It is currently 09 May 2024, 12:21

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: VDC / ASR
PostPosted: 06 Jun 2006, 00:25 
Online
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15203
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
in urma unei mici discutii in contradictoriu avuta cu Tupac va supun atentiei urmatoarea problema:
pe 147, poate exista ASR fara VDC?

Ce inseamna fiecare mai exact? Cum actioneaza, etc.

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 01:03 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Da, se poate sa ai numai ASR(Anti-Slip Regulator).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 06:21 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Problema o complic eu un pic :)
Este posibil, ca pe un model Distinctive 2002, care are ASR, sa nu ai VDC? ALX si cu Alexmirica sustineau ca pe Distinctive este standard VDC-ul. Stie cineva daca e obligatoriu ca VDC-ul sa vina standard pe toate Distincive?
Si in plus, controlul tractiunii e altceva pe langa ASR si VDC? Sau e totuna cu VDC-ul?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 09:07 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Este posibil ca pe masina sa existe ASR si sa nu fie VDC, insa daca VDC vine standard sau nu la echiparea Distinctive, nu mai stiu.

ASR (anti slip regulator) este folosit in principal la pornirea de pe loc. De exemplu daca este zapada/polei/apa si pornesti un pic mai tare ASR va interveni asupra rotilor care patineaza si le va frana, de asemenea va reduce si turatia motorului.

VDC (vehicle dynamic control) este practic un ESP, adica in timp ce masina este in miscare si sa spunem ca vrei sa negociezi un viraj cu o viteza prea mare, VDC-ul sesizeaza acest lucru si poate frana individual fiecarea roata astfel incat sa readuca masina pe traiectoria optima.

both are pretty useless :twisted:

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 10:05 
Offline
User avatar

Joined: 21 May 2006, 22:14
Posts: 129
Location: ORADEA
pe distinctive vdc-ul este in standard


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 11:19 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Asa sustineau si colegii, ca e standard.
Dar...masina pe care o voi lua eu (soer sa fie ea..), este Distincitve 2002, ASR, si neamtul a spus ca NU are VDC. Poate nu o sti el...:), dar e cam greu, dat fiind ca e totusi dealer Alfa Romeo :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 13:02 
Online
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15203
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
10x aicu` pt explicatie.
Ce vreau sa te mai intreb: cum poti depista daca o Alfa are sau nu VDC? Ca la ASR e simplu, tre sa ai buton de decuplare.. La VDC ai cumva un beculet in bord care ar trebui sa se aprinca cand pui contactul pt a verifica starea sistemului, right?

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 13:04 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Tupac, ai link la masina pe care vrei sa o cumperi ?
Din cite stiu, VDC e standard la orice Distinctive facut din 2002.
Da, la VDC ai indicator pe bord.

PS. aicule, e cam invers, VDC reduce cuplul motor(si mai frineaza din roti) iar ASR doar frineaza roata care derapeaza.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 14:16 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Alexandru, te inseli. Atat ASR cat si VDC intervin atat asupra franelor cat si asupra motorului.

In ceea ce priveste modelul 147, ASR-ul se poate dezactiva insa VDC nu. Cel putin nu exista buton pentru asa ceva, dar exista una bucata siguranta care daca este scoasa dezactiveaza ambele sisteme :)

Pe bord martorul luminos de la VDC si de la ASR este acelasi, dar prezenta VDC-ului poate fi detectata cu usurinta:
- decuplezi ASR-ul de la buton (acest lucru va permite ca rotile sa patineze la plecarile de pe loc)
- apoi cand masina este in miscare incearca sa provoci mici derapaje. Daca masina are VDC vei simti interventia acestuia asupra franelor si/sau asupra turatiei.
- incearca sa faci testul cand ploua deoarece este mai simplu de derapat si interventia sistemului este mai evindenta. Sau astepti pana la iarna :D

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 15:44 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
aicu, rtfm ca sa zic asa. Cel putin in manual scrie altceva decit spui tu si parca as crede ce spune AR ;)
Si again, in manual spune ca indicatorul de pe bord este doar pentru VDC, nu si pentru ASR.
Astea sunt valabile la 156, nu stiu la 147, dar banuiesc ca este identic.
Eu unul m-am jucat cu ASR on si off, si niciodata nu mi-a intervenit asupra motorului. Derapaje si curbe la viteze mari inca nu am incercat sa vad VDC cum actioneaza.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 17:24 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Alexandru, daca contrazici pe cineva ar fi corect sa aduci argumente in sprijinul afirmatiilor tale.
Pe de alta parte tu ai un 156 iar in acest topic vorbim de 147.

