It is currently 28 Apr 2024, 03:04

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 13 Jun 2010, 10:11 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
In momentul de fata sunt pus intr-o dilema similara cu tema topicului: 147 1.9 JTD (140cp) sau 156 2.4 (175cp) ambele din 2003. Totusi am nevoie de niste info in plus: cate viteze au fiecare? 5 sau 6. Care ar fi performantele?
Daca cineva are manualele celor doua modele in format electronic rog postarea lor intr-un loc accesibil.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 13 Jun 2010, 17:01 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
ca si posesor de 1.9jtd 16v care am mers cu 2.4jtd 20v, ti-as spune sa te orientezi catre 2.4, daca intre 47 si 56 n-ai o preferinta! Motorul este ceva mai rafinat, suna mai frumos, este mai elastic, trage mai de jos. Ambele au 6 trepte, iar diferenta de consum, din ce stiu, nu-i considerabila. Probabil va fi tot pe-acolo cu 1.8ul tau actual.

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 13 Jun 2010, 19:39 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Merci EGE! Esti sigur ca 156 2.4 175cp fara facelift exterior vine cu 6 trepte?

Cat despre actuala vezi aici.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 14 Jun 2010, 15:06 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Sa fiu sincer, nu-mi amintesc ca motorul cu 20V sa fi fost pus inainte de facelift.. Vezi sa nu fie cel de 10V+soft, ajuns astfel la 175cp, caz in care se mai schimba datele problemei (inclin in cazul asta catre 1.9). 2.4le de 20V a avut cutie in 6 trepte (de provenienta GM), la fel si 1.9 16V (de provenienta Alfa de data asta). 2.4 10V nu cunosc, desi inclin sa cred parca ca avea 5 trepte.

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 14 Jun 2010, 16:38 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Am gasit pe mobile.de un 156 2.4 din '03 la 130kW. Intradevar nu zice ca ar fi 20V, deci e posibil ca EGE sa aiba dreptate si sa fie chipuit. Caz in care si eu as sta departe, avand in vedere ca nu cunosc masina.
Un prieten are motorul de 10V 150Cp si are cutie de 5 viteze (dar ma indoiesc ca modelele mai timpurii ar fi venit cu 6 trepte).
Quote:
...a avut cutie in 6 trepte ... la fel si 1.9 16V (de provenienta Alfa de data asta)
Valabil si pentru 147?

Merci,
D

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 14 Jun 2010, 16:56 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Da, valabil 147/156/GT :wink:

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 14 Jun 2010, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Dany Quote:
In momentul de fata sunt pus intr-o dilema similara cu tema topicului: 147 1.9 JTD (140cp) sau 156 2.4 (175cp) ambele din 2003. Totusi am nevoie de niste info in plus: cate viteze au fiecare? 5 sau 6. Care ar fi performantele?
Daca cineva are manualele celor doua modele in format electronic rog postarea lor intr-un loc accesibil.

Iti dau eu principalele caracteristici sa te poti orienta, restul depinde de tine... mai bine zis depinde de gusturi si de ceea ce vrei sa faci cu masina.... :scratch:

Producer: ALFA ROMEO
Model/Type: 147
Engine: 1.9 JTD 16V – 140 BHP (in-line, 4 cyl.)
Capacity (meas. in ccm.): 1910
Max. output (meas. in BHP) @ 4000 rot./min.: 140
Max. torque (meas. in N/m.) @ 2000 rot./min.: 305
Top speed (meas. in Km/h): 206
Acceleration (meas. in sec.) from 0 to100 km/h: 9.1
Fuel consumption (meas in ltr./100km): 5.9


Producer: ALFA ROMEO
Model/Type: 156
Engine: 2.4 JTD 20V – 175 BHP (in-line, 5 cyl.)
Capacity (meas. in ccm.): 2387
Max. output (meas. in BHP) @ 4000 rot./min.: 175
Max. torque (meas. in N/m.) @ 2000 rot./min.: 385
Top speed (meas. in Km/h): 225
Acceleration (meas. in sec.) from 0 to100 km/h: 8.3
Fuel consumption (meas in ltr./100km): 6.5


Ca si parere personala (desi recunosc ca nu am detinut Alfa 147) te-as sfatui sa nu-ti iei 156-le cu motorizarea 2.4 JTD.M - 175 CP (stock)... Am eu una si sincer inainte chiar ma plangeam ca nevasta-mea cheltuie bani aiurea... :fuck:
...Sunt prea rare sau nu stiu ce naiba au, dar te vor costa o avere piesele pentru ea (cand spun asta fac comparatia cu 156-le 1.9 JTD 16v 140 CP - tot din 2004 - pe care il detinusem anterior). Mai la obiect, o volanta pentru 1.9 JTD (140 CP) (Valeo) costa la reprezentanta 2.200 lei, iar pentru 2.4 JTD (175 CP) (Luk) costa 9.600 lei cu TVA...

Exemple de-astea pot sa-ti dau o multime ca de cate ori trebuie sa schimb cate ceva la ea sun la reprezentanta... si dupa ce ma sperie aia cu preturile, sun in italia la neamuri sa trimita obiectul... :peace: De aia spun, pentru motorizarea de 1.9 totul era accesibil si in tara... sau puteai lua de la dezmembrari daca nu era o piesa importanta... 2.4 JTD.M nu exista la dezmembrarile din RO si nici piesele de pe versiunile anterioare de motorizari 2.4 nu sunt compatibile cu ea...

In legatura cu se spunea mai sus, este adevarat ca motorizarea de 2.4 cu 175 CP stock a fost montata inca din ultima perioada a anului 2003, da NUMAI pe modelul facelift, nicidecum pe Mk.1... Daca ai gasit un anunt de genul respectiv atunci sigur masina a fost cipata/resoftata, adica s-a scos cam tot ce s-a putut din ea...

Acuma daca vrei sa faci impresie printre pasionati, iti iei 2.4 de 175 CP stock, o resoftezi cum am facut si eu si vei avea urmatoarele performante (dupa un tuning profesionist si fara riscuri :naughty: ):

Producer: ALFA ROMEO (AFTER REMAP)
Model/Type: 156
Engine: 2.4 JTD 20V – 175 BHP (in-line, 5 cyl.)
Capacity (meas. in ccm.): 2387
Max. output (meas. in BHP) @ 4100 rot./min.: 210
Max. torque (meas. in N/m.) @ 1900 rot./min.: 481
Top speed (meas. in Km/h): 236
Acceleration (meas. in sec.) from 0 to100 km/h: 7.6
Fuel consumption (meas in ltr./100km): 6.2

Ca performante si senzatia pe care ti-o ofera pe strada masinile de care intrebai nu se pot compara niciodata, insa parerea mea este sa mergi pe varianta Alfa 147 1.9 JTD
( asta din punctul de vedere al costurilor, senzatii mai gasesti... si in alte parti/domenii... :naughty: )

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2010, 07:04 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
BZ-76-DIA Quote:
Sunt prea rare sau nu stiu ce naiba au, dar te vor costa o avere piesele pentru ea
offtopic: pe bune? sincer, nu am observat ca ma costa o avere piesele.

dany, iti recomand cu cea mai mare incredere 156 2.4 dar sa fie motorul de 20v. cum a spus si ege, suna mai frumos, trage de jos, iti permite mai multe. iar consumul, este foarte ok.

te salut

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2010, 11:29 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
tot offtopic: @ tzzivii:

Hai sa fim sinceri si sa dam cezarului ce e al cezarului... stii si tu ca si mine (vad ca si tu ai tot 20V) ca e mai scumpa la intretinere decat varianta de 1.9. Sper ca tu sa fi fost mai norocos decat mine si sa nu fi fost nevoit sa schimbi piese importante la masina, ca altfel sigur ma aprobai... :fuck:
Sincer de cand am masina am schimbat doar doua piese costisitoare pe ea (volanta, inainte de remap si planetara dreapta, dupa), precum si mai multe ,,surubele,, al caror cost, prin comparatie cu celelalte, deja este insignifiant...
Volanta, cum spuneam ar fi avut un pret de noua de 9.600 lei (cere un pret de curiozitate la Autoitalia pt. codul 46823855, sa vezi ca nu glumesc)... in fine am adus-o din Italia cu 450 euro, iar planetara a costat 1900 lei (doar segmentul inferior, fara capat.)

Eu nu am facut decat sa-i dau omului un sfat, ce crezi ca am o placere perversa sa arunc bani pe piese ??? :lol: Apropo, spuneam in alt topic ca mi se defectase la un moment dat o rezistenta la ventilator, e aia verde din carcasa, cred ca stii despre ce e vorba.... Evident ca fiind mai mica decat o cutie de chibrit, a trebuit sa coste 329 lei, ca asa stie Fiat sa-si serviseze parcul din Romania..... ma rog, asta ar fi o alta discutie...

Da-mi un link sa-ti vad frumusetea pls.! Cu respect !

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2010, 11:31 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Masina nu o iau ca sa fac impresie (am trecut de varsta aia, plus ca cu o Alfa nu prea faci impresie prin DE) si nici pentru senzatii (pentru asta as prefera un turbo benzina), ci in principal ca masina de mers la serviciu pentru nevasta-mea, asa ca, costurile de rulare sunt importante la 35000 km pe an. Momentan si eu tind spre 147 1.9 16V, insa o sa vad in w/e si un 20V.

Multumesc de feedback,
D

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 17 Jun 2010, 11:19 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Stie cineva cum iti poti da seama in ce stare e discul de ambreiaj doar din test drive?

