It is currently 11 May 2024, 10:31

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 25 Aug 2008, 02:51 
Offline
User avatar

Joined: 05 Dec 2006, 11:27
Posts: 485
Location: Bucuresti
Fiind pus in situatia neplacuta sa am amandoua burdufe de la planetare dinspre roti taiate la ElNino (Alfa 147), in procesul de schimbare m-am gandit sa fac si niste poze ... cine stie poate mai ajuta pe cineva. De la inceput tin sa ii multumesc lui Alex Mirica pentru ajutorul dat: burdufe, prese, chei, e-learn si nu in ultimul rand rabdarea de la telefon :wink:

Scule necesare:

1. Cric, cheie tubulara 19 (coarba) - pentru roti;
2. Elevator :naughty: sau doua capre - pentru suspendare masina;
3. Cheie tubulara 36 usor modificata - pentru piulita planetara;
4. Cheie inelara 17 - pentru pivot si cap de bara directie;
5. Presa + cheie inelara 19 - pentru pivot si cap de bara directie;
6. O tava cu motorina si pensula - spalat tripoda planetara;
7. Vasilina grafitata - tripoda planetara;
8. Surubelnita, patent, sfic (sau un cleste pentru strangerea colierelor pa planetara);
9. Presa placute - presarea inapoi a cilindrilor din etrier.

Operatiune:
Schimbare burduf planetara

1. Slabire prezoane roti fata;
2. Ridicare masina pe capre;
3. Desfacere roata;
4. Blocare disc cu surubelnita si un prezon (vezi blocare.jpg, blocare1.jpg);
5. Desfacere piulita planetara (cheia de 36 este un "mast" in aceasta etapa - vezi cheie.jpg capp.jpg);
6. Desfacere piulita cap bara directie si piulita pivot, fara a se scoate piulita total de pe filet. Se foloseste presa pentru a scoate cele doua piese de pe con (vezi capdir.jpg, cappiv.jpg);
7. Scoatere cap planetara din ansablu disc-etrier(nu stiu exact acum cum se numeste :scratch: ), atentie sa nu trageti prea tare de furtunul de frana, cablu senzor placuta sau cablu ABS, eventual le scoateti inainte din sistemele de pozare pentru a avea o mai mare libertate de miscare;
8. Odata scoasa planetara se vor desface cele doua coliere care tin burduful si se va inlatura acesta de pe ax (vezi coliere.jpg);
9. Acum este pasul cel mai greu si anume scoaterea tripodei (capatul mobil dinspre roata) de pe planetara. Astfel pe axul planetarei dinspre tripoda se afla o siguranta (saiba gen zeger) care trebuie identificata prin curatarea tripodei de vasilina si urmarirea circulara a acesteia pana intr-un loc unde exista o fanta ce da acces la capetele sigurantei. Cu ajutorul unei surubelnita se desface cat se poate de mult siguranta simultan cu tragerea tripodei inspre exterior. In cazul in care tripoda refuza sa iasa de pe ax inseamna ca siguranta nu este suficient de "cracanta". Imi este dificil sa explic clar acest aspect dar sper sa va elucidati urmarind pct.1 din siguranta.jpg si scoateretripoda.jpg;
10. Curatare tripoda cu benzina, motorina si eventual suflare cu aer;
11. Umplere tripoda cu vasilina grafitata (Atentie! Nu folositi vasilina normala, deoarece aceasta are cu totul alte cracteristici de lucru si la frecarile din tripoda se lichefiaza.);
12. Introducere burduf nou pe axul planetarei dupa ce acesta s-a curatat corespunzator;
13. Remontare tripoda pe axul planetarei prin simpla impingere pana auziti un click (inseamna ca siguranta a intrat pe canulul de pe ax);
14. Fixarea celor doua coliere prinzand noul burduf;
15. Reintroducerea capului planetarei in ansablu disc-etrier;
16. Montarea pivotului si a capului de directie;
17. Montarea piulitei de planetara;
...in momentul asta treaba ar trebui sa arate ca in ansamblu.jpg
18. Montarea rotilor;
19. Scoaterea caprelor si punerea masini pe roti;
20. Strangerea finala a prezoanelor.

