Necesar:
set bujii,trusa imbus stelate,tubulara de 16 dar din aceea cu peretele foarte subtire, lunga de min.15cm(eu mi-am confectionat una dintr-o cheie de bujii clasica cu cardan de 16,careia i-am majorat gaura din cap unde intra capacelul filetat din capul bujiei cu burghiu de 6,5mm
si apoi am strunjit-o la exterior pentru a-i subtia peretele ) ,aspirator de praf.
Durata operatie inlocuire :30 min.
1.se desface capacul de plastic de deasupra motorului 4 suruburi imbus stelat(dupa ce se desurubeaza busonul de ulei,apoi busonul se pune la loc din cauza prafului)
2. se aspira sau se sufla cu aer pe fise
3. se desfac clemele de plastic ce tin fisele si firele de alimentare(atentie ca sunt casante de la caldura)
4. se desfac cele 4 grupe de cite 2 suruburi in diagonala de la capul fiselor bujiilor mari si se trag cca 5cm in sus
5. se trag si capetele fiselor de la bujiile mici in sus(se aude un zgomot ca de dop cind ies de pe capul bujiilor)
6. se desfac cele 3 suruburi cu imbus stelat ale placii metalice(suport) (cel din dreapta are si fir de masa)
7.se ridica placa metalica cu tot cu capetele tuturor fiselor si se degajeaza orificiile bujiilor
8. se aspira bine in orificiile bujiilor(daca le desfacem fara a aspira tot praful acesta va cadea in interiorul cilindrului)
9.se desfac bujiile cu tubulara de 16
10.se verifica vizual pentru indicii asupra functionarii motorului(vezi subiect anterior)
11.se pregatesc bujiile noi pt. montare(1picatura de ulei pe filet,nu mai mult,se verifica capacelele filetate din capul bujiei sa fie bine strins,eu de exemplu la bujiile mici nu am avut aceste capacele dar le-am luat de la cele vechi)
12. se monteaza bujiile noi (atentie sa mearga usor, ca altfel daca se strica filetul printr-o insurubare gresita e belea mare
)
se reiau operatiile in sens invers(montare)
Termenul de inlocuire recomandat este de 100k
PS
o sa vi se para ciudat cum sunt legate fisele intre ele si iti da senzatia ca sunt legate gresit