Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Feedback cauciucuri
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=11&t=18341
Page 1 of 2

Author:  Dany [ 26 Mar 2012, 13:03 ]
Post subject:  Feedback cauciucuri

Imi amintesc acum ceva timp ca cineva zicea ca vrea sa cumpere un set de cauciucuri Marangoni din cauza ca sunt de "marca" sau "made in italy". Eh pot sa va spun ca sunt unele din cele mai proaste cauciucuri. Pretul practic spune tot. Zic asta nu doar din perspectiva pretului, ci si din cauza unei experiente neplacute, petracuta sambata: la 60-70 kmh la ora am pierdut spatele Spider-ului intr-o curba banala. Pagubele din fericire s-au rezumat doar la janta drapta spate facuta praf de bordura. Lift-off-ul s-a petrecut foarte brusc, nemaiavand timp sa corectez ceva. Ideea era ca stiam ca rotile erau unul din punctele slabe cand am luat masina, dar nici prin gand nu imi trecea ca sunt chiar atat de proaste.

Pe aceeasi portiune de drum am condus de multe fie cu 156-le (Firestone Firehawk si GoodYear Eagle GS D3) fie cu 147-le (GoodYear Eagle GS D3), de multe ori chiar mai repede. Insa niciodata nu am avut probleme. O singura data am reusit sa induc un lift-off cu 156 care insa s-a petrecut foarte progresiv si usor de controlat.

So bottom line: mare atentie cu ce incaltati masinile, pentru ca alea patru puncte de contact sunt tot ce va tin pe sosea.

Author:  nae [ 26 Mar 2012, 13:12 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Geometria cum era?

Ai ridicat picioru de pe acceleratie in mijlocul virajului?(lift off oversteer?)

Author:  Dany [ 26 Mar 2012, 13:44 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Geometria nu am verificat-o inca, dar cred ca e ok. Nu am ridicat piciorul de pe acceleratie, eram la gaz constant. Nu a fost vorba de transfer de masa fata-spate incat sa descarce spatele asa mult. Si chiar daca ar fi fost, tot mi se pare inadmisibil sa plece asa usor si brusc spatele la viteza aia. Sunt absolut convins ca e vorba de cauciucuri.

Author:  gabrieldima [ 26 Mar 2012, 14:07 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Daca sunt modelul Zettalinea si eu tind sa cred ca e vina lor , pe de alta parte comportamentul pe viraje al platformei 147/156 nu are nici o legatura cu cea de pe Gtv/Spider , teoretic sta mai bine pe strada Spiderul dar si daca scapa , scapa mult mai violent . caz concret , am avut pana cu ceva luni in urma un Gtv de 2.0 care avea tot ce este brat/bucse pe spate nou , virajele sunt o gluma la viteze medii/mari iar la viteze mici e cart , stabilitatea masinii iti da foarte multa incredere , la Spiderul meu insa treaba sta cu totul altfel , din cauza varstei si probabil pt ca nu este folosit de vreo 2 ani tot ce este pe spate este PRAF , am observat abia dupa ce am scapat la mustata sa sar in Dambovita la 60/ora pe un viraj mai larg de 90 grade , pur si simplu spatele a facut ce a vrut el , am dansat ca o dama beata ...

Author:  Dany [ 26 Mar 2012, 16:03 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

gabrieldima Quote:
teoretic sta mai bine pe strada Spiderul dar si daca scapa , scapa mult mai violent
Mi se pare foarte naspa chestia asta. Banuiesc ca si greutatea masinii isi spune cuvantul. Insa inseamna ca ori stai departe de limita de aderenta, ori o furi. Aveam asteptari mai mari de la mult laudatul multi-link de pe Spider/GTV.

Author:  nae [ 26 Mar 2012, 16:23 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Eu sunt sigur ca e o problema de geometrie.

Author:  firestarter [ 26 Mar 2012, 16:35 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Dany Quote:
gabrieldima Quote:
teoretic sta mai bine pe strada Spiderul dar si daca scapa , scapa mult mai violent
Mi se pare foarte naspa chestia asta. Banuiesc ca si greutatea masinii isi spune cuvantul. Insa inseamna ca ori stai departe de limita de aderenta, ori o furi. Aveam asteptari mai mari de la mult laudatul multi-link de pe Spider/GTV.
Pe circuitul de la Serres tocmai ce m-am dat cu un GTV Mk3 de 3,2. Masina era echipata cu slick-uri Bridgestone insa in rest era stock. Proprietarul ei mergea cu ea la limita aderentei, inclusiv in acele de par sau in parabole iar masina statea pe drum impecabil. Am repetat experienta cu mai multe modele de alfa (fiind la greci, majoritatea erau v6) si am observat ca GT-ul cu motor de 3,2 echipat tot cu gume de circuit, pierdea mai repede spatele decat GTV-ul. La randul meu sunt posesor de GTV de multa vreme si iti post spune ca daca ai puntea spate in conditii ok, singura vina este a gumelor. DAR! Daca pe viraj faci si transfer de greutate vei pierde destul de lejer spatele insa in astfel de situatii eu am reusit sa aduc masina pe trasa destul de lejer. Nu am avut Maragoni pe masina ca sa iti pot da un feedback corect insa nu am avut de fiecare data gume in cea mai buna stare. Pe cele doua GTV-uri am folost Michelin Pilot Sport 2 (nota 5/10), Bridgestone Potenza S03 (nota 7/10), Good Year Eagle F1 GS D3 (nota 8/10), Hancock Ventus (nota 9/10) si Pirelli P Zero Rosso (nota 8/10). Clasificarile sunt subiective insa cele mai bune gume pe care le-am folosit au fost cele Hancock.

