It is currently 28 Apr 2024, 00:09

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 17 Apr 2006, 00:36 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
De multa vreme ma macina niste intrebari la care incerc sa gasesc raspuns...sunt curios din fire :)
Intrebarile sunt legate de motorul 2.4 JTD (nu cel nou), comparativ cu 1.9-le.
Se observa ca 1.9 JTD-ul este un motor foarte fiabil si apreciat. In schimb despre 2.4 nu am auzit prea multe... :? Este acesta un motor mai putin fiabil? Nu cumva ar trebui ca din contra, sa fie putin mai rafinat decat 1.9-le?
Deschid acest topic in spertanta ca poate ajuta pe cineva. Eu de exemplu, daca maine mi-as lua o alta masina, ar fi JTD. Dar daca m-as decide pe 156 sa zicem, aici as avea dileme in alegere: 1.9 sau 2.4. Teoretic, 2.4 pare mai tentant, putere foarte buna, cuplu imens, motor mai mare, posibilitati de tuning mai mari si cu riscuri (teoretice..) mai mici de fortare. Dar de exemplu nu stiu prea multe despre el.. Stiu ca Alex (15624jtd) este foarte multumit de masina, si eu cand am auzit-o vreau sa zic ca este ca silentiozitate peste 1.9 clar, aproape ca zici ca e benzina! :shock: Deci pare super! Dar multa lume aparent se fereste de acest motor, prefera 1.9-le cu a sa fiabilitate dovedita... Dar oare 2.4 nu si-a dovedit fiabilitatea? Apar ceva probleme la acest motor? De ce lumea prefera 1.9 (in afara de consum..)?
Ce ziceti de acest topic, in care sa incercam sa subliniem plusuri si minusuri pentru cele 2 motoare?

PS: si NU, nu am de gand (in viitorul apropiat) sa vand 145-ul ca sa imi iau 147/156 JTD :P.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Apr 2006, 00:50 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
E vorba de acelasi motor,cel cu cilindreea de 2,4 avand un cilindru in plus.Ca un singur efect negativ stiu ca fiind mai greu,apasa mai mult pe puntea fata,unii spunand ca masina este astfel mai putin echilibrata decat in varianata 1,9.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Apr 2006, 07:32 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Da, ideea e ca in afara preturile la un 156 2.4 JTD sunt atractive, si acesta este unul din motivele pentru care a am initiat acest topic, poate cuiva la un moment dat ii va fi de folos.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 Apr 2006, 16:23 
Offline

Joined: 29 Aug 2005, 17:50
Posts: 468
Location: Bucuresti
ce pot eu sa-ti zic, din reactiile celor care aud ce motor are alfa mea, majoritatea sunt de bine (or fi din politete? :D ), ca au auzit ca 2,4le asta de la alfa e un motor foarte bun, etc samd; la urma urmei, cum a zis si marius, e 1,9 cu un cilindru in plus.
nu stiu la partea de rulare ce diferente sunt intre cele doua, dar mi s-ar parea anormal/ilogic sa fie la fel; a mea e destul de rigida, si nu am nimic sa-i reprosez la stabilitate, poate datorita pachetului sport
probabil ca de 2,4 n-ai auzit prea multe pentru ca nu sunt prea multe la noi... uita-te pe mobile, sa vezi cate au cumparat nemtii dinastea


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 Apr 2006, 20:14 
Offline

Joined: 29 Aug 2005, 17:50
Posts: 468
Location: Bucuresti
ei, a mea are 1460 masa proprie, deci trebuie sa aiba suspensia altfel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 17:45 
Offline

Joined: 29 Aug 2005, 17:50
Posts: 468
Location: Bucuresti
cu multumiri lui smith ia si citeste de pe wikipedia ceva interesant legat de motorul in 5 cilndri http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-5


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Sep 2006, 12:11 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
2.4 nu prea se cumpara pentru ca este mai scump si taxele te cam trag in jos avind cilindree relativ mare. In plus, versiunea initiala de doar 136 cp era decit cu putin mai sus decit cea de 1.9 si diferentele nu prea se justificau. Nici modificarile ulterioare 140, 150cp nu au crescut diferentele semnificativ. Doar cind a aparut Mjet si a sarit la 175cp si 400Nm a inceput sa se vada cu adevarat acest motor. Greutatea lui mai mare apasa puntea si ar face subvirarea mai evidenta, observabil pe circuit sau pe serpentine. Pacat ca Alfa nu trece la bloc de aluminiu si la dizele...