Si ca aduc argumente in spijinul afirmatiilor mele am capturat 2 imagini din manualul de utilizare al Alfei 147.
Se pare ca am avut dreptate :D


Attachments:
ASR.jpg
ASR.jpg [ 42.79 KiB | Viewed 4819 times ]
VDC.jpg
VDC.jpg [ 20.82 KiB | Viewed 4819 times ]

_________________
Superchips - Be Driven
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 17:32 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Nu dau link cu masinuta ca sunt cam superstitios :oops: , vreau sa o vad adusa in tara ca sa rusuflu cat de cat usurat :)
Dar puteti sa ma credeti pe cuvand ca e Distinctive, fapt confirmat si de Alexmirica care a verificat seria masinii in programul Fiat ePer.
Eu m-am uitat pe pagina alfaromeo.ro, si cel putin la motorul acutal 1.9 Multijet 150CP, VDC vine standard pe Distinctive. Acuma insa, nu stiu cum era in 2002 de ex, era sau nu standard... :? Am vazut insa destule anunturi pe net in afara, une masinutele sunt Distinctive iar de VDC nu se pomenste nimic. Ce sa zic..personal ma indoiesc ca are VDC, dar inca mai sper un pic ce-i drept.... :worthy: :popa:
Oricum, ma multumesc si (doar) cu restul de optionale, sunt destule pentru un om normal ca mine :)

Edit: Oricum, dat fiind ca ar trebui sa am toate carticele masinii, Aicule, nu cumva ar trebui sa scrie pe undeva pe acolo toate optiunile masinii? :?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 18:06 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Alexandrus Quote:
aicu, rtfm ca sa zic asa. Cel putin in manual scrie altceva decit spui tu si parca as crede ce spune AR ;)
Uite deoarece m-ai facut curios, am download-at si manualul Alfei 156 de pe alfaromeo.ro si se pare ca ASR si VDC functioneaza la fel ca si la 147 ... so you should RTFM (Read The Fucking Manual) again and this time pay more attention. :wink:

@Tupac, sincer nu stiu ce sa-ti spun. Cert este ca la mine nu sunt listate optiunile masinii.

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 19:19 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
madkat Quote:
nu cumva acest VDC a fost introdus undeva in cursul lui 2002 (cum e cazul cu bordul de face-lift la 156) - si daca masina e fabricata la inceputul lui 2002 sa nu aiba aceasta optiune?
Nope, VDC este bine merci si pe masini din 2001, si inca destule :)

@Aicule: Aha..am inteles...deci de acolo nu voi afla multe deci :(
Ciuat, mi s-ar parea normal totusi ca atunci cand cumperi o masina noua, pe undeva sa iti fie precizate si toate optionalele masinii :?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 19:39 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Pai sunt precizate toate optionalele masinii, chiar toate adica, de la casetofon la cd-player la navi-ul lui aicu. Deci nu iti vor da un manual numai cu specificatiile pentru nivelul tau de dotare, ci un manual pt toate butoanele posibile si imposibile ale masinii de pe toate nivelurile de echipare. cel putin asha e al meu (un fel de parerea mea) :P

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 19:59 
Online
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15203
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
scan din cartea mea tehnica, scuzati dar este in franceza.
Ideea este asa: pt VDC si ASR sunt doua simboluri distincte, care la punerea contactului ar trebui sa se aprinda cca 4 secunde, dupa care daca sistemele functioneaza ok se sting. Cele fara VDC si ASR nu au ledurile respective pe bord.

