Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

AlfaOBD
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=11&t=17389
Page 3 of 3

Author:  Seba [ 14 Jan 2012, 01:45 ]
Post subject:  Re: AlfaOBD

In plus, fata de TME, am mai gasit astea:

http://www.magazine-online.ro/eco-led/t ... a--2439963
http://www.magazine-online.ro/eco-led/t ... a--2439964

Astept cu mare interes si schema domnului Mirica. De asemenea sunt curios daca abordarea sa poate comuta intre toate cele 3 adaptoare. Exista un cablu VAG Com + Fiatecuscan (http://www.okazii.ro/catalog/60914281/v ... irbag.html) care face asta. Nu vad noi de ce nu am putea gasi o abordare similara.

Author:  mattydr67 [ 14 Jan 2012, 02:00 ]
Post subject:  Re: AlfaOBD

Schema care ti-am prezentat-o nu este a mea. Doar m-am inspirat de la ea.
Aici gasesti documentatia de la AlfaOBD
http://www.alfaobd.com/AlfaOBD_Help.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bafta
P.S. adaptoarele din cele doua linkuri sunt compacte nu se poate umbla in ele.
trebuie sa tai cablu si sa-ti construiesti o carcasa cu switch-uri si eventual cu conectoeri DB15.

Cel mai simplu este sa-ti iei o interfat Vag KKL sa folosesti un DIP switch cu 2 pozitii ca sa separi Airbagul de celelalte linii de k pe care le poti unii pe toate fara nici o problema ( nu prea e normal dar nu o sa te deranjeze ) si ai scapat de bataia de cap cu adaptoarele

Author:  Seba [ 14 Jan 2012, 13:50 ]
Post subject:  Re: AlfaOBD

Eu ma gandeam la urmatorul design:

Pinul 16 la pinul 16, fiind legat direct, pentru ca e prezent in toti adaptorii.
Pinul 5 cu 4 legat la 5 cu 4, din acelasi motiv.
Apoi: un DIP switch, exact ca al tau, dar cu 5-6 pozitii, depinde cum se gaseste ca piesa.
Pe pozitia 1: Pinul 7 legat la pinul 7, 9, 12 si 1.
Pe pozitia 2: Pinul 7 legat la pinul 3.
Pe pozitia 3: Pinul 6 legat la pinul 1.
Pe pozitia 4: Pinul 14 legat la pinul 9.
Pe pozitia 5: Pinul 7 legat la pinul 12.

Astfel, pentru adaptorul 1, doar pozitia 1 este activa. Pentru adaptorul 2, este activa doar pozitia 2, iar pentru cel de-al 3-lea adaptor, se activeaza doar pozitia 3, 4 si 5.

Cum suna?

Author:  Seba [ 14 Jan 2012, 14:56 ]
Post subject:  Re: AlfaOBD

Mi-am dat seama ca am o eroare in logica. Totul merge ok, pana la adaptorul 3. Trebuie s-o mai regandesc un pic.
PS: Cred ca se poate rezolva cu alte switchuri suplimentare... dar e total neelegant.

Author:  mattydr67 [ 14 Jan 2012, 15:06 ]
Post subject:  Re: AlfaOBD

Adaptorul 3 trebuie sa-ti separe pini 1 de 6 si 9 de 14
Deaceea eu am alocat 4 poz din DIP Switch
Si daca tu legi pin 12 la POZ 5 de ce il mai legi odata la poz 1?
Poti face asa
POZ 1 - 7 legat la 1,7, 8,9,11,12,13 ( ca sa le ai pe toate )
POZ 2 - 7 legat la 3
POZ 3 - 6 la 6
POZ 4 - 14 la 14
POZ 5 - 6 la 1
POZ 6 - 14 la 9
DIP Switch cu 6 poz se gaseste ( DIP Switch se gaseste cu 2, 3,4,5,6 8 poz )
Insa daca tu iti iei un adaptor VAG 2+2 acesta nu va avea decat pini 4-5 Masa, 16 adica +12V ( alimentare ) si mai ai pin 7 care este k-line si pinul 15 care este a doua linie de K si anume L-line
Dar nu are pini 6 si 14.
Trebuie sa gasesti un Adaptor mama cu toti pini activi ca sa te poti descurca.
Bafta

Author:  Seba [ 14 Jan 2012, 15:28 ]
Post subject:  Re: AlfaOBD

Asta era problema, ca nu stiu ce pini sunt folositi in mod uzual si nici in mod particular. M-am luat strict dupa schema, in loc sa ma gandesc mai departe de-atat...
Intrebarea mea este.. Switchurile 6 la 6 si 14 la 14, sunt folosite in mod normal? Ma refer, in absenta adaptoarelor?

M-am hotarat sa ma duc pe varianta TME.. Iese la 24 lei, mama-tata-carcasa si are toti pinii.

Author:  mattydr67 [ 14 Jan 2012, 15:44 ]
Post subject:  Re: AlfaOBD

Eu le-am folosit ca sa separ liniile de CAN
nu ai voie sa unesti in acelasi timp pini 1 si 6 si nici 9 si 14
Si sa pot cun un singur adaptor sa am toate asa zisele adaptoare pe care le-a creat Yanislav.
Spre exemplu eu am o Alfa 147 si daca inchid la mine switch-urile 1,2,4,5 si 6 si restul la OFF am acces la toate controlerele de pe masina fara a mai inlocui adaptorul.
Bine poti renunta la switch-urile 6 la 6 si 14 la 14, poti folosi interfata ELM327 fara adaptor cand vrei sa accesi CAN-ul
In ceea ce priveste adaptorul acela mama - tata din link-urile pe care le-ai postat tu, amandoua au mufele OBD II, atat mama cat si tata compacte, nu poti umbla la ele, nu le poti desface.
Dar mai gandestete ca gasesti tu o solutie si in functie de cat vrei sa cheltuiesti
Eu am facut mai multe incercari si cel mai ieftin ar fi sa cumperi cele 3 adaptoare.
Daca existau la momentul cand am construit eu adaptorul nici nu ma gandeam sa-l mai construiesc.
Ca m-a dus la mai multi bani
Bafta

Author:  alesul [ 15 Mar 2013, 19:45 ]
Post subject:  Re: AlfaOBD

cu stima ma poate ajuta si pe mine cineva cu un adaptor gata manufacturat?
detin o alfa 159....si un elm 327 bluetoth!
stima

Author:  christu [ 12 Aug 2013, 17:31 ]
Post subject:  Re: AlfaOBD

ajutati-ma cu o chestie ca nu inteleg nimic - am un elm 327 si un kkl vagcom - pot sa fac vreo modificare de pini la vreuna din ele sa mi se conecteze la 159 la airbag?

Author:  tzzivii [ 13 Aug 2013, 01:03 ]
Post subject:  Re: AlfaOBD

Elm merge direct. Airbagurile sunt pe can.

Author:  christu [ 13 Aug 2013, 09:23 ]
Post subject:  Re: AlfaOBD

hmmm, tkx, o sa mai incerc o data, inseamna ca e ceva dubios la mine.

Page 3 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/