Sper sa fie suficient de clar.


Attachments:
ansamblu.jpg
ansamblu.jpg [ 51.27 KiB | Viewed 6115 times ]
scoateretripoda.JPG
scoateretripoda.JPG [ 97.16 KiB | Viewed 6115 times ]
siguranta.jpg
siguranta.jpg [ 17.65 KiB | Viewed 6113 times ]
coliere.jpg
coliere.jpg [ 14.2 KiB | Viewed 6115 times ]
cappiv.JPG
cappiv.JPG [ 94.55 KiB | Viewed 6119 times ]
capdir.JPG
capdir.JPG [ 75.45 KiB | Viewed 6120 times ]
capp.JPG
capp.JPG [ 76.99 KiB | Viewed 6119 times ]
cheie.JPG
cheie.JPG [ 69.11 KiB | Viewed 6118 times ]
blocare1.JPG
blocare1.JPG [ 80.18 KiB | Viewed 6119 times ]
blocare.JPG
blocare.JPG [ 82.87 KiB | Viewed 6120 times ]


Last edited by edyus on 25 Aug 2008, 03:18, edited 2 times in total.
Top
   
PostPosted: 25 Aug 2008, 02:53 
Offline
User avatar

Joined: 05 Dec 2006, 11:27
Posts: 485
Location: Bucuresti
Alte poze de la operatiunea planetara.


Attachments:
IMG_2731.JPG
IMG_2731.JPG [ 75.35 KiB | Viewed 6102 times ]
IMG_2733.JPG
IMG_2733.JPG [ 87.48 KiB | Viewed 6103 times ]
capre.JPG
capre.JPG [ 95.49 KiB | Viewed 6104 times ]


Last edited by edyus on 25 Aug 2008, 03:18, edited 1 time in total.
Top
   
PostPosted: 25 Aug 2008, 03:13 
Offline
User avatar

Joined: 05 Dec 2006, 11:27
Posts: 485
Location: Bucuresti
Operatiunea Schimbare placute:

1. Scoatere siguranta etrier (vezi sig.jpg sigout.jpg);
2. Scoaterea bolturilor (3b in surub.jpg);
3. Loviti cu un baros etrierul pemtru deblocarea placutelor de pe disc si scoateti etrierul cu tot cu placute (la roata stanga fata aveti in plus si senzorul de placute care trebuie in avans demufat - vezi etrierscos.jpg);
4. Folosind o presa specifica presati cilindrul inapoi in etrier (vezi presa.jpg);
5. Puneti noile placute in etrier si montatil inapoi pe disc;
6. Fixati bolturile de prindere;
7. Fixati sigurata de etrier;
8. Dati 2-3 pedale de frana pentru a presa placutele pe disc daca nu vreti sa plecati cu masina si la prima apasare de frana sa se duca in gol :uhuh: ;
9. Daca aveti putina vopsea rosie nu ar fi rau sa o folositi :mrgreen:


PS: Scuze pentru postarea consecutiva dar nu aveam cum sa pun atatea poze intr-un singur post.


Attachments:
IMG0006A.jpg
IMG0006A.jpg [ 53.09 KiB | Viewed 6087 times ]
IMG0009A.jpg
IMG0009A.jpg [ 47.34 KiB | Viewed 6088 times ]
presa.JPG
presa.JPG [ 87.31 KiB | Viewed 6088 times ]
etrierscos.JPG
etrierscos.JPG [ 80.25 KiB | Viewed 6088 times ]
surub.jpg
surub.jpg [ 27.38 KiB | Viewed 6089 times ]
sigout.JPG
sigout.JPG [ 77.82 KiB | Viewed 6088 times ]
sig.JPG
sig.JPG [ 76.74 KiB | Viewed 6090 times ]