PS. Tine cont totusi ca eu relatez experienta mea cu GTV-uri. Rigiditatea caroseriei este diferita la GTV fata de Spider asa ca ma gandesc ca este posibil ca in cazul tau limita de aderenta sa apara mai repede decat la un GTV echivalent ca motorizare.

Author:  yux_mm [ 26 Mar 2012, 16:49 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

e posibil ca treaba sa fie mai complexa: o combinatie intre geometrie (ce zice seth), articulatii nu tocmai in forma maxima (ce zice dima) si niste cauciucuri ceva mai slabute (ce zici tu) a dus la un final dezamagitor.

in alta ordine de idei, cati ani au cauciucurile? spre exemplu ale mele (bridgestone) au vreo 4 ani, si se simte trecerea timpului peste ele destul de bine.
si asta poate fi un aspect demn de luat in seama.

si sa revin la subiectul topicului:
BRIDGESTON Turanza ER300: cauciucuri andurante, profil excelent inca, medii pe uscat, slabute pe ud (imi dau o senzatie de nesiguranta), se simte varsta (imbatranirea cauciucului)

Author:  Dany [ 26 Mar 2012, 17:25 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Cauciucurile de pe spate sunt aproape noi. Cumparate anul trecut (am factura de la fostul propietar) si practic nerulate. Ramane sa verific mai atent puntea spate sa vad daca intradevar ar fi probleme acolo.

Author:  ALXege [ 26 Mar 2012, 22:17 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Razvane, taci din gura ca acum scot filmarile de pe circuitul de la Arad, te-ai invartit de doua ori cu Geta! :tongue:
In alta ordine de idei, si eu tind sa cred ca este un combo intre geometrie, bucse si gume. N-am condus niciodata Spider-ul chiar la limita, insa si eu am avut senzatia ca da sa plece spatele uneori, mai ales in curbele foarte stranse. Nici eu nu stau stralucit cu geometria sau cu bucsele, insa intotdeauna am avut cauciucuri bune pe el (Conti SportContact 3 sau GoodYear Eagle F1 Asymetric).

Author:  lucianm [ 27 Mar 2012, 10:25 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

firestarter Quote:
Michelin Pilot Sport 2 (nota 5/10), Bridgestone Potenza S03 (nota 7/10), Good Year Eagle F1 GS D3 (nota 8/10), Hancock Ventus (nota 9/10) si Pirelli P Zero Rosso (nota 8/10). Clasificarile sunt subiective insa cele mai bune gume pe care le-am folosit au fost cele Hancock.
Dai o nota ceva cam mica, dupa parerea mea, gumelor Bridgestone Potenza. Pe masina mea functioneaza de 3 ani (vara) foarte bine.

Author:  firestarter [ 27 Mar 2012, 11:10 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

@Ege
Pe circuit m-am rasucit pentru ca aveam pe jantele respective niste capacele metalice pentru valve, care erau gripate si nu le-am putut desface. In consecinta nu am putut sa echilibrez presiunea iar asta se vedea evident pe circuit :)

@lucianm
Bridgestone Potenza sunt anvelope foarte ok insa in comparatie cu ce am mai avut pe masina le consider sub Good Year, Pierlli si Hancock. Dar repet, este o clasificare subiectiva raportata exclusiv la experienta mea cu ele pe aceiasi masina. Nu se poate pune problema interpretarii gresite a anvelopelor datorita eventualelor uzuri ale articulatiilor pentru ca am avut mereu grija sa inlocuiesc orice ajungea sa se uzeze. Mai mult decat atat, chiar am cumparat brate noi TRW carora le-am scos bucsele originale si le-am inlocuit cu Powerflex. Amortizoarele erau Bilstein B6. Deci, suficiente argumente pentru a putea compara respectivele tipuri de cauciucuri.

Author:  ALXege [ 27 Mar 2012, 12:11 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Ma surprinde insa ce spui despre Pirelli, in conditiile in care alte review-uri care le-am citit le cam faceau de cacao..

