It is currently 27 Apr 2024, 21:11

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
 Post subject: Debitmetrul
PostPosted: 19 Jul 2008, 01:12 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 00:33
Posts: 105
As vrea sa aflu si eu de la cunoscatori cam care sunt simptomele unui debitmetru defect si care-s consecintele functionarii lui la parametri inadecvati?

_________________
Alfa Romeo 156, SW, JTS, 2.0, B31WYS & B111CRP


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 19 Jul 2008, 01:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
E arhiplin forumul cu raspunsul la intrebarile tale!
- consum ridicat
- nu trage
- relanti instabil
- "plafonare" la o anumita turatie
- merge in suturi
- etc....

Mai exact: Debitmetrul este senzorul prin intermediul caruia centrala masoara cantitatea de aer ce intra in motor. Stiind cantitatea de aer intrata, calculeaza exact cata benzina sa bage in motor. Debitmetru defect -> amestec prost -> merge prost motorul.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 19 Jul 2008, 01:19 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Maestre, ai omis un lucru : factorul principal care "omoara" debitmetrul si anume : FILTRUL DE AER imbacsit, care poate genera erori la debitmetru. :wink:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 19 Jul 2008, 01:21 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Corect!!! Pentru ca NU exista senzor presiune... Or, daca e presiunea scazuta -> functionare a motorului in regim hipobaric -> problems again :D

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 19 Jul 2008, 09:56 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 00:33
Posts: 105
Ai dreptate! E plin forumul de subiectul asta, dar niciodata n-a fost dus pana la capat cum ai facut-o mai sus.
Mersi de explicatie si scuze pt stres! :wink:

_________________
Alfa Romeo 156, SW, JTS, 2.0, B31WYS & B111CRP


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 19 Jul 2008, 13:47 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Profit de acest topic pentru a intreba si eu ceva legat de debitmetru, oarecum:
Mi-am cumparat un filtru de aer sport si m-am gandit ca cel mai simplu ar fi sa il pun...la intrare in debitmetru! :D
Mecanicul meu mi-a spus ca teoria << mehr luft = mehr benzin >> nu se verifica in totalitate, mi-a explicat el si de ce da' n-am retinut eu prea bine...:D
Mi-a zis ca n-o sa fie problema nici legat de amplasarea lui chiar langa motor, deoarece in mers acolo n-o sa fie niciodata aer cald ci numai cand masina stationeaza!
Unul dintre aspectele pe care totusi l-am retinut a fost ca pe timp de ploaie cand umiditatea in atmosfera este crescuta filtrul isi face mai prost treaba acest lucru avand repercursiuni directe asupra comportarii masinii.
Nelamurirea mea este: este afectat in vreun fel debitmetrul de faptul ca filtrul de aer se va afla chiar langa el? Practic, filtrul de aer va fi prins cu un colier chiar de...debitmetru.
Si inca ceva: la cum descrie Mirica situatia mai sus rezulta ca debitmetrul asta e un fel de fata Morgana si ca daca il schimb masina mea o sa se transforme din nou intr-un mic Ferrari...:D! Eu am dat o tura cu el off, adica am scos mufa si nu am simtit chiar nici o diferenta, absolut niciuna! Imi e relativ la indemana sa il schimb dar mi-e ca il schimb degeaba...
Inainte de a cumpara unul nou vreau sa il curat pe acesta si sa vad daca apare vreo imbunatatire...

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 21 Jul 2008, 13:21 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Am repetat azi experimentul cu scoaterea mufei de la debitmetru si am constatat urmatoarele: la turatie joasa masina trage mai prost iar cand cresc turele pe la 3000 rpm incepe sa traga binisor. Cu mufa cuplata trage mai bine in ture joase dar parca nu trage tot asa bine in ture inalte. Ce sa deduc io de aici? E murdar debitmetrul sau nu? Il schimb?

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 21 Jul 2008, 13:29 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
E murdar.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 21 Jul 2008, 16:59 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
diferenta mare nu se simte nici la mine (parca trage mai slab cu el scos), in schimb relantiul nu sta ca lumea cu el scos (merge subturat)
filtru de aer sport am si eu montat, l-am montat in locul cutiei filtrului vechi pentru a avea acces mai bun la aer rece.

_________________
Saab 9-3SS 2.2TiD
Aprilia SL1000 Falco
ex. Land Rover Freelander TD4
ex. Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v Sportronic Progression
ex. Alfa Romeo 156 2.0TS 16v


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 21 Jul 2008, 18:50 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Cand scoti/bagi mufa de la debimetru e necesar ca bateria sa fie deconectata?

