It is currently 17 May 2024, 16:56

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 22:55 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
N-ar trebui sa conteze despre ce model e vorba,147-le se bazeaza pe platforma 156-lui.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 23:00 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Alexandru, vizavii de acest subiect iti mai spun doar atat: tot ce am scris eu referitor la modul de functionare al ASR si VDC am sustinut cu argumente.

Nu ma intelege gresit, nici eu nu doresc sa ma cert cu nimeni, numai daca pe viitor contrazici pe cineva fa bine si invata sa aduci argumente, altfel afirmatiile nu vor valora nimic. Iar daca tot veni vorba de citit, daca doresti iti stau la dispozitie cu mult material despre aceste sisteme ca sa intelegi cum functioneaza cu adevarat.

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 23:23 
Offline
User avatar

Joined: 21 May 2006, 22:14
Posts: 129
Location: ORADEA
Tupac Quote:
Nu dau link cu masinuta ca sunt cam superstitios :oops: , vreau sa o vad adusa in tara ca sa rusuflu cat de cat usurat :)
Dar puteti sa ma credeti pe cuvand ca e Distinctive, fapt confirmat si de Alexmirica care a verificat seria masinii in programul Fiat ePer.
Eu m-am uitat pe pagina alfaromeo.ro, si cel putin la motorul acutal 1.9 Multijet 150CP, VDC vine standard pe Distinctive. Acuma insa, nu stiu cum era in 2002 de ex, era sau nu standard... :? Am vazut insa destule anunturi pe net in afara, une masinutele sunt Distinctive iar de VDC nu se pomenste nimic. Ce sa zic..personal ma indoiesc ca are VDC, dar inca mai sper un pic ce-i drept.... :worthy: :popa:
Oricum, ma multumesc si (doar) cu restul de optionale, sunt destule pentru un om normal ca mine :)

Edit: Oricum, dat fiind ca ar trebui sa am toate carticele masinii, Aicule, nu cumva ar trebui sa scrie pe undeva pe acolo toate optiunile masinii? :?
daca-mi dai seria de caroserie incerc sa-ti rezolv problema.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 23:26 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Aicule, daca ce ai adus tu se numesc argumente, sper ca nu esti inginer.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 23:33 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Alexandrus Quote:
Aicule, daca ce ai adus tu se numesc argumente, sper ca nu esti inginer.
Ceea ce ai facut tu mai sus se numeste ATAC LA PERSOANA si tin sa te avertizez ca asemenea lucruri nu sunt tolerate pe alfaclub. Esti binevenit sa-mi combati ideile CIVILIZAT cu contraargumente (pe care se pare ca nu le ai), insa fii te rog atent la limbaj deoarece asa ceva nu-ti permit.

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 23:37 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Baxter, daca te referi cumva la ePer, am precizat deja, Alexmirica a facut deja verificarea si parca zicea ca la masinuta mea ABS+ASR+VDC apar ca si comandate de aceeasi centralina (il citez..) si se intreba daca nu cumva e dezactivat din soft. Eu unul ma indoiesc sincer.. :roll:
Oricum...se prea poate ca maine pe seara sa aflu daca are sau nu VDC..din info la telefon deocamdata :)


Last edited by Tupac on 06 Jun 2006, 23:38, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 23:37 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15205
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Alexandrus, no offence, dar daca ai alte informatii cu privire la ASR si VDC feel free to share with us, pana una alta eu am pus o intrebare la care aicu mi-a raspuns, iar tu nu ai facut altceva decat sa il intepi! Nu iti cere nimeni sa fii de acord cu el, dar daca il contrazici vino si tu cu ceva informatii, pana la urma asta se vrea a fi o discutie constructiva.