Cu chip, motorul sarea in 180cp si se vedea adevarata lui valoare.

Alta diferenta mare este sunetul. Se stie ca un L4 are sunet naspa. Daca mai e si DIZEL, troncane de te sperie. Un L5 e cu totul altceva, mai rotund mai amplu, numai plimbindu-te cu asa ceva vezi sesiza diferenta.

Gindind cu capul, nu as alege 2.4 din motive de taxe si diferente relativ mici fata de 1.9...cu inima as fi luat 2.4 Mjet fara aer (doar ca nu s-a mai gasit si am ramas cu 1,9)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2007, 14:34 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
IMi spuneti si mie va rog cati nm are motorul de 1,9 jtd de pe 156,si la ce turatie este cuplul maxim.Multumesc.

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2007, 17:43 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Daca vorbim de motorul de 115CP (@4000rpm), atunci avem 275Nm la 2000rpm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Feb 2007, 21:40 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
Multumesc si acum o intrebare la care as dori un raspuns mai complet:in ce an s-a intervenit la motoarele 1,9 jtd ca am vazut ca au puteri cuprinse intre 115-116,parca si 119 pe unele anunturi,sau proprietarii lor nu stiua exact cati ai au masinile lor in certificat si au scris in functie de cum au calcyulat ei.MJTD-urile sunt mai pretentioase la motorina asta a noastra care e mai proasta?Cum fac fata jtd-urile la motorina noastra ca eu unul nu am vazut multi sa se planga de injectoare pompe injectie(fata de alte forumuri unde se plang foarte multi de calitatea motorinei)La tdci-uri este un lucru cunoscut ca in medie dupa 100.000 km le pica injectoarele si nu sunt chiar ieftine.Jtd-ul este common rail?Multumesc anticipat.

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Feb 2007, 21:41 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
Multumesc si acum o intrebare la care as dori un raspuns mai complet:in ce an s-a intervenit la motoarele 1,9 jtd ca am vazut ca au puteri cuprinse intre 115-116,parca si 119 pe unele anunturi,sau proprietarii lor nu stiua exact cati ai au masinile lor in certificat si au scris in functie de cum au calcyulat ei.MJTD-urile sunt mai pretentioase la motorina asta a noastra care e mai proasta?Cum fac fata jtd-urile la motorina noastra ca eu unul nu am vazut multi sa se planga de injectoare pompe injectie(fata de alte forumuri unde se plang foarte multi de calitatea motorinei)La tdci-uri este un lucru cunoscut ca in medie dupa 100.000 km le pica injectoarele si nu sunt chiar ieftine.Jtd-ul este common rail?Multumesc anticipat.

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Feb 2007, 23:37 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Da, JTD-ul e common rail ;), ca doar Fiat e pionier si aici, nu? :)
Cat priveste caii putere, lumea de obicei foloseste 115CP sau 116CP pentru JTD-ul de 85kW si asta pentru ca 1 kW=1.36 CP, ceea ce inseamna ca motorul JTD de 85kW are fix 115.6CP :D. Anunturile care le-ai vazut cu 119CP sunt gresite. Retine insa ca JTD-ul de pe Alfa 147 este prezent si intr-o varianta de 100CP, mai rar intalnita insa.
In orice diesel este bien sa bagi motorina buna, dar sincer nu am auzit pana acum de vreun JTD care sa fi avut probleme in acest sens. Eu de exemplu bag de la Petrom, am folosit motorina normala fara probleme, iar acum pe timp de iarna am folosit varianta "nordic", la fel , totul OK. Multijeturile - la fel, nu am auzit de probleme cu motorina.


