It is currently 21 May 2024, 07:50

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 07:13 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Alexandrus,

Am mai spus de cel putin doua ori, alfa nu are diferentiale controlate electronic. Deci ASR (un dispozitiv electronic) nu are cum sa intervina asupra unui dispozitiv care nu poate fi comandat electronic, intelegi?

Singurele lucruri asupra caruia ASR intervine sunt franele si motorul, cum am mai spus de nenumarate ori atat eu cat si ceilalti colegi.

Si in loc sa ne scoatem peri albi unul altuia, inainte sa postezi fa testul pe care ti l-am sugerat sau daca nu reusesti roaga-l pe Alex Mirica sa-ti arate la o intalnire si te vei lamuri pe loc, sper... :)

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 08:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
ALXege Quote:
cei ce-au fost prezenti la bran stiu :lol: pacat ca nu aveam si camera la mine, caci filmul AlfaClub@bran se imbunatatea cu un burnout in miez de noapte si cu slalom printre bolovani la 150kmh :lol: scuze de offtopic
8) V-a placut? Aicule, mai tii minte cum iti astupai urechile de urletul cauciucurilor arzand?

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 08:41 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Hehe..Bran-ul ca Bran-ul, dar sa-l vedeti pe Alexmirica ce burnout a facut la mine la bloc intr-o noapte :shock: , am crezut ca ies toti vecinii la geam sa arunce cu cartofi! :shock:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 08:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
:twisted: :twisted: :twisted: Sa revenim, e cam offtopic! :oops:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 12:41 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Deci, ca sa fie toata lumea lamurita, e vorba de un 2.0 JTS.
Nu pot spune precis daca a decuplat la 7200RPM sau 7500RPM, oricum, undeva pe la mijloc intre 7000 si 8000.
Nu am modificat nimic in computer, so far.

Testul il voi face, sa ma lamuresc, dar daca se aprinde indicatorul VDC.....deja nu mai are farmec.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 23:03 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Hai sa va povestesc o patanie de-a mea cu nenea ASR.

Cam anul trecut in vremea asta ma "pregateam intens" :) pentru una din etapele Speedracing (curse drag) si fiind constient ca jantele de 18" nu sunt ideale pentru drag am decis sa pun pe fata niste jante de 15" cu cauciucuri sport de 195/40 ZR 15. Toate bune si frumoase, am montat pe fata jantele de 15", iar pe spate le-am lasat pe cele de 18" (cu gume de 225/40 ZR18) si am plecat cu masina sa vad care e diferenta.

Pornesc usor de pe loc, dau a 2-a insa surpiza: nu puteam sa trec de 40 km/h cu toate ca eram cu acceleratia la podea, deoarece nenea ASR a intervenit asupra clapetei de acceleratie si nu ma lasa sa urc in turatie. Mentionez ca dupa ce am dezactivat ASR am putut sa accelerez normal.

Sunt curios daca stiti care a fost motivul :)

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 23:22 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Asta am patit si eu, dar nu cu jante de doua marimi, cu cauciucuri mult mai inguste pe spate la un 535i. In orice curba, cum se balansa fundul sau cand luam o groapa, imi intra ASC_ul. Pana la urma l-am dezactivat ca nu se putea merge cu masina in halul asta.

Sesizeaza diferenta mare de rotatie intre axe.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 23:29 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Exact! E o diferenta de rotatie, pe fata practic ai diametrul rotii = 15" + 40%*195*2 = 537mm fata de cele spate la care aveai diametru = 18" + 40%*225*2= 637mm, cu alte cuvinte aveai o diferenta de ~ 19%!!! => kaput acceleratie pe motiv de ASR...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Jun 2006, 00:51 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2005, 23:08
Posts: 568
Location: Berghem
1.deschizand capota motor , cam in dreptul volanului, langa centralina ABS, sau rezervorul de lichid de frana, daca scrie ESP, atunci ai VDC.
Image


2.ASR intervine asupra franei si motorului.
VDC intervine doar asupra franei.