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 00:09 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Aicu, se pare ca esti sensbil rau daca tu consideri ceea ce am spus eu atac la persoana. Atac la persoana e cu totul altceva, , daca nu ma crezi consulta legislatia, si anume partea care se refera la atacul la persoana(evident).
Contrargumentele pe care le cauti, referitor la ASR, dupa cum am zis, le poti gasi singurel pe net, eu unul am sau aveam un PDF undeva despre functionarea ASR in general, dar din nefericire chiar nu mai stiu unde, sau macar daca il mai am. Daca il gasesc, ti-l furnizez, pina una alta, daca nu ma crezi, cauta si tu pe net(si nu uita de partea cu atacurile la persoana). Nu de alta, dar sensibilitatea asta nu face bine nimanui.
Nu e nici o rusine sa nu fii inginer, sa stii. Nici eu nu sunt, desi ar trebui sa fiu, dar lenea ma impiedica si in ziua de azi sa ma duc sa predau proiectul de diploma. Culmea ironiei, am ca specializare electronica in transporturi, domeniu despre care stiu mai nimic(vorbesc foarte serios, pe cind despre computere as putea scrie intregi carti).

ALXege, argumentele pe care ti le-a dat aicu, daca te referi la screenshot-rile din manualul Alfa 156, iti vor confirma exact ce am spus eu, si anume ca doar VDC intervine asupra motorului.


PS. Here you go, am gasit astea in 2 minute pe net :
http://www.freepatentsonline.com/4457237.html

sau

Ok, so lets move onto Traction Control (or as some manufacturers call it ASR - Anti Slip Regulator). This one appeared in the mid 80's. Basically it detects any difference in the speed of the front and rear wheels of the vehicle. To simplify - If you were at a stop, driving a rear wheel drive car, and you decided to gas the engine to get wheel spin (yeah, like none of us ever did that in our youth!). The Traction Control will sense the rear wheels are going around faster and will brake them or cut power to them, or a combination of both. The same thing would happen if we drove into a puddle where the front wheels slowed down. Traction Control would activate and slow the rear wheels to prevent them 'trying to overtake' the front wheels.
Now we come to the daddy of them all. In an ideal situation this system should be switchable. If you are trying to drive up a hill on a frozen road you actually want some wheel spin to maintain the power. If the traction control activated and braked the wheels or cut the power you may not be able to get up the hill!


Last edited by Alexandrus on 07 Jun 2006, 00:15, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 00:12 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
mda ... astept PeDeFeul minune :paper:

Vad ca ai editat mesajul asa ca il editez si eu + subliniez urmatoarea fraza:

"The Traction Control will sense the rear wheels are going around faster and will brake them or cut power to them, or a combination of both"

Deci in cazul in care ai minime cunostinte de engleza observi ca se intervine atat prin franare cat si prin reducerea puterii (asta inseamna interventie asupra motorului)

Hai incearca sa spui: "Am gresit, Aicu ai dreptate" :D

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 00:28 
Offline
User avatar

Joined: 21 May 2006, 22:14
Posts: 129
Location: ORADEA
Alexandrus ,nu-s inginer dar mai calm cu vdc-ul ca nu face bine la ,,ten,,!argumenteaza ca-i ,,matematica,, nu ,,filozofie,,!no offence!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 00:46 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
baxter, nu inteleg ce ai vrut sa spui, mai incerarca odata, de preferat in limba materna(considerind ca e romana), cu punctuatia de rigoare.

Aicu, vad ca linkul l-ai ignorat. Deci ca sa reduci puterea la roata singura solutie e sa actionezi asupra motorului ? Nu cumva pe acolo mai exista si diferentiale si alte nebunii ?
Eu unul, dupa cum am zis, nu ma pricep, daca ma pricepeam explicam din prima exact cum functioneste, dar tot ce stiu e din ce am citit in acel PDF si in manual si pe net, si pe nicaieri nu sugera ca ASR ar interveni asupra motorului, reducind turatia.
De altfel, am facut testul cu ASR activat, treapta 1, de pe loc, pedala la podea, a taiat gazul la 7500 rpm, dar pina acolo nici o cadere de turatie. Si culmea, n-am "zburat" de pe loc, si nici "scirtz" nu am reusit. Ceea ce pe mine unul ma conduce la o singura concluzie.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 00:58 
Offline
User avatar

Joined: 21 May 2006, 22:14
Posts: 129
Location: ORADEA
punctuatia cred ca-i ok.spune-mi te rog cu ce motor e echipata masina si anul.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 01:15 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Din textul pe care l-ai postat ti-am luat o fraza in care spune clar ca ASR intervine atat asupra franei cat si asupra motorului. Am scris-o cu rosu si am folosit font-uri bold in speranta ca vei intelege. E chiar asa de greu ?