Last edited by Tupac on 24 Feb 2007, 20:53, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 12:15 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
Mii de multumiri tupac,m-ai lamurit. :D

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 20:26 
Offline

Joined: 29 Aug 2005, 17:50
Posts: 468
Location: Bucuresti
1 CP = 0,74 Kw tupacule. cred ca ai vrut sa zici invers unitatile de masura


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 20:53 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Da, am scris gresit :), o sa corectez acum


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 11:53 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Da, dar nu stiu daca a fost pe 147


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 12:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Mai precis, 1.9jtd pe 147 in 2001 la lansare a fost de 115CP. In 2002 a aparut si varianta de 140CP. Iar in 2003 din varianta de 115CP a fost derivata o alta varianta, de 100CP, aceste 3 motorizari ramanand pana in ziua de astazi. In schimb, la 156, primul 1.9JTD a fost de 105CP, in 1997. In 2000 a aparut varianta de 110CP. In 2001 s-a renuntat la varianta de 105CP, in schimb aparand varianta de 115CP, alaturi de cea de 110CP. In 2002 apare varianta de 140CP, disparand cea de 110CP. In 2004 apare motorizarea 1.9JTD de 150CP (mjet).

Limpede?

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 13:50 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Cel de 100 (74kw) de cai e prezent si pe versiunea cu facelift de la 147

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 17:56 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
alexmirica Quote:
Mai precis, 1.9jtd pe 147 in 2001 la lansare a fost de 115CP. In 2002 a aparut si varianta de 140CP. Iar in 2003 din varianta de 115CP a fost derivata o alta varianta, de 100CP, aceste 3 motorizari ramanand pana in ziua de astazi. In schimb, la 156, primul 1.9JTD a fost de 105CP, in 1997. In 2000 a aparut varianta de 110CP. In 2001 s-a renuntat la varianta de 105CP, in schimb aparand varianta de 115CP, alaturi de cea de 110CP. In 2002 apare varianta de 140CP, disparand cea de 110CP. In 2004 apare motorizarea 1.9JTD de 150CP (mjet).

Limpede?
Abia acum am priceput.Am gasit la un prieten un 1,9 jtd cu 110 cai si nu imi venea sa cred citind ce a scris tupac mai sus.La un moment dat am crezut k poate iau gresit la rar tipul motorului k mi s-a intamplat si mie la motocicleta :lol:

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
PostPosted: 04 Jan 2009, 15:44 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2008, 12:47
Posts: 120
Location: Oradea
Si ii diferenta mare intre 110 si 115 Cp? Adica se simte semnificativ?

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 Jtdm 2011 136 cp
Ex: Alfa Romeo 156 1.9Jtd 2001


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2009, 23:42 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Nu semnificativ. Daca vrei sa simti cu adevarat puterea JTD tre sa urci o treapta spre cele cu 16v (140 si 150). Sau chip.


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2009, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Mie motorul de 1,9 jtd mi se pare unul reusit. Urca frumos in ture pentru un diesel, nu consuma mult, suna destul de bine....insa 2,4 jtd e cu totul altceva ! Sunetul de 5 cilindri pe mine ma baga-n boala !

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2009, 19:33 
Offline

Joined: 04 Aug 2007, 16:28
Posts: 81
Intervin si eu in discutie cu motorul meu de 120 cp JTDm... din cate am inteles are turbina cu geometrie variabila si injectie modificata logic. Chiar sunt curios ce au facut la motorul de 2.4 de au ajuns la 200 cp...

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtdm 8v my 2005
Te nasti, cresti, te joci, inveti, iubesti, traiesti, imbatranesti si la un moment dat mori. Daca din toata povestea asta n-a facut macar o clipa parte o Alfa Romeo, sa stii ca ai pierdut ceva pretios.


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2009, 19:42 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Ce sa faca la el? 20 de valve, injectoare multijet, si remap.


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2009, 00:11 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1977
Location: Bucuresti
Un piston in plus... nimicuri d-astea......

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]