorsiuni si se aude clar (in limitele conditiilor de functionare, indiferent cat de incet) avand in vedere ca n-am mai avut basi in portbagaj niciodata (m-am plimbat insa cu masini care aveau deci nu-s total strain de "fenomen")... e un prim pas. Deci ideea este, repet, un test. Sa ma conving ca statia si subul merg in primul rand si doi, sa ma conving ca merg bine (nu baraie, fasaie, chitaie, scot fum sau mai stiu eu ce, oricum ca nu au ceva ce defecte majore) acuma ca se poate si mai bine... sunt convins dar deja astea sunt chestii de finete si tre sa ai experienta si "ureche" sa-ti dai seama.


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2011, 13:20 
Offline

Joined: 25 Apr 2007, 00:13
Posts: 393
Car: 156 1.9 JTDM TRY
Location: Brasov/Edinburgh
Ok,incearca sa folosesti o sursa cu rca,imposibil sa nu gasesti la cineva un dvd player.Si atentie mare daca folositi cabluri rasucite sa nu faca poc :roll:


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2011, 19:15 
Offline
User avatar

Joined: 25 Aug 2007, 15:43
Posts: 60
Car: 156 1.9 jtd 16v/2003
Location: Craiova/Bucuresti
Sa sperăm că nu face poc 2 minute până mă lamuresc :) iar cu DVD-ul... 'om vedea iau agenda la rând


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2011, 19:32 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
acum totusi si ca idee. omul e de pe forum, ma gandesc ca nu ar da chiar asa teapa. si alta chestie, nu o sa intelegi prea multe doar din joase, si mai ales daca nu au o sursa buna.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2011, 20:05 
Offline

Joined: 25 Apr 2007, 00:13
Posts: 393
Car: 156 1.9 JTDM TRY
Location: Brasov/Edinburgh
Ampliful e ok dar in acelasi timp si pacatos avand filtrul subsonic setat la 15 Hz,puterea amplifului e de 220 pe cand a subului e de 250.Fa urmatoarele setari si ar trebui sa fie safe.Gainul....aici e discutabil treb setat in functie de sursa.Inainte de test seteaza gainul pe minim,da play la sursa si urca gainul treptat dar nu mai mult de jumate!!! Bass eq 0 neaparat,lpf-ul undeva pe la 80 as zice


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2011, 21:03 
Offline
User avatar

Joined: 25 Aug 2007, 15:43
Posts: 60
Car: 156 1.9 jtd 16v/2003
Location: Craiova/Bucuresti
@tzzivii: asa ma gandesc si eu (sper). De acord nu inteleg mare lucru, dar macar verific daca merge pe rca (banuiesc ca te referi la fenta cu telefonul in caz ca nu gasesc HU cu iesire) dupa o sa-l leg si la boxa... asta este.

@leone: s-a notat. Acuma aprofundam putin, daca tot m-ai bagat in detalii asa devreme (voiam sa intreb mai saptamana viitoare cand intra leafa si o sa ma intalnesc cu omu' :) dar mno.. acuma hai :) ):
indiferent de sursa ca e cu iesire rca, ca e la boxa , tel, DVD, whatever, nu trec gainul de jumate.Bon.Incep cu sursa la minim (dupa cum zice tzzivii), gainul la minim, apoi cresc treptat volumul sursei pana la maxim/pana distorsioneaza boxele (cel mai probabil ultima) apoi gresc gainul treptat pana la jumate si ar trebui sa aud bas daca sunt bune.E corect?A si inca ceva motorul e pornit in tot acest timp sa nu pape bateria,nu?


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2011, 21:07 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
pai tu nu o sa poti sa scoti din HU semnal pentru RCA. decat daca iti iei un convertor high-low (ps: am eu unul) cu care sa iei semnal din boxe si sa il transformi in low pt intrarile de RCA. dar, oricum, tu ai high level input.

poti sa scoti semnal pentru amplificator din HU dar ceea ce inseamna ca trebuie sa amplifici si boxele.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2011, 21:41 
Offline

Joined: 25 Apr 2007, 00:13
Posts: 393
Car: 156 1.9 JTDM TRY
Location: Brasov/Edinburgh
Pai daca testezi cu alt player,dvd,telefon etc numai subwooferul va functiona,boxele din masina n-au nici o treaba cu testul.
Daca setezi gainul la minim,nu mai e nevoie sa dai si sursa la minim,las-o undeva la jumate pentru test si urci doar gainul.La subwoofer e greu sa-ti dai seama cand incepe sa distorsioneze.La montajul ulterior,iti va seta gainul cine-ti instaleaza sistemul.