Am sa-ti raspund pe rand, poate poate ... :

- Alfa nu are diferentiale sau "nebunii" controlate electronic de catre ASR.

- Prin faptul ca ASR intervine asupra motorului nu inseamna ca iti taie brusc alimentarea ca si la 7500rpm, ci reduce usor turatia motorului SAU nu te lasa sa o urci pana cand rotile nu prind aderenta. Acest lucru se face cu ajutorul clapetei de acceleratie care este controlata electronic, degeaba apesi tu acceleratia la podea calculatorul decide pozitia clapetei. Iar daca o roata patineaza mai mult decat cealalta, atunci pe langa faptul ca se umbla la turatie se foloseste si frana propiu zisa.

- Iti propun un mic test sa te lamuresti: Cupleaza ASR-ul, tureaza masina la 5.000 rpm si incearca sa pleci in forta, adica lasi ambreajul brusc si in acelasi timp apesi la maxim acceleratia. Vei observa ca turatia va scadea, ASR intervine asupra motorului!!! Apoi fa acelasi lucru cu ASR OFF si vei observa ca turatia nu scade deloc, ba chiar va creste insa rotile vor patina foarte mult.


Sper ca ai inteles ceea ce ti-am spus :pfff:

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 01:21 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Alexandrus, te invit io sa iti arat cum scade puterea motorului, cum franeaza rotile si cum le combina pe amandoua la VDC, fiecare actiune facuta in mod independent! Si da! Sunt semnale individuale pe bord in caz de actiune ASR si VDC!
Si, Baxter, mai usurel cu verzele! Nu conteaza motorul si echiparea, la ce-ti trebuie?

Edit: Vad ca ai postat in acelasi timp ca si mine, Aicule! Si da, ai perfecta dreptate!
P.S.: io sunt inginer... E de rau? :shock:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 01:23 
Offline
User avatar

Joined: 21 May 2006, 22:14
Posts: 129
Location: ORADEA
alexmirica Quote:
Alexandrus, te invit io sa iti arat cum scade puterea motorului, cum franeaza rotile si cum le combina pe amandoua la VDC, fiecare actiune facuta in mod independent! Si da! Sunt semnale individuale pe bord in caz de actiune ASR si VDC!
Si, Baxter, mai usurel cu verzele! Nu conteaza motorul si echiparea, la ce-ti trebuie?
la 7500 si nu decupleaza calculatorul?


Last edited by baxter on 07 Jun 2006, 01:27, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 01:24 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Alex, eu nu am semnale separate pentru ASR si VDC. Ma refer la cele care arata cand sistemele intra in actiune, adica cele de pe turometru :roll:

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 01:44 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Ma refeream ca e un singur led de semnalizare, insa clipocelile difera in cazul actionarii celor doua sisteme!
Ia incearca sa faci un burnout cu ASR ON! In veci nu vei reusi. Insa cu ASR OFF faci un burnout de toata frumusetea! Insa distractia incepe cand ai si VDC OFF! Prietenii stiu de ce! 8)

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 02:02 
Offline
User avatar

Joined: 21 May 2006, 22:14
Posts: 129
Location: ORADEA
totusi cum e cu 7500?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 02:24 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
baxter, la 7500 RPM se taie gazul, limitator de turatie, cum vrei sa-i spui, it's that simple.
Cit despre punctuatie, nu e deloc OK, mai citeste odata daca poti ce scrie printre ghilimele si virgule si ce mai e pe acolo. Sunt mai multe semne de punctuatie decit litere ;)
Si ca sa fiu 100% corect, nu vorbim de matematica, ci de alte alea, electronica mai degraba.

