It is currently 10 May 2024, 03:16

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: 07 Jun 2009, 10:32 
Offline

Joined: 07 Oct 2007, 15:22
Posts: 23
Location: ZALAU
Am observat ca spargerea furtunului de la turbina este o problema des intalnita la alfa romeo. Mai jos am sa incerc sa va explic ce am facut eu intr-o sambata dupa masa cand am observat ca aveam o ditamai spartura in furtun. Desi cel mai bine e sa inlocuiesti furtunul cu unul nou, atunci cand nu detii finantele necesare sau esti in criza de timp va recomand sa faceti operatiunea de mai jos.

Necesar:

1 buc. spray degresant (loctite 7063)
1 buc. tub silicon rezistent la temp. inalte ( permatex );
1 buc. cauciuc;
1 buc rola pansament;

Se demonteaza furtunul;
Se curata zona in care vrei sa lipesti cu sprayul degresant ( nu faceti economie);
!!!! NU SE STERGE DUPA SPRAYERE CU CARPA, LASATI SA SE USUCE!!!!!!;
Se depune, cu ajutorul undei spatule (lingurita de inghetata) siliconul pe zona cu probleme;
Se pune bucata de cauciuc pe spartura ( cauciucul poate fi o bucata dintr-o camera de aer). Cauciucul trebuie in prealabil sa fie degresat;
Se lasa sa se usuce ( 2-3 ore) ;
Se degreseaza din nou suprafata furtunului ;
Se pune silicon pe toata circumferinta furtunului in zona sparta (asta include si suprafata exterioara a cauciucului care a fost pus in pasul 4 ;
Se bandajeaza cu pansamentul din dotare peste siliconul pus;
Dupa bandajare se pune restul de silicon si se intinde uniform pe toata circumferinta;
Se lasa la uscat in jur de 5 ore;

Sper sa va fie de folos aceasta reparatie, eu am apelat la ea acum 2 luni cand trebuia sa plec la o calatorie mai lunga si la o inspectie la masina am gasit o spartura in furtun. Inca merg cu acel furtun reparat si inca rezista, sper sa reziste mult si bine ca nu am bani momentan de altul.

Spor la munca!!!!


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2009, 12:15 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Buna sugestia cu pansament pentru armatura. Pune un link ceva cu adezivul folosit, eu am folosit Loctite 406 http://65.213.72.112/tds5/docs/406-EN.pdf, dar vad ca nu isi mai mentine asa bine proprietatile la caldura, data viitoare iau ceva rezistent la temperatura. In plus fata de ce ai spus acolo, as adauga sa dai cu un smirghel fin pe suprafata unde pui lipiciul.


Top
   
PostPosted: 11 Jun 2009, 07:17 
Offline

Joined: 07 Oct 2007, 15:22
Posts: 23
Location: ZALAU
Adezivul este Permatex 81173, http://www.permatex.com/products/Automo ... lant_b.htm, loctite 406 printre multiplele lui proprietati distruge cauciucul, nu recomand ..... cel mai bine este sa folositi un silicon rezistent la temp. inalte, care are de obicei si proprietati de etansare.


Top
   
PostPosted: 11 Jun 2009, 18:32 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 22:02
Posts: 1403
Location: IASI
VARIANTA 2:
Incercata de mine intrucat Italoparts mi-a trimis furtunul dupa 3 saptamani de la comanda si nu puteam sta atata timp cu masina pe dreapta.
Am sectionat furtunul in 2 pe linia crapaturii, am introdus un segment de 5 cm de teava de aluminu de diametru aproximativ egal cu furtunul, caruia i-am polizat buza pentru a nu roade din nou tubulatura pe interior la destindere din cauza presiunii, si l-am prins cu doua coliere metalice.
Operatiunea a fost facuta in toamna a necesitat maxim 2 ore demontat,reparat, montat inclusiv scut, Intre timp mi-a venit furtunul nou insa nu l-am mai schimbat pana in prezent si zace in garaj. Oricum cand le schimb pun siliconice

_________________
SEXY, BUT NOT PORNO!
http://www.gars.ro/


Top
   
PostPosted: 13 Jun 2009, 20:26 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Cel mai bun compromis, din pacate n-am gasit pe nimeni sa ma rezolve cu teava+strunjit la capete.


Top
   
PostPosted: 13 Jun 2009, 22:49 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Incearca cu teava de polipropilena. Cred ca se gaseste in grosimea necesara fiind plastic poti sa o tai cu o panza de fierastrau si sa o smirgheluiesti la capete. e si mai usoara decat fierul :D


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2009, 16:22 
Offline
User avatar

Joined: 14 Sep 2008, 19:51
Posts: 29
Location: Bucharest
Salutari!

Am reparat bine cunoscutul furtun de la turbo dupa ideile de mai sus, insa nu in totalitate. Ma refer la cel ce trece peste baterie.
Am folosit:
- silicon rezistent la temperaturi inlalte si la actiunea uleiului/benzinei
- 1 rola fibra de sticla
- 1 banda cu insertie de aluminiu [de asemenea rezistenta la temperaturi inalte]
- degresant
- smirghel fin

Ok. Problema mea era o fisura in partea de sus, aproape de baterie. Nu mare, insa cu siguranta afecta. Interesant este faptul ca acea fisura era de suprafata, in sensul ca nu trecuse dincolo de tesatura/ armatura furtunului. Sub presiune probabil ca lucrurile stau altfel.

Cum am facut:am demontat furtunul, degresat, dat cu smirghel in zona in care urma sa pun silicon, am intins un strat de silcon, apoi am pus 2 ture de fibra ca si armatura. Apoi din nou silicon. Am lasat cam 30 de minute pt a interactiona/aseza cele 2 materiale dupa care am repetat operatiune inca de 2 ori.

Dupa uscarea completa am invelit totul cu banda cu insertie de aluminu.

Cheers!

_________________
AR 1.9 mJTD 16V 140HP red stuff


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2015, 11:20 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3230
Car: Giulietta QV
am vazut un anunt la publicitate si m-am gandit sa postez aici pt ca nu inteleg cum etanseaza colierul furtunul de silicon pe teava.
trebuie facut un filet exterior / pas mare , dupa care se pilesc marginile taioase iar atunci cand strangi colierul se va face o etanseitate perfecta.


Attachments:
DSC_0155.jpg
DSC_0155.jpg [ 78.25 KiB | Viewed 5140 times ]

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Top
   
PostPosted: 12 Jan 2015, 11:45 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
etansare furtun pe filet nu exista, cel mult canale paralele.

in alta ordine de idei, stiti ca si eu am carpit destule la masina, din pacate, atunci cand ai un furtun de cauciuc spart la tubo el este deja compromis in totalitate, excluzand cazul de agresiune macanica externa, iar reparatia este doar o injectie la un mort.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 12 Jan 2015, 13:22 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3230
Car: Giulietta QV
exprimarea mea a fost gresita, canale paralele cum spune coman si nu mai sare nimic. Sa faci buza aia este mai complicat in inox.

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]