Maine, caci acum is prea obosit, postez mai detaliat (in romana)functionarea ASR si cel al VDC.

ah si uitam:

3. Inginer sunt si eu.
:boxing:

_________________
Tu chiamale se vuoi, emozioni...
1971 e dintorni...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Jun 2006, 08:45 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Max, in manualul masinii spune clar ca si VDC intervine atat asupra motorului cat si asupra franelor, insa nu intervine asupra motorului decat in situatiile limita.

Intrati pe acest site http://www.selespeed.info/, apoi din meniu selectati Technical Details -> VDC

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Jun 2006, 22:34 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2005, 23:08
Posts: 568
Location: Berghem
ASR si VDC
ASR evita patinarea rotilor, nu doar in tractiune ci chiar si in faza de ‘acquaplanning’.ASR e intotdeauna activ, doar ca peste 80km/h, nu utilizeaza franele. Daca rotile anterioare se invart mai incet decat cele posterioare, intervine oricum si MSR, care evita blocajul cand scalezi din viteze.
Pragul de interventie este de la 2-6km/h, in baza vitezei masinii, adoptarea de pneuri normale sau termice...ASR exploateaza viteza, intrerupatorul de frana, pozitia corp fluture, centralina motor si rotatia rotilor(?)-ABS.In logica de functionare a mecanismului, acesta intelege daca o roata patineaza , utilizand senzorii ABS, confruntand valorile de rotatie dintre rotile de aceeasi parte(anterioara si posterioara stanga, si idem dreapta)iar daca diferenta e superioara a ceea ce este prevazut, intervine asupra unei roti, franand-o sau reducand puterea la motor pentru a incetini ambele roti., variind deschiderea corpului fluture in 15 sutimi de secunda si modificand valorile de anticipatie ale aprinderii in primele 6 sutimi de secunda.
Pentru a gestiona totul, analizeaza viteza(peste 80km/h, nu intervine cu frana ci doar la motor)si chiar pedala frana:daca simte o frana, este exclusa interventia ASR pe frana si ramane activa acea asupra motorului.Este in grad sa evalueze conditia de joasa aderenta,bazandu-se pe calculul fortei motoare aplicata si patinarea ce o genereaza , intervenind cu praguri diferite.Recunoaste curbele, calculand viteza rotilor motoare si acelor trase, iar daca intervine in reducerea cuplului o face in mod dulce(?).
Exista si conditia curba la joasa aderenta, ce exploateaza un prag de interventie mai strict si accentueaza reducerea cuplului.
Schimba interventia si in baza pneurilor(calculul fortelor motoare la roti pentru a intelege conditiile de aderenta) , praguri de interventie mai stricte la acelea termice..
Pentru a frana si incetini rotile, se bazeaza pe grupul hidraulic ABS cu electrovalve, in grad de reducere sau crestere a fortei franante.
VDC
Se completeaza cu ASR, relevand si date de pierdere a aderentei masinii peste limitele de recuperare.In practica are si alti senzori
-directie-intelege cat e de rotit volanul
-imbardata( ?)- intelege rotatia masinii in jurul axei proprii
-acceleratia laterala
-senzori la roti.
Este echivalentul ESP, confrunta directia cu efectiva curbatura a vehicolului, isi da seama cand masina pleaca in alte directii.(incepand drift-ul) si franeaza rotile adecvate, pentru a genera o forta opusa si tinand dreapta masina.Se bazeaza pe frana, fiind singurul loc unde intervine.Foarte probabil sa intervina mai degraba la supraviraj decat la subviraj.
La subviraj ,provocat de patinarea rotilor anterioare, intervine ASR(actionand asupra franelor sau alimentarii), in timp ce VDC, in linie de maxim, vorbind de subviraj, intervine cand masina merge dreapta inainte, fara ca rotile anterioare sa patineze, situatie rara la 147.
Senzorii trimit datele la centralina, aceasta le releva, confrunta parametrii(unghiuri de directie, viteze ale rotilor singulare, acceleratii longitudinale si laterale, rotatia masinii functie de axa verticala), daca vehicolul urmareste traiectoria impusa de pilot sau nu.
Intelege daca masina vireaza mai mult decat este necesar, functie de rotirea volanului.Pentru corectarea uneia din aceste 2 situatii se utilizeaza principiul:‘Daca o roata vireaza mai incet decat alta, masina vireaza.’
Imaginati-va o masina cu roata blocata.Daca probezi sa pleci, masina vireaza in jurul axei proprii, facand presiune pe roata care nu se misca.Daca esti in miscare si blochezi sau incetinesti o roata,masina vireaza spre partea rotii blocate
Eficacitatea VDC e cu atat mai mare cu cat aderenta e mai mare,Daca-ti scapa posteriorul, rotile posterioare au mai putina aderenta decat cele anterioare si vicevers.
VDC corecteaza subvirajul(lipseste ‘grip’-ul la anterior)actionand asupra rotii posterioare interne si supravirajul , actionand asupra rotii anterioare externe.Deci daca virezi volanul la stanga si masina merge drept, VDC franeaza roata posterioara stanga, (dupa logica ABS, cu mici impulsuri, pentru a nu ajunge la blocaj).Masina va incepe sa vireze la stanga, iar actiunea frananta va inceta cand centralina va releva ca rotatia masinii e corecta fata de cat ai virat volanul.
La supraviraj, cand rotesti la stanga, apesi gaz la centru curba, iti pleaca posteriorul spre extern, VDC franeaza anterior dreapta, contrastand miscarea de rotatie a masinii in jurul propriei axe.
La final, principiul e simplu, electronica ce compune mecanismul il face complex.
Fiecare constructor reguleaza centralina cu margini diverse pentru pilot, la unele masini la minima derapare sistemul intervine, in schimb la alte tipuri, trebuie sa pui masina la 90 grade(travers), sa le faci sa intervina.
VDC nu intervine cand se franeaza.Sunt sisteme, ca CBS de la BMW ce optimizeaza franarea in curba, distribuind forta franante, in maniera diferita pe cele 4 roti.




