It is currently 26 Apr 2024, 11:40

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: 11 Feb 2015, 19:29 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2013, 18:01
Posts: 69
Car: 159/1.9 JTDm
Location: Constanta
Am creat acest tutorial fiindca m-am chinuit cateva zile sa adun toata informatia necesara sa fac asta ( avand cunostiinte minime de electrica ) si poate o sa fie folositor cuiva. Mie mi-a fost necesar cablul pentru o camera martor auto ( Prestigio Roadrunner 550 ). Camera vreau sa filmeze incontinuu cand e motorul pornit si asta ar insemna sa am in permanenta un cablu care imi atarna peste bord, se mai si incurca in schimbatorul de viteze si imi tine si singura priza auto ocupata ( la Alfa 159, la alte modele nu stiu daca sunt mai multe disponibile ).
Pas 1. Pregatiti toate componentele de care eveti nevoie. Surubelnita, patent, cutter, multimetru etc. + un bypass siguranta auto ( il gasiti in magazine piese auto, sau google it " suport siguranta plata mini"[mini in cazul meu])+ un incarcator auto pentru dispozitivul dumneavoastra, care va fi sacrificat.
Pas 2. Incepeti sa postati firul din dreptul dispozitivului, in sus, intre plafon si parbriz e loc destul
Attachment:
File comment: cam auto
2015-02-11 16.43.49.jpg
2015-02-11 16.43.49.jpg [ 84.79 KiB | Viewed 2583 times ]
. Trageti pana la stalpul din stanga, apoi departati usor masca stalpului, treceti pe sub ea, dupa care ascundeti firul sub cauciuc pana cand atinge bordul.
Attachment:
File comment: stalp
2015-02-11 16.43.35.jpg
2015-02-11 16.43.35.jpg [ 62.4 KiB | Viewed 2583 times ]
Treceti firul mai departe prin chederul de la imbinarea cu portiera si iesiti cu el in dreptul capacului cutiei de sigurante, pe dedesubt. Va ramane o portiune foarta mica de cablu, 1-2 cm, deasupra bordului
Attachment:
File comment: cablu bord
2015-02-11 16.45.41.jpg
2015-02-11 16.45.41.jpg [ 63.67 KiB | Viewed 2583 times ]
.

Eu am folisit cablul incarcatorului auto pe care il aveam deja, dar puteti sa va luati alt cablu.

Pas3. Taiat incarcator priza auto la vreo 20 - 30 cm deasupra. Desfaceti. Va arata ceva de genul
Attachment:
File comment: Incarcator desfacut
2015-02-10 09.08.34.jpg
2015-02-10 09.08.34.jpg [ 92.33 KiB | Viewed 2583 times ]

Pas 4. Va trebuie un pistol de lipit si fludor. Dezlipiti arcul din capat (+) si lamele metalice (-). Lipiti in locul lor cablu nou (rosu la +, negru la -).
Attachment:
File comment: incarcator lipit
2015-02-11 13.26.33.jpg
2015-02-11 13.26.33.jpg [ 77.46 KiB | Viewed 2583 times ]
.
cu grija puneti in carcasa la loc ( acest convertor se incalzeste putin si e bine sa fie protejat). Luati bypasul de siguranta, puneti o siguranta de 3 sau 5 A in lacasul de sus, opus dintilor bypasului. Conectati firul rosu al intrarii incarcatorului (partea care se introducea inainte in bricheta masinii) in bypass si izolati. Firul negru va ramane liber momentan. Convertorul vostru va arata de genul
Attachment:
File comment: carcasa
2015-02-11 14.15.15.jpg
2015-02-11 14.15.15.jpg [ 87.41 KiB | Viewed 2583 times ]
Nu sariti acesti pasi, din masina iese curent la 12V, daca nu transformati la 5 V o sa prajiti dispozitivul dumneavoastra

Pas 5. Acum trebuie sa va hotarati daca vreti dispozitivul sa fie alimentat incontinuu, sau doar cand e motorul pornit. Daca vreti sa fie pornit non stop cautati o siguranta care da putere in permanenta, de exemplu cea pentru inchiderea centralizata (sau puteti sa masurati cu multimetru). Daca vreti sa fie pornit doar cand e pornit motorul, cautati o siguranta care da putere cand se porneste motorul ( evitati cea pentru bricheta pentru a nu arde siguranta daca incarcati ceva si de la briceta), eu am folosit siguranta de la stergatoarele de parbriz. Se scoate acea siguranta (cu penseta, patent, degete ) si se pune in lacasul liber din bypasul de siguranta cu care ati umblat mai devreme. Acela este + care va alimenta dispozitivul. Va trebuie si un - . Luati firul negru care intra in convertor (fostul incarcator auto) , si cautati un surub care intra in corpul metalic al masinii. Eu am folosit un imbus de 5 pentru a-l slabi pe cel folosit de mine.
Attachment:
File comment: conectare panou
2015-02-11 16.25.16.jpg
2015-02-11 16.25.16.jpg [ 81.03 KiB | Viewed 2583 times ]
Pas 6. Luati un multimetru , masurati tensiunea. Mie imi arata 5.5 V, in sarcina mai scade, deci e ok. (Daca nu stiti sa folositi unul, cautati un tutorial pe youtube, sunt mii)
Attachment:
File comment: multimetru
2015-02-11 16.26.39.jpg
2015-02-11 16.26.39.jpg [ 80.66 KiB | Viewed 2583 times ]
Pas 7. Legati rosu la rosu si negru la negru , convertor la cablul postat prin masina mai devreme. Izolati fiecare fir in parte. Mai izolati o data.
Attachment:
File comment: izolat
2015-02-11 16.35.08.jpg
2015-02-11 16.35.08.jpg [ 111.19 KiB | Viewed 2583 times ]
Pas 8. Gasiti un loc convenabil pentru toata cablaraia care o aveti , strangeti-o intr-o sarma ceva sa nu atarne.
Eu am pus-o aici :
Attachment:
File comment: cablu final
2015-02-11 16.40.18.jpg
2015-02-11 16.40.18.jpg [ 72.97 KiB | Viewed 2583 times ]
.

Pas 9: Conectati la dispozitiv, ar trebui sa mearga :dance:

Bypassul mie nu imi intra la fix in panoul de sigurante,avea joc , a trebuit sa ii rasucesc foarte putin dintii sa stea fix in lacas. El arata asa daca tot nu ati gasit :
Attachment:
File comment: Bypass
IMG-20150205-WA0003.jpeg
IMG-20150205-WA0003.jpeg [ 83.41 KiB | Viewed 2583 times ]


Pentru o solutie mai eleganta si mai simpla , cautati un DC DC BUCK step down 12V to 5 V. Exista cu iesire direct usb, si puteti folosi si pentru alte cabluri. Arata asa dar am gasit doar cu comanda din China :
Attachment:
File comment: buck
DIY-DC-DC-step-down-module-USB-charging-module-12V-switch-5V-buck-module-18V-solar.jpg
DIY-DC-DC-step-down-module-USB-charging-module-12V-switch-5V-buck-module-18V-solar.jpg [ 22.69 KiB | Viewed 2583 times ]

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 18 Feb 2015, 08:21 
Offline
User avatar

Joined: 05 Feb 2015, 16:07
Posts: 121
Car: 159 3.2 q4 jts
Super, mulțumim. Eu am găsit niște dashcam care vin cu 2m de cablu deja ce ar putea fi de folos

Because Alfa!

_________________
http://www.WalkRacing.com


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]