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 21 Jul 2008, 22:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu. Efectul se va vedea imediat.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 12 Sep 2008, 14:03 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
Pt Mirica o intrebare:
NU stiu cum la restul merge, dar la mine cand scot mufa de la debitmetru nu sta deloc la ralanti, se opreste motorul imediat, iar cateodata incearca sa-si tina ralantiul dar face urat de tot, scade, creste, scade, creste.....apoi se opreste in final.
Precizez ca am motor tip 32205, 1.8ts, 140cai, ecu Bosch ME 7.3.1 si trage slab de tot sub 3000-3500rpm.Asta e problema de care sufera Alfica mea.
Am schimbat filtru aer, curatat injectoare, clapeta acceleratie, schimbat variator+distributie, ulei+filtru;
Mai ramasesera de verificat debitmetru si sondele lambda (care sunt 3 la numar).
Pe tester nu da nici o eroare, e curat.

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 12 Sep 2008, 22:25 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
danteo23 Quote:
curatat injectoare, clapeta acceleratie,
Cum se face? E greu?

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 13 Sep 2008, 02:23 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
High Octane Quote:
danteo23 Quote:
curatat injectoare, clapeta acceleratie,
Cum se face? E greu?
Pentru injectoare ai doua posibilitati:
1.Le scoti de pe masina si te duci cu ele la cineva care se ocupa cu asa ceva; sunt destule ateliere care au banc de curatat injectoare. Te costa intre 80-150lei in functie de atelier pentru toate injectoarele.
2.Poti pune in rezervorul de benzina o solutie speciala pentru curatat injectoare; recomand solutia de la 2+2.
Cea mai eficienta e prima varianta, dar si ceva mai complicata si mai scumpa.
A doua varianta e mai la indemana oricui si nu te costa decat vreo 18-20lei un flacon care-l pui la 45litri de benzina; isi face treaba destul de bine

Referitor la clapeta de acceleratie trebuie sa surubaresti putin, e mai dificil, sa desfaci cateva furtune, suruburi, fire, etc.
Era un topic mai vechi tot aici pe forum (da-i un search), daca nu, incearca pe forumuri straine ca sigur vei gasi procedura exacta cu poze cu tot.
Numai bine

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 27 Jan 2015, 21:26 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
Salutare, am cautat pe forum niste valori pe care ar trebui sa le vad de la debitmetru pe un 2.0JTS la turatii intre 850 - 2000 rpm cu masina pe loc, dar nu am gasit nimic, daca imi poate raspunde si mie cineva cu niste valori sau un link as fi recunoscator. Pana astazi aveam impresia ca am un ambreiaj care patineaza, astazi nu stiu ce sa mai cred, am mers putin cu mufa de la debitmetru scoasa si la acceleratie puternica motorul nu se mai tureaza in gol de la 2000 la 4000 de ture, ci creste liniar turatia o data cu viteza masinii. Poate fi din cauza faptului ca motorul are un amestec mai prost -> putere scazuta la anumite turatii -> ambreiajul face fata motorului cu putere scazuta? Deasemenea cred ca fluctuatia pe care o primesc la relanti atunci cand am AC-ul clupat poate veni de la acelasi debitmetru, la mine indica 21kg/h la 850rpm.

Multumesc pentru info.


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 30 Jan 2015, 18:09 
Offline

Joined: 22 Aug 2011, 17:44
Posts: 315
2.0 jts este cunoscut pentru faptul ca acumuleaza depozite mari de calamina. S-ar putea cand desfaci chiulasa sa ai o mare surpriza, si sa afli ca nu e de la debitmetru.


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 31 Jan 2015, 22:05 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
Da, am auzit lucrul acesta, dar momentan sunt in faza de negare. :D Am curatat debitmetru, care era destul de negru, dar astazi am primit eroarea P1173 (Mixture 1 strength (additive). Am sa curat si clapeta de acceleratie zilele astea si o sa aruc o provire mai atenta pe graficele de la sondele lambda de pe bancul 1. Posibil sa fie acolo o problemuta. Cu toate astea masina merge bine, relantiu balbie putin doar cu AC pornit.


Top
   
 Post subject: Re: Debitmetrul
PostPosted: 01 Feb 2015, 19:13 
Offline

Joined: 22 Aug 2011, 17:44
Posts: 315
Uleiul la jts se schimba la MAXIM 10 mii de km. Curati degeaba clapeta. Curata motorul de calamina, si va merge asa cum trebuie. Dupa, fa un schimb de ulei. Probabil, acum functioneaza in 100 cai. Daca nu a fost niciodata curatat motorul, sunt sigur ca supapele sunt acoperite de calamina. Acest motor daca e intretinut cum trebuie, duce ft multi km.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]