Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
AlfaOBD https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=11&t=17389 |
Page 3 of 3 |
Author: | Seba [ 14 Jan 2012, 01:45 ] |
Post subject: | Re: AlfaOBD |
In plus, fata de TME, am mai gasit astea: http://www.magazine-online.ro/eco-led/t ... a--2439963 http://www.magazine-online.ro/eco-led/t ... a--2439964 Astept cu mare interes si schema domnului Mirica. De asemenea sunt curios daca abordarea sa poate comuta intre toate cele 3 adaptoare. Exista un cablu VAG Com + Fiatecuscan (http://www.okazii.ro/catalog/60914281/v ... irbag.html) care face asta. Nu vad noi de ce nu am putea gasi o abordare similara. |
Author: | mattydr67 [ 14 Jan 2012, 02:00 ] |
Post subject: | Re: AlfaOBD |
Schema care ti-am prezentat-o nu este a mea. Doar m-am inspirat de la ea. Aici gasesti documentatia de la AlfaOBD http://www.alfaobd.com/AlfaOBD_Help.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Bafta P.S. adaptoarele din cele doua linkuri sunt compacte nu se poate umbla in ele. trebuie sa tai cablu si sa-ti construiesti o carcasa cu switch-uri si eventual cu conectoeri DB15. Cel mai simplu este sa-ti iei o interfat Vag KKL sa folosesti un DIP switch cu 2 pozitii ca sa separi Airbagul de celelalte linii de k pe care le poti unii pe toate fara nici o problema ( nu prea e normal dar nu o sa te deranjeze ) si ai scapat de bataia de cap cu adaptoarele |
Author: | Seba [ 14 Jan 2012, 13:50 ] |
Post subject: | Re: AlfaOBD |
Eu ma gandeam la urmatorul design: Pinul 16 la pinul 16, fiind legat direct, pentru ca e prezent in toti adaptorii. Pinul 5 cu 4 legat la 5 cu 4, din acelasi motiv. Apoi: un DIP switch, exact ca al tau, dar cu 5-6 pozitii, depinde cum se gaseste ca piesa. Pe pozitia 1: Pinul 7 legat la pinul 7, 9, 12 si 1. Pe pozitia 2: Pinul 7 legat la pinul 3. Pe pozitia 3: Pinul 6 legat la pinul 1. Pe pozitia 4: Pinul 14 legat la pinul 9. Pe pozitia 5: Pinul 7 legat la pinul 12. Astfel, pentru adaptorul 1, doar pozitia 1 este activa. Pentru adaptorul 2, este activa doar pozitia 2, iar pentru cel de-al 3-lea adaptor, se activeaza doar pozitia 3, 4 si 5. Cum suna? |
Author: | Seba [ 14 Jan 2012, 14:56 ] |
Post subject: | Re: AlfaOBD |
Mi-am dat seama ca am o eroare in logica. Totul merge ok, pana la adaptorul 3. Trebuie s-o mai regandesc un pic. PS: Cred ca se poate rezolva cu alte switchuri suplimentare... dar e total neelegant. |
Author: | mattydr67 [ 14 Jan 2012, 15:06 ] |
Post subject: | Re: AlfaOBD |
Adaptorul 3 trebuie sa-ti separe pini 1 de 6 si 9 de 14 Deaceea eu am alocat 4 poz din DIP Switch Si daca tu legi pin 12 la POZ 5 de ce il mai legi odata la poz 1? Poti face asa POZ 1 - 7 legat la 1,7, 8,9,11,12,13 ( ca sa le ai pe toate ) POZ 2 - 7 legat la 3 POZ 3 - 6 la 6 POZ 4 - 14 la 14 POZ 5 - 6 la 1 POZ 6 - 14 la 9 DIP Switch cu 6 poz se gaseste ( DIP Switch se gaseste cu 2, 3,4,5,6 8 poz ) Insa daca tu iti iei un adaptor VAG 2+2 acesta nu va avea decat pini 4-5 Masa, 16 adica +12V ( alimentare ) si mai ai pin 7 care este k-line si pinul 15 care este a doua linie de K si anume L-line Dar nu are pini 6 si 14. Trebuie sa gasesti un Adaptor mama cu toti pini activi ca sa te poti descurca. Bafta |
Author: | Seba [ 14 Jan 2012, 15:28 ] |
Post subject: | Re: AlfaOBD |
Asta era problema, ca nu stiu ce pini sunt folositi in mod uzual si nici in mod particular. M-am luat strict dupa schema, in loc sa ma gandesc mai departe de-atat... Intrebarea mea este.. Switchurile 6 la 6 si 14 la 14, sunt folosite in mod normal? Ma refer, in absenta adaptoarelor? M-am hotarat sa ma duc pe varianta TME.. Iese la 24 lei, mama-tata-carcasa si are toti pinii. |
Author: | mattydr67 [ 14 Jan 2012, 15:44 ] |
Post subject: | Re: AlfaOBD |
Eu le-am folosit ca sa separ liniile de CAN nu ai voie sa unesti in acelasi timp pini 1 si 6 si nici 9 si 14 Si sa pot cun un singur adaptor sa am toate asa zisele adaptoare pe care le-a creat Yanislav. Spre exemplu eu am o Alfa 147 si daca inchid la mine switch-urile 1,2,4,5 si 6 si restul la OFF am acces la toate controlerele de pe masina fara a mai inlocui adaptorul. Bine poti renunta la switch-urile 6 la 6 si 14 la 14, poti folosi interfata ELM327 fara adaptor cand vrei sa accesi CAN-ul In ceea ce priveste adaptorul acela mama - tata din link-urile pe care le-ai postat tu, amandoua au mufele OBD II, atat mama cat si tata compacte, nu poti umbla la ele, nu le poti desface. Dar mai gandestete ca gasesti tu o solutie si in functie de cat vrei sa cheltuiesti Eu am facut mai multe incercari si cel mai ieftin ar fi sa cumperi cele 3 adaptoare. Daca existau la momentul cand am construit eu adaptorul nici nu ma gandeam sa-l mai construiesc. Ca m-a dus la mai multi bani Bafta |
Author: | alesul [ 15 Mar 2013, 19:45 ] |
Post subject: | Re: AlfaOBD |
cu stima ma poate ajuta si pe mine cineva cu un adaptor gata manufacturat? detin o alfa 159....si un elm 327 bluetoth! stima |
Author: | christu [ 12 Aug 2013, 17:31 ] |
Post subject: | Re: AlfaOBD |
ajutati-ma cu o chestie ca nu inteleg nimic - am un elm 327 si un kkl vagcom - pot sa fac vreo modificare de pini la vreuna din ele sa mi se conecteze la 159 la airbag? |
Author: | tzzivii [ 13 Aug 2013, 01:03 ] |
Post subject: | Re: AlfaOBD |
Elm merge direct. Airbagurile sunt pe can. |
Author: | christu [ 13 Aug 2013, 09:23 ] |
Post subject: | Re: AlfaOBD |
hmmm, tkx, o sa mai incerc o data, inseamna ca e ceva dubios la mine. |
Page 3 of 3 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |