It is currently 27 Apr 2024, 10:24

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 28 Apr 2018, 23:48 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Salutare!
Scriu aici un tutorial cum sa va reconditionati rulmentii de roata spate. Din experienta, in 95% din cazuri, aceasta reconditionare are succes! Problema cu zgomotul de rulare al rulmentilor vine de la vaselina invechita, atata timp cat nu aveti joc semnificativ la rulment.
Iata procedura:
1 - Demontati roata, etrierul de frana, placutele, port-etrierii si discul de frana.
2 - Cu o surubelnita plata (boanta, nu ascutita!) si un ciocan, prin ciocanire usoara la "buza" dopului spre exterior din aproape in aproape pe toata circumferinta lui, scoateti dopul ce protejeaza piulita rulmentului de roata. Am uitat sa fac o poza cum se face, dar va prindeti voi.
3 - Cu ajutorul unei dalti si un ciocan se depreseaza siguranta piulitei apoi se desface piulita cu o tubulara de 36 si un "T" mai serios.
4 - Cu o placa de metal cu 3 gauri, facuta dintr-un disc vechi de frana sau altceva, se extrage rulmentul de pe butuc. Nu mai am baterie la telefon, o sa fac maine poze sa vedeti despre ce este vorba, ca am de reconditionat si celalalt rulment, asa, preventiv, deoarece in 17 ani vaselina din rulmenti cu siguranta e ca o marmelada parlita.
5 - Se scot bilele, distantierii lor si se spala cu benzina sau cu degresant. Se curata bine si canalele de rulare ale bilelor. Se examineaza cu atentie bilele si canalele lor sa nu aibe fisuri, sparturi sau urme de frecare severa. Ele trebuie sa fie netede-oglinda. Daca sunt netede, reconditionarea este sigura. Daca bilele sunt cu probleme, se inlocuiesc. Daca sunt probleme la canalele de rulare, reconditionarea este imposibila, este necesar un rulment nou. Curatati bine si simeringul de etansare, avand grija sa nu deteriorati arculetul de strangere. Se vede in poze cat era de mizerabila vaselina.
Attachment:
01A-Demontare rulment si extragere bile.jpg
01A-Demontare rulment si extragere bile.jpg [ 1.36 MiB | Viewed 1890 times ]
Attachment:
01B-Demontare rulment si extragere bile.jpg
01B-Demontare rulment si extragere bile.jpg [ 1.39 MiB | Viewed 1890 times ]
Attachment:
02A-Spalare piese.jpg
02A-Spalare piese.jpg [ 747.94 KiB | Viewed 1890 times ]
Attachment:
02B-Spalare piese.jpg
02B-Spalare piese.jpg [ 1020.17 KiB | Viewed 1890 times ]
Attachment:
02C-Spalare piese.jpg
02C-Spalare piese.jpg [ 1.26 MiB | Viewed 1890 times ]
6 - Se greseaza bine canalele de rulare a bilelor.
Attachment:
03A-Gresare butuc.jpg
03A-Gresare butuc.jpg [ 1.29 MiB | Viewed 1890 times ]
7 - Se monteaza distantierii pe butuc si pe ax. Atentie, sunt diferiti! Cel din stanga, mai drept, vine bagat in butuc, iar cel din dreapta, mai cracanat, vine pe ax!
Attachment:
03B-Distantieri.jpg
03B-Distantieri.jpg [ 1.21 MiB | Viewed 1890 times ]
Mai exact, vine cam asa:
Attachment:
03C-Distantieri.jpg
03C-Distantieri.jpg [ 1.29 MiB | Viewed 1890 times ]
8 - Se pune distantierul in dreptul canalului pe butuc si se monteaza cele 12 bile una cate una pe distantier. Se pune vaselina din belsug cat sa "inoate" bilele in vaselina.
Attachment:
04A-Asamblare.jpg
04A-Asamblare.jpg [ 1.1 MiB | Viewed 1890 times ]
9 - Se pune cilindrul butucului si gata cu butucul. Ca sa intre mai usor, se tine apasat pe distantierul de plastic contra cilindrului si tzac! Cilindrul intra foarte usor, fara efort!
Attachment:
04B-Asamblare.jpg
04B-Asamblare.jpg [ 1.1 MiB | Viewed 1890 times ]
10 - Se monteaza simeringul pe ax, cu partea concava in interior. Se greseaza bine axul, se pune distantierul cu dintii spre fuzeta, si se monteaza cele 12 bile una cate una, ca in imagine.
Attachment:
04C-Asamblare.jpg
04C-Asamblare.jpg [ 698.99 KiB | Viewed 1890 times ]
La final trebuie sa arate asa:
Attachment:
04D-Asamblare.jpg
04D-Asamblare.jpg [ 643.61 KiB | Viewed 1890 times ]
11 - Se monteaza butucul pe ax, se strange piulita, se bate siguranta la loc pe cant, se pune capacul si se probeaza rularea rulmentului fara joc. La mine a mers perfect, picco bello! Nu se mai aude ca un Tupolev la decolare!
Attachment:
05-Result.jpg
05-Result.jpg [ 698.86 KiB | Viewed 1890 times ]
Mult succes!