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2011, 22:44 
Offline

Joined: 31 Dec 2008, 16:17
Posts: 104
Amplifictorul are putere mult mai mica decat sobwoferul Am vazut ca amplliful are max 600 w in puntea de Ohm iar wooferul 800, deci osub nici o forma nu poti sa arzi woofeul. Cat despre amplif, incearca sa dai volumul la jumate. Calitatea cea mai buna o reda undeva la 50-70% din volum. Oricum in afara de bas (frecventele joase) nu ar trebui sa auzi. Adica doar ,,bum bum,,. Faza este ca cel mai bun sunet de intrare ramane tot sursa audio de la masina. Pe tine te intereseaza doar sa probezi daca se aude si nu are defecte, asa ca daca nu iti face figuri la testul asta este ok sa il montezi pe masina. Puterea amplificatorului este mai mult decat suicienta daca ai un player stck pe masina care nu scoate mai mult de 50 w.
Concluzia: testul nu ar trebui sa dureze mai mult de 20 min. si avand in vedere ca este un sistem alpine ar trebui sa te lamuresti repede. Cum a zis si LEONE, sunetul se va regla ulterior pe masina, in functie si de sunetul care il ai deja pe masina. Bafta.


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2011, 22:47 
Offline

Joined: 31 Dec 2008, 16:17
Posts: 104
Apropo, iti recomand sa iei si condensatorul, daca vrei sa nu ai probleme cu instalatia electrica pe viitor. Iti pui in pericol bateria si alternatorul :roll:


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2011, 00:28 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
eu iti recomand sa ai grija cu postarea dubla. se sanctioneaza!

si apropo, condensatorul s-a vandut!

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2011, 00:32 
Offline
User avatar

Joined: 25 Aug 2007, 15:43
Posts: 60
Car: 156 1.9 jtd 16v/2003
Location: Craiova/Bucuresti
@leone: corect! Eu ma referam (si) la cazul in care il leg pe high input la o boxa.
@alfagby: da, stiu, trebuie sa iau si un condensator (ieri, la munca, m-am documentat toata ziua inainte sa postez :smart: si de 2 nopti visez numa amplifuri si fire si teste )
Daca mai am vreo nedumerire o pun aici.Multumesc inca o data. Sunteti " 'ai mai tari dupe tot mapamondu" ca sa zic asa :D .


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2011, 00:48 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
condensatorul e ok sa il ai dar nu e un must. vezi intai cum se comporta amplificatorul si subwooferul. cel putin asta e parerea mea. daca iti place si te acomodezi cu ele mergi si iei si un condensator. asta daca o sa te enerveze clipoceala luminii din bord la volum mare. glumesc, oricum e bine sa il ai dar nu e o graba.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2011, 03:33 
Offline

