It is currently 21 May 2024, 10:01

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Presiune pneuri!
PostPosted: 22 Jan 2007, 19:15 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Ce presiune folositi raportat la dimensiunea pneurilor?

In carte scrie de 2.2bar la gol si 2.5bar la plin, dar astea sunt valorile pentru pneurile originale de 185/65 R15. Am gasit un subiect pe un alt forum Alfist cum ca la pneuri cu balon mai mic trebuie folosita o presiune mai mare (suna logic cel putin).
Acum io am pe a mea gume 205/55 R16 si tot 2.2bar folosesc. Cam care ar fi presiunea corecta?

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jan 2007, 20:15 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Tot asa, e bine. Eu merg in Bucuresti cu 2.0 si doar cind ies o urc la 2.3 pe fiecare.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jan 2007, 23:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Si la coxuri 1,9 :D

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2007, 00:10 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Tot pe roti de 15' dar late de 205 eu foloseam 2,2 pe fata si 2,0 pe spate.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Mar 2007, 18:22 
Offline
User avatar

Joined: 13 Sep 2007, 13:53
Posts: 27
Location: romania\italia
Nu cunosc inca date exacte despre comportamentul Alfa, insa daca e sa privesc Oltcitul, acesta e caracterizat de subvirare, adica are tendinta de a "aluneca" sub trasa de virare cu botul, aceasta tendinta o corectam din acceleratie la viteze inalte si din volan, rotind mai mult spre interiorul curbei, dar asta numai la viteze mici (pana in 60km/h). La manevre mai putin ortodoxe folosesc combinatia de treapta de viteza dinamica, frana usor calcata cu stangul si acceleratia apasata cu simt de raspundere, la aceasta manevrare apare insa riscul de a scoate pneul de pe janta, iar atunci cand stiam ca am de gand sa o alerg, folosesc in pneurile din fata 2.3bar (fata de 2.0 recomandat) iar in spate 2.5. Astfel masina ajunsa intr-o situatie periculoasa va pierde aderenta, nu mai poate fi vorba de a "descaltarea masinii" iar de aici depinde numai de tine ca sofer daca o aduci pe sosea din nou. Problema apare la redresare, cand exista pericolul intrarii in "pendulare", spatele masinii miscandu-se haotic stanga dreapta. Daca se combina eficient acceleratia, cu franarea usoara si presiune in pneuri adecvata stilului de condus, manevrele ies mai ceva ca in filme. Eu am invatat-o iarna, pe unde gaseam liber si zapada batatorita.

_________________
164 v6tb super
166 v6tb super


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]