Author:  vladimir [ 27 Mar 2012, 14:18 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Daca Razvan vorbeste de Hankook atunci da, si din partea mea au un plus. Niste gume subapreciate as spune, judecand si dupa asteptarile de pret ale unora cand am vrut sa le vand vara trecuta. Masina am cumparat-o cu hankook ventus sport k104 noi si in cele 5-6k km mi-au lasat o parere foarte buna. La cat de varza sunt strazile prin Iasi pe moment iau in calcul sa le pun in locul astora de iarna si sa stau pe 16" o perioada. Pe TI-uri am GY F1 asym si, daca o mai fi, urmatorul set cred ca tot din astea voi lua ca nu m-au lasat niciodata la greu.

Author:  MainEvent [ 10 Apr 2012, 17:30 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Salutare,

Am nişte cauciucuri mâna a doua RunFlat Continental PremiumContact(don't ask, nu le-am cumpărat) şi aş vrea să le montez pe Teledial-urile de 16. Adâncimea profilului este pe la jumătate din cât era nou iar DOT-ul este 2007.
Întrebarea: Cât de rigide sunt în comparaţie cu nişte anvelope normale de vară şi cum influenţează asta rulajul?
Ştiu că sunt mai rigide dar nu ştiu în ce măsură dar cred că au şi avantaje: scap de schimbatul roţii în caz de pană, pot rula uşurel până la prima vulcanizare, stabilitate sporită în curbe faţă de o gumă similară cu balon de 55.

Author:  yux_mm [ 10 Apr 2012, 17:45 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

teoretic sunt la limita vietii: 5 ani. in mod normal acum ar trebui schimbate pentru ca sunt prea vechi si nu pentru ca sunt prea tocite. acesta poate fi si motivul pentru care a scapat de ele precedentul posesor

Author:  MainEvent [ 10 Apr 2012, 18:05 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Da, ştiu că sunt la limita vieţii dar vreau să extind limita cu o vară şi nu cred că le cer prea mult.
Fostul posesor este fratele, le ţinea de vreo doi ani în garaj cu jantele de tablă pentru că şi-a luat mai demult două seturi de jante la Bmw - vară iarnă. L-am descotorosit de ele, i-am vândut jantele şi mie mi-au rămas gumele.
În fine, vom trăi şi vom vedea. Le dau o şansă în vară, dacă sunt chiar insuportabile le schimb.

Author:  ALXege [ 10 Apr 2012, 19:02 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Nu cred sa fie chiar asa insuportabile.. O vara mai merg cu siguranta.

Author:  MainEvent [ 10 Apr 2012, 19:15 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Da, probabil că nu vor fi aşa insuportabile. Sper...
Aş vrea totuşi să mai măresc puţin garda la sol, pentru că setarea pe care ai avut-o tu este overkill pentru mine, dar asta când voi avea timp să decoxez filetele de pe amortizoare. Vreau să te întreb, duritatea suspensiei se păstrează pe orice setare de înălţime?

Author:  ALXege [ 10 Apr 2012, 19:17 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Teoretic, mai sus devine mai moale. In practica insa, nu cred sa simti vreo diferenta..
Grija insa, cum suspensia reduce mult din ruliu, cauciucurile conteaza enorm!

Author:  MrHollow [ 21 Apr 2012, 22:54 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Okay vin si eu cu o intrebare care am vazut ca s-a mai pus pe forum dar care nu a primit nici un raspuns.

Nankang NS2 a folosit cineva?
M-am uitat pe linkuk: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nankang/NS2_2.htm" onclick="window.open(this.href);return false; si am vazut parere impartite, de la unii care spun ca nu tin deloc la altii care le compara cu Eagle F1 Asymm...
Pot sa imi imaginez ca nu or sa aiba performantele de Michelin PS3 sau F1 Asymm dar majoritatea spun ca sunt foarte bune pentru pretul lor si din ce am citit pe unele forumuri sunt destui care se duc si fac track days cu astfel de cauciucuri.

Considerand ca nu fac cine stie cati km pe an cu masina ma batea gandul sa imi iau gumele astea pe jantele de 18. Pretul este unul mai mult decat acceptabil ~400ron/guma fata de ~780ron cat sunt F1 Asymm.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nankang/NS2_2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  ALXege [ 21 Apr 2012, 23:20 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

Dintre astea coreene/taiwaneze/chinezesti m-as uita doar la Hankook si Khumo. N-am avut Nankang dar nici nu cred ca o sa am prea curand..

Author:  alfa 007 [ 21 Apr 2012, 23:34 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

nankang a avut o cunostinta de a mea pe o laguna ceva asemanator cu eagle f1 oricum erau ceva sport
sau dus repede,numai stiu cati km a facut cu ele
eu am avut goodyear si am facut dublu si un pic cu ele a fost acu 4-5 ani si numai tin minte exact,da oricum sa plans de calitatea lor

Author:  MrHollow [ 21 Apr 2012, 23:40 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

De Yokohama PA01 stie cineva ceva? Mi se pare demential profilul :)

Author:  yux_mm [ 21 Apr 2012, 23:43 ]
Post subject:  Re: Feedback cauciucuri

parerea mea este: cati bani dai atata face,...+/-10%. inclusiv la orice alt pordus, nu numai la cauciucuri.

Page 1 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/