Later edit: simbolul VDC aflat pe plansa de bord clipeste in momentul interventiei sistemului in mers


Attachments:
scanVDC.jpg
scanVDC.jpg [ 143.08 KiB | Viewed 4784 times ]

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 20:07 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
aicule, intre a interveni asupra turatie sau cuplului motor si a interveni asupra puterii transmise la troata e o mare diferenta.
Apoi, ma cam indoiesc eu ca AR sa fi schimbat multe la VDC si ASR intre 147 si 156. Iar despre indicatorul de bord, scrie clar in manual ca e doar pentru VDC, ASR are LED linga comutator, care se aprinde si el si apoi se stinge cind pui contact.
Oricum, s-a deviat, ideea e ca se poate ASR fara VDC, dar nu stiu daca si Distinctive fara VDC ;)


Last edited by Alexandrus on 06 Jun 2006, 20:11, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 20:10 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Daca nu are VDC a mea, o sa-i pun macar ledul aferent, o tunez! :roll2:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 20:13 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Pai spune si tu ce motorizare, an etc, sa ne dam cu parerea, daca nu vrei sa zici de link ?
Nu cumva e una din alea pe care le-am pus eu ca exemplu de xenon la 156 normal ;) ?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 20:24 
Online
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15203
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Alexandrus Quote:
Nu cumva e una din alea pe care le-am pus eu ca exemplu de xenon la 156 normal ;) ?
Avand in vedere ca se vorbeste despre 147 nu prea cred :wink:
Si nu, nu s-a deviat de la subiect.. pt ca eram curios si ce face fiecare, care sunt efectele si cat de utile sunt

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 20:37 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Pai nu stiu cat de relevant este, dar va dau cateva date in mare despre masina :
- 147 1.9 JTD 116CP 2002 Distinctive, aprox 100.000Km, 2 usi
- Dotari: ABS, climatronic "bizonic" :D, 6 airbag-uri, jante aliaj, computer bord, tempomat, comenzi pe volan, inchidere centralizata, Radio-CD, geamuri electrice.
Deci cam tot fara: piele, VDC (aparent..), SuperSport ( :(( ), navigatie, trapa si stropitoare la faruri :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 20:41 
Online
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15203
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
tupac, putin offtopic, dar mai sunt multe chestii pe care le mai poti avea pe un 147, in primul rand mai multe airbaguri, apoi scaune incalzite, sistem audio Bose, etc, deci sa iti iasa din cap ca masina este "FULL fara..." caci este doar pe jumatate full!

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 20:56 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Alexandrus Quote:
aicule, intre a interveni asupra turatie sau cuplului motor si a interveni asupra puterii transmise la troata e o mare diferenta.
Nenea, acum le intorci ca la Ploiesti :lol: Eu am spus, citez: "ASR cat si VDC intervin atat asupra franelor cat si asupra motorului", ceea ce este perfect adevarat.

Iar sistemele mai sus amintite nu intervin direct asupra puterii transmise la roti deoarece nu exista LSD sau alte minuni de diferentiale controlate electronic (asa ceva vezi doar pe masini gen Ferrari F430). Tot ceea ce fac este actioneze franele si/sau sa reduca turatia bazandu-se pe informatiile primite de la diferinti senzori.

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 21:06 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Da ALX, ma rog..am mai uitat cateva, Bose-le chiar nu ma intereseaza in mod deosebit (desi stiu ca se aude super marfa, si nu mi-ar parea rau sa fie si asta uitat pe undeva :) ), nu i-am dat prea mare atentie de la inceput :), de airbag-uri, da stiu ca pot fi 10 parca maxim, dar ma rog..iar este mai putin relevant pentru mine...De scaune incalzite insa am omi sa zic acolo..
Oricum, ideea de "full fara" era in contextul dotarilor caer mi se pareau mie mai importante.
Oricum, nerelevant pentru subiect, dupa cum am si precizat.
Ideea e ca stiu sigur ca are ASR si ca e Distinctive. Mai departe, legat de VDC, D-zeu cu mila :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2006, 22:32 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
aicu, sa nu crezi ca vreau sa ma cert cu tine, crezi absolut ce vrei tu, dar pentru linistea ta proprie si personala te-as sfatui sa mai intrebi sau sa mai citesti despre ASR.

PS. Sorry, nu stiam ca se discuta de 147, ori nu am fost atent ori nu s-au dat detalii.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]