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 17 Jun 2010, 11:34 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Greu, dar uite cateva hint-uri:
- pedala se apasa greu
- masina tremura la plecare
- patineaza putin la schimbarea treptelor (in mod normal, ar trebui sa smuceasca la schimbare in regim de talpa, semn ca cupleaza instant, dar asta doar cand ambreiajul e nou, putin probabil sa simti efectul daca ambreiajul are un minim de kilometri in spate)

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 17 Jun 2010, 11:37 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Merci EGE. Cam care ar fi intervalele de service pentru 1.9 si 2.4 JTD? Nu ma refer la consumabile (gen ulei, frane), ci la distributie, bujii etc

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 17 Jun 2010, 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Dany Quote:
Stie cineva cum iti poti da seama in ce stare e discul de ambreiaj doar din test drive?
Plecare de pe loc in treapta 3 cu frana de mana trasa. Motorul trebuie sa moara la riducarea piciorului de pe ambreiaj sau in mers, intr-o treapta superioara vitezei de rulare, se accelereaza brusc (pedala la fund) si daca motorul se tureaza dar masina nu accelereaza iara e o pronlema de ambreiaj.

Te salut

le: distributie la 60k. Bujii la 100k dar merg si mai mult. La diesel iti da semne mai nasoale iarna. Etc..

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2010, 20:01 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Viteza a 5/6-a la 1750rpm, BLANA si urmaresti turometrul. Daca sare in ture necorelat cu viteza, e discul pe duca. Tremuratul la cuplarea vitezelor poate sa fie si volanta (DELOC ieftina).

Pentru ce utilizare urmaresti, nu vad de ce ai lua un 2.4.


Top
   
PostPosted: 27 Jun 2010, 18:21 
Offline

Joined: 08 Aug 2008, 20:52
Posts: 135
Location: bucuresti
va salut ! am si eu o nelamurire , 1.9 jtd de 110 cp stok in treapta a5a se duce mai mult de 4000 rpm ? fiindca normal din datele date de fabricant nu ar trebui sa se duca fiindca in treapta a5a acolo este puterea maxima ( 4000 rpm) . va intrebi fiindca am vazut destule jtd-uri care in treapta a5a ajungeau la 4500 rpm , oare or fi fost resoftate :scratch: ?

_________________
Alfa Romeo 156 1.8 ts "01 (TS Power)


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2010, 09:00 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
@aalfaluk in mod normal turatia de putere maxima nu e si turatia maxima a unui motor. Curba de putere a unui motor are un punct maxim dupa care scade, asa ca as zice ca da, un MJTD se poate tura mai sus de 4000 rpm.
Ultimul JTD pe care l-am testat (8v) avea linia rosie de la 4500 si cred ca un 16v se tureaza mai sus.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2010, 09:38 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Dar se tureaza si un ultima treapta de viteza pana la rosu?

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2010, 13:54 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Tocmai am condus si un 1.9 JTD 16v si mi-a placut mult mai mult decat 8v pe care l-am testat acum o saptamana. As avea cateva intrebari:
1. Pe 147 difera suspensia de la 3 la 5 usi? A existat si la 147 sportpack?
2. Care ar trebui sa fie cosumul la 147 in foja decenta (nu am condus-o la rosu tot timpul insa am plecat de cateva ori tare de la semafor si cam 180 kmh pe autostrada)? Mie in 50 de km mi-a scos 7%, dupa computerul de bord. E ok?

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2010, 14:39 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Din cate stiu eu, nu exista nici diferenta intre suspensie, nici sport pack pe 147, dar exista Eibach ProKit :wink:
Consumul, da, cam ala e..

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2010, 15:01 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Eu am avut arcurile Eibach pe 156 si 147-le la care ma refer nu parea sa aiba suspensia la fel de rigida. Dar mi-a placut cum se comporta: ruliu relativ redus in curbe insa absorbea denivelarile mici foarte bine. Insa comparativ, 16v-ul pe care l-am condus azi avea suspensia semnificativ mai moale.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2010, 15:45 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Probabil ca avea suspensia ceva mai uzata.

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2010, 15:50 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Mda e posibil!

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2010, 22:37 
Offline

Joined: 08 Aug 2008, 20:52
Posts: 135
Location: bucuresti
147 jtd 16v 7 la suta in 50 km :blink: ? adica in 100km are consum de 14 la suta :blink: ? sincer nui cam mult , zic si eu!

_________________
Alfa Romeo 156 1.8 ts "01 (TS Power)


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2010, 22:54 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1977
Location: Bucuresti
Nu sunt diferente intre suspensii la 3-5 usi.
A existat suspensie sport pe 147 (pe TI).
Consumul e ok pentru conditiile descrise.
Happy shopping.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]