Joined: 25 Apr 2007, 00:13
Posts: 393
Car: 156 1.9 JTDM TRY
Location: Brasov/Edinburgh
alfagby Quote:
Amplifictorul are putere mult mai mica decat sobwoferul Am vazut ca amplliful are max 600 w in puntea de Ohm iar wooferul 800, deci osub nici o forma nu poti sa arzi woofeul. Cat despre amplif, incearca sa dai volumul la jumate. Calitatea cea mai buna o reda undeva la 50-70% din volum. Oricum in afara de bas (frecventele joase) nu ar trebui sa auzi. Adica doar ,,bum bum,,. Faza este ca cel mai bun sunet de intrare ramane tot sursa audio de la masina. Pe tine te intereseaza doar sa probezi daca se aude si nu are defecte, asa ca daca nu iti face figuri la testul asta este ok sa il montezi pe masina. Puterea amplificatorului este mai mult decat suicienta daca ai un player stck pe masina care nu scoate mai mult de 50 w.
Concluzia: testul nu ar trebui sa dureze mai mult de 20 min. si avand in vedere ca este un sistem alpine ar trebui sa te lamuresti repede. Cum a zis si LEONE, sunetul se va regla ulterior pe masina, in functie si de sunetul care il ai deja pe masina. Bafta.
100% eronat.Puterea maxima este irelevanta atat la subwoofer cat si la amplificator.Atat in car audio cat si in sistemele ptr casa e recomandat ca puterea aplificatorului sa fie cu 50% mai mare astfel incat sa nu transmita difuzorului distorsiuni.Distorsiunile sunt cele care ard si nenorocesc subwooferul.De exemplu la un un amplificator de 2000w rms ideal e un subwoofer de 1200-1500w.Astfel gainul amplificatorului e spre minim si nu da deloc distorsiuni.In cazul amplificatoarelor/subwooferelor de putere mica pana in 500-600 w sa zicem treaba este mai grava/evidenta cand amplificatorul e mai slab decat subwooferul.Cu cat amplificatorul e mai slab cu atat esti nevoit sa urci gainul pentru a fi multumit de sunet si pentru a misca difuzorul.Asta se aplica atat pentru difuzoare midbas din usi cat si ptr subwoofere.
Gainul nu este volumul amplificatorului!
Condesatorul este absolut inutil intr-un sistem fie el de 100 fie de 10.000w.In primul rand cu o instalare facuta ca la carte(cabluri groase,baterie buna,alternator bun,minusul amplificatorului luat de unde trebuie)nu trebuie sa fie nici o problema cu palpaitul farurilor,scaderi grave de tensiune,etc la sisteme sub 1000w.Peste 1000w se adauga o baterie preferabil deepcycle,se mai adauga un traseu de cabluri pe alimentare se inlocuiesc cablurile de la baterie la alternator cu unele groase,se mai adauga un alternator sau se inlocuieste cu unul mai potent.Condensatorul e pentru design,surse de documentatie sunt peste tot pe google.De ce sa iei un condensator cand poti din start sa iei cabluri de alimentare mai groase sau sa faci un upgrade la baterie?Povestea ca amplificatorul omoara bateria si alternatorul.....basm.Da,intr-adevar le omoara dar numai in cazul in care bateria e veche sau alternatorul nu incarca cum trebuie dar in nici un caz condensatorul nu le va proteja/salva.La concursuri SPL nu prea o sa vezi condensatoare la nici o categorie.In schimmb la SQ o sa vezi intr-un portbagaj modificat,aranjat frumos pentru ca se puncteaza si instalarea


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2011, 12:47 
Offline

Joined: 25 Apr 2007, 00:13
Posts: 393
Car: 156 1.9 JTDM TRY
Location: Brasov/Edinburgh
Bine-nteles ca sunt pareri pro si contra(mai multe contra) dar daca gandesti logic,cu o instalatie electrica perfect functionala nu treb sa fie probleme


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2011, 19:58 
Offline

Joined: 31 Dec 2008, 16:17
Posts: 104
Functia condensatorului este de a regulariza socurile pe care sistemul le produce asupra instalatiei electrice. Nu o sa pierd timpul cu explicatii, dar este bine sa existe un condensator pe masina, mai ales daca instalatia audio este puternica. Leone, ai putea intai sa te interesezi ce face un condensator si cum ajuta acesta, in functie de utilizarea sa.


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2011, 20:25 
Offline

Joined: 31 Dec 2008, 16:17
Posts: 104
Daca un condensator de 1 Farad ne ste de ajuns atunci pui unul mai mare. Adica la un sistem mai slabut pui un condensator de 1 Farad, iar daca sistemul este mai puternic pui de 2 Farad. Se fac niste calcule in functie de baterie, alternator si sistemul audio. Condensatorul nu reduce 100% efectele, dar face consumul din instalatie sa fie mai lin. Cum am zis, nu o sa explic pe larg ce se intampla si cum ajuta in detaliu, dar, condensatorul ajuta foarte mult. Spun din experienta proprie.


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2011, 20:34 
Offline

Joined: 25 Apr 2007, 00:13
Posts: 393
Car: 156 1.9 JTDM TRY
Location: Brasov/Edinburgh
Da,ai dreptate,treb sa mai interesez,documentez :scratch: ,merci de sfat
Daca afirmi ca este bine sa ai un condensator intr-un sistem puternic,zi-mi te rog un nume din competitia interna care are un condensator :shock:
PS:care experienta?
LE:iata si parerea "incepatorilor" la primul search....le trimit un mesaj sa se mai documenteze si ei :)
http://www.be-loud.ro/forum/dimensiuni- ... nutil.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]