_________________
Alfeo / Alfa Romeo 159 2,4Jtdm 200Hp & ElNino / Alfa Romeo 147 TS 1,6 105 Hp
ImageImage
Top
   
PostPosted: 25 Aug 2008, 10:51 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15203
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
La cat ma pricep eu la mecanica pura nu sunt in stare sa apreciez la adevarata valoare acest "tutorial", dar oricum foarte tare, sper sa foloseasca altora cu mai putine maini stangi decat mine! Congrats! Cat despre postare consecutiva, intr-un astfel de topic nu-i o problema, din contra, e chiar indicat! :wink:

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2008, 12:30 
Offline
User avatar

Joined: 05 Dec 2006, 11:27
Posts: 485
Location: Bucuresti
Am incercat sa fiu cat mai explicit. In ideea asta il rog pe Mirica sa il mai "cosmetizeze" daca e cazul. Cat despre complexitatea problemei, nu e chiar asa. Sunt convins ca te-ai descurca cu putin mai multa incredere in sine. La urmatoarea operatiune te invit la o bere in jurul masini sa vezi ca nu este chiar asa de dificil. Daca incerci sa intelegi ce faci acolo si cum functioneaza nu are cum sa nu iasa :D

PS: si neaparat sa ai telefonul lui Mirica! :up:

_________________
Alfeo / Alfa Romeo 159 2,4Jtdm 200Hp & ElNino / Alfa Romeo 147 TS 1,6 105 Hp
ImageImage


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2008, 21:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
E corecta operatiunea, insa as mai avea niscaiva adaugiri:

Scule necesare:
10. Punctator
11. Ciocan :D

Operatiune:
Schimbare burduf planetara
3b. In cazul in care piulita este cu siguranta (99% din cazuri), cu ajutorul punctatorului indoiti siguranta in exterior pentru a putea desface piulita
5 - Nota: tubularele de 36 din comert sunt nitel mai groase si nu intra in butuc, ele trebuiesc polizate nitel pentru a subtia peretii (vezi poza)
7. Nota: tineti minte traseul firelor, in special cel de ABS - am intalnit multe masini la care firele erau prost pozate si in urma frecarii cu roata -> ABS failure, senzor kaput
Quote:
Cu ajutorul unei surubelnita se desface cat se poate de mult siguranta simultan cu tragerea tripodei inspre exterior. In cazul in care tripoda refuza sa iasa de pe ax inseamna ca siguranta nu este suficient de "cracanta".
Se intampla ca din cauza ruginii capul planetarei sa nu iasa - use the hammer! Didn't work? OK: use a BIGGER HAMMER!
13b. Daca nu auziti click-ul sau nu sunteti sigur, trageti de cap. Daca nu iese, e OK. E important, eu cu Dima, Wolff si Aldea in germania am avut o planetara rupta la Munchen... pe motiv de montare incorecta (nu eu am montat gresit, eu doar am remediat problema pe loc acolo).
17b. Asigurati piulita cu ajutorul punctatorului + ciocan, indoind muchia piulitei pe canalul de siguranta.

Enjoy!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 04 Dec 2013, 14:24 
Offline
User avatar

Joined: 21 Nov 2013, 21:13
Posts: 34
Car: alfa romeo 156 2.4
Location: bucuresti
sper sa ma descurc.. ms mult de ajutor :D


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2014, 20:50 
Offline

Joined: 17 Jul 2011, 15:43
Posts: 11
Car: alfa 1561.6 ts
si pentru spate?ca eu mai chinuit incredibil de mult si dupa ce i-am prins smecheria...
o solutie pentru frane care raman relativ blocate?(revin mai greu)


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2014, 22:09 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
omugalben Quote:
si pentru spate?ca eu mai chinuit incredibil de mult si dupa ce i-am prins smecheria...
o solutie pentru frane care raman relativ blocate?(revin mai greu)
Ori e etrierul de vina care e aproape blocat si trebuie schimbat/reparat cu un kit ori e cablul de la frana de mana care are rugina/mizerie si iti tine etrierul blocat.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]