It is currently 12 May 2024, 00:13

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: inlocuire bujii TS
PostPosted: 27 May 2006, 20:31 
Offline
User avatar

Joined: 02 Apr 2006, 22:37
Posts: 141
Location: timisoara
Necesar:
set bujii,trusa imbus stelate,tubulara de 16 dar din aceea cu peretele foarte subtire, lunga de min.15cm(eu mi-am confectionat una dintr-o cheie de bujii clasica cu cardan de 16,careia i-am majorat gaura din cap unde intra capacelul filetat din capul bujiei cu burghiu de 6,5mm
si apoi am strunjit-o la exterior pentru a-i subtia peretele ) ,aspirator de praf.
Durata operatie inlocuire :30 min.

1.se desface capacul de plastic de deasupra motorului 4 suruburi imbus stelat(dupa ce se desurubeaza busonul de ulei,apoi busonul se pune la loc din cauza prafului)
2. se aspira sau se sufla cu aer pe fise
3. se desfac clemele de plastic ce tin fisele si firele de alimentare(atentie ca sunt casante de la caldura)
4. se desfac cele 4 grupe de cite 2 suruburi in diagonala de la capul fiselor bujiilor mari si se trag cca 5cm in sus
5. se trag si capetele fiselor de la bujiile mici in sus(se aude un zgomot ca de dop cind ies de pe capul bujiilor)
6. se desfac cele 3 suruburi cu imbus stelat ale placii metalice(suport) (cel din dreapta are si fir de masa)
7.se ridica placa metalica cu tot cu capetele tuturor fiselor si se degajeaza orificiile bujiilor
8. se aspira bine in orificiile bujiilor(daca le desfacem fara a aspira tot praful acesta va cadea in interiorul cilindrului)
9.se desfac bujiile cu tubulara de 16
10.se verifica vizual pentru indicii asupra functionarii motorului(vezi subiect anterior)
11.se pregatesc bujiile noi pt. montare(1picatura de ulei pe filet,nu mai mult,se verifica capacelele filetate din capul bujiei sa fie bine strins,eu de exemplu la bujiile mici nu am avut aceste capacele dar le-am luat de la cele vechi)
12. se monteaza bujiile noi (atentie sa mearga usor, ca altfel daca se strica filetul printr-o insurubare gresita e belea mare :cry: )
se reiau operatiile in sens invers(montare)
Termenul de inlocuire recomandat este de 100k
PS
o sa vi se para ciudat cum sunt legate fisele intre ele si iti da senzatia ca sunt legate gresit

_________________
alfa 33 1,5 TI,alfa 33 1,7 IE 8V,alfa 33 1,5 4x4,
alfa 156TS 2,0, alfa 156 sw M-jet 140 CP+
alfa 147 JTD 115 CP +


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2006, 01:41 
Offline

Joined: 19 May 2006, 12:20
Posts: 420
Location: Ploiesti-Bucuresti
NU sunt legate gresit... doar iti lasa aceasta impresie fiindca au ordinea 1-4-3-2 de acolo provenind si acel sunet inconfundabil.... :D :D :D :inlove: :love:

_________________
"La potenza e' nulla senza controllo"


Top
   
 Post subject: Re: inlocuire bujii TS
PostPosted: 14 Oct 2008, 18:32 
Offline

Joined: 23 Jul 2008, 20:45
Posts: 143
Location: Romania
he he he azi am schimbat bujiile cu acest topic scos la imprimanta in fata pe motor:) , prima bujie din partea stanga era foarte stransa m-am chinuit un pic dar a mers pana la urma, cateva erau uzate bine in rest a mers usor, cu ocazia asta am schimbat si debitmetrul care mi-a facut chek-ul de la motor sa-mi dispara :clapping:, un drum la tester pt. sters eroarea si in rest OK.
foarte bune explicatii pt. schimbarea bujiilor, fiind prima mea alfa nu aveam de unde sa stiu atatea!!!
multumesc :clapping:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]