P.S. intr-adevar in cartea masinii(si nu numai acolo -hic) spune ca VDC actioneaza si la motor, dar nu se spune cum...
banuiesc ca e acelasi principiu ca la ASR.
oricum , pentru linistea noastra, asa stau lucrurile si 'Drum bun la toti!!'

_________________
Tu chiamale se vuoi, emozioni...
1971 e dintorni...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Jun 2006, 22:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Suuuuper post!!! Bravo max, esti mare!!! :goodpost:
Acuma spune-mi sincer, cat alcool ai beut ca sa ai rabdare sa scrii toate astea??? :alcoholic:

Felicitari!!!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Jun 2006, 01:44 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15205
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
eu unul recunosc ca am baut 2 beri si am avut rabdare sa citesc ! :D
Super bine explicat max, multumim!
In concluzie, ASRul actioneaza numai atunci cand apare un derapaj pe tractiune, adica sesizeaza un spining mai agresiv al rotilor posterioare decat in cazul celor anterioare, iar VDC sesizeaza inclusiv abaterea de la o traiectorie ideala calculata premergator, am i right?!

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 24 Jan 2007, 18:43 
Offline

Joined: 10 Jul 2007, 19:19
Posts: 26
Location: Left the forum
Fratilor eu am citit undeva, nu mai stiu exact unde, s-ar putea sa ma insel, despre VDC. Este o tehnologie imprumutata si adaptata din industria aeronautica (ca si ABS-ul dealtfel) si practic ea actioneaza cam asa, masina are la bord un senzor de verticalitate (ca la avioane) care iti masoara inclinarea fata de verticala, acest parametru coroborat cu viteza de deplasare si unghiul de virajare iti da viteza optima cu care trebuie abordat un viraj astfel incat sa nu existe pericolul deraparii in curba si automat intervine asupra turatiei motorului. Deci tu poti accelera in curba ca la balamuc ca ea tureaza motorul atat cat vrea ea. Deci din cate se pare VDC actioneaza asupra turatiei motorului. Cred ca si ASR face cam acelasi lucru dar este un asistent antiderapaj si intra in actiune atunci cand rotile patineaza, spre deosebire de ABS care intervine asupra rotilor direct.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]