Attachments:
04D-Asamblare.jpg
04D-Asamblare.jpg [ 643.61 KiB | Viewed 1890 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 29 Apr 2018, 01:29 
Offline
User avatar

Joined: 14 Dec 2013, 23:14
Posts: 43
Car: alfa 156 1.9 jtd 16v
Location: Cluj
Foarte folositor, mai ales pentru mine care ma gandeam sa comand rulmenti pe spate care nu au joc . Asteptam si restul detaliilor despre reconditionare .


Top
   
PostPosted: 02 May 2018, 23:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Iata cum sa va faceti un extractor de rulmenti, cu care sa puteti extrage rulmentul de pe ax fara sa il deteriorati in vreun fel.
Aveti nevoie de un disc de frana vechi, bara filetata M10 - 3 bucati de cca 10cm lungime sau 3 suruburi M10x100 (pentru a usura folosirea am preferat bara filetata), 6 saibe 10,5 si 6 piulite M10. In lipsa unui disc de frana vechi, puteti folosi o placa de otel de cca 5-10mm grosime, careia ii faceti trei gauri.
Se taie discul de frana si se debavureaza taieturile ca in imagine:
Attachment:
IMG_20180429_125759.jpg
IMG_20180429_125759.jpg [ 2.4 MiB | Viewed 1809 times ]
Attachment:
IMG_20180429_130017.jpg
IMG_20180429_130017.jpg [ 2.22 MiB | Viewed 1809 times ]
Iata si barile filetate:
Attachment:
IMG_20180429_130248.jpg
IMG_20180429_130248.jpg [ 1 MiB | Viewed 1809 times ]
Se infileteaza piulita rulmentului pe ax cam 2-3 filete, in asa fel incat sa actioneze ca un distantier, se vede in poza cum este pusa. Se pun cele trei bari filetate plus 3 dintre piulite si saibe, ca in imagine:
Attachment:
IMG_20180429_130438.jpg
IMG_20180429_130438.jpg [ 1.09 MiB | Viewed 1809 times ]
Daca aveti suruburi in loc de barile filetate, nu le montati inca.
Discul de frana taiat are o gaura la mijloc, trebuie sa sudati sau pur si simplu sa puneti o tabla peste ea. Eu am folosit una din saibele din setul de presa de etrieri. (Mi-a fost lene sa scot aparatul de sudura sa ii sudez o placa)
Se pune placa nou-facuta peste piulita rulmentului, se prinde de butuc cu cele trei bari filetate/suruburi, se pun celelalte trei saibe si piulite si se strang piulitele pe rand pana iese discul. Atentie sa nu deteriorati coroana magnetica a rulmentului!
Attachment:
IMG_20180429_130716.jpg
IMG_20180429_130716.jpg [ 1.01 MiB | Viewed 1809 times ]
Attachment:
IMG_20180429_131029.jpg
IMG_20180429_131029.jpg [ 935.49 KiB | Viewed 1809 times ]
Treaba de 10 minute, cu tot cu taiat discul de frana!
Succes!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2018, 10:06 
Offline
User avatar

Joined: 26 May 2007, 21:47
Posts: 131
Location: Bucuresti
Salut Alexandre,

Ce rulmenti (producator) sunt de au rezistat 17 ani cu vaselina aia care e clar ca nu-si mai facea treaba de ceva vreme ?

_________________
156 2.0TS 150cp


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]