Cit despre ASR si VDC, daca fac cum spui tu, aicu, de unde stiu ce anume intervine, ASR sau VDC, in cazul in care ai o singura semnalizare ?
Bine, la 156 ASR intervine cind clipeste LED-ul ala mic de linga ASR OFF, din cite am inteles, iar VDC simbolul de pe bord, insa la testul incercat de mine si expus mai sus nici unul din cele 2 nu a intervenit.
Cit despre diferential, nu are diferential autoblocant, dar diferential sa nu aiba e imposibil.
Din ce ai citat tu acolo cu rosu, spune doar ca ASR intervine asupra frinei si asupra puterii transmise rotii care derapeaza/pierde aderenta, nu zice nimic de motor. Tu automat presupui ca pentru a opri puterea transmisa la roata actioneaza asupra motorului, ceea ce nu e neaparat adevarat.
Cind ai ambele sisteme(ASR si VDC) e cel putin ciudat sa incerci sa determini care din ele actioneaza la un anumit moment dat.
Either way, intr-o buna zi, o sa incerc sa plec cu masina turata de pe loc cu ASR cuplat, cum e implicit.

Burnout cum faci cu tractiune fata ? Sau vorbim de chestiuni diferite ?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 02:40 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Ce-ar fi sa transformam meandrele concretului in meandrele trecutului???? exhaustiv......

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 03:08 
Offline
User avatar

Joined: 21 May 2006, 22:14
Posts: 129
Location: ORADEA
Alexandrus Quote:
baxter, la 7500 RPM se taie gazul, limitator de turatie, cum vrei sa-i spui, it's that simple.
Cit despre punctuatie, nu e deloc OK, mai citeste odata daca poti ce scrie printre ghilimele si virgule si ce mai e pe acolo. Sunt mai multe semne de punctuatie decit litere ;)
Si ca sa fiu 100% corect, nu vorbim de matematica, ci de alte alea, electronica mai degraba.

Cit despre ASR si VDC, daca fac cum spui tu, aicu, de unde stiu ce anume intervine, ASR sau VDC, in cazul in care ai o singura semnalizare ?
Bine, la 156 ASR intervine cind clipeste LED-ul ala mic de linga ASR OFF, din cite am inteles, iar VDC simbolul de pe bord, insa la testul incercat de mine si expus mai sus nici unul din cele 2 nu a intervenit.
Cit despre diferential, nu are diferential autoblocant, dar diferential sa nu aiba e imposibil.
Din ce ai citat tu acolo cu rosu, spune doar ca ASR intervine asupra frinei si asupra puterii transmise rotii care derapeaza/pierde aderenta, nu zice nimic de motor. Tu automat presupui ca pentru a opri puterea transmisa la roata actioneaza asupra motorului, ceea ce nu e neaparat adevarat.
Cind ai ambele sisteme(ASR si VDC) e cel putin ciudat sa incerci sa determini care din ele actioneaza la un anumit moment dat.
Either way, intr-o buna zi, o sa incerc sa plec cu masina turata de pe loc cu ASR cuplat, cum e implicit.

Burnout cum faci cu tractiune fata ? Sau vorbim de chestiuni diferite ?
totusi ce motor ai?ai modificat ceva in calculator?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 03:10 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15205
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Ii inteleg intrebarea, chiar daca este offtopic.. 2.0 este limitata la 7200rpm daca nu ma insel.

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 03:14 
Offline
User avatar

Joined: 21 May 2006, 22:14
Posts: 129
Location: ORADEA
ALXege Quote:
Ii inteleg intrebarea, chiar daca este offtopic.. 2.0 este limitata la 7200rpm daca nu ma insel.
tot aia intreb si nu ma lamureste nimeni!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 03:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu confunda burnout-ul cu driftul, un burnout se face si daca ai tractiunea pe puntea fata!!!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2006, 03:26 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15205
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
cei ce-au fost prezenti la bran stiu :lol: pacat ca nu aveam si camera la mine, caci filmul AlfaClub@bran se imbunatatea cu un burnout in miez de noapte si cu slalom printre bolovani la 150kmh :lol: scuze de offtopic

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]