It is currently 12 May 2024, 01:45

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: 19 Mar 2016, 21:15 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Dragi alfisti pasionati, in cele ce urmeaza vom discuta despre unitatea de monitorizare a senzorilor de parcare, multe alfe mai vechi crosswagon/sportwagon/GT au probleme cu senzorii de parcare sau cu unitatea respectiva.
La diagnosticul senzorilor e destul de simplu, se verifica senzorii pe rand daca produc acele sunete(pacanituri) la ascultarea cu urechea, insa nu despre ei vorbim astazi, vorbim despre sisteme nefunctionale la modul ca la selectarea mesului cu spatele sistemul nu face nimic, no beep!

Topicul trateaza in mod special crossul/156 pentru ca amplasarea unitatii la celelalte alfe difera, vom vorbi si despre asta mai tarziu.

1. Primul lucru care se face, se selecteaza mersul inapoi si se cupleaza contactul masinii, in acel moment becurile de mers inapoi trebuie sa lumineze, in caz ca nu lumineaza se va verifica sonda si conexiunea sondei de marsarier de pe carcasa cutiei de viteze, sub baterie (multi mecanici, din graba, la servisarea ambreiajului uita sa cupleze acel senzor, e practic un contact simplu dar fara el sistemul nu functioneaza), odata becurile de mers inapoi in buna regula, daca problema nu se rezolva, mergem mai departe.
ps(1): cauzele pot fi si altele pentru nefunctionarea mersului inapoi (probleme pe instalatia hayonului, probleme in tabloul de sigurante, probleme conectica) insa incerc sa fac un tutorial simplificat care acopera o rata mare a defectelor, fara cazuri particulare.

2. Se va verifica alimentarea modulului de mers inapoi, la cross sub scaunul soferului exista doua mufe albe, una e alimentarea incalzirii scaunului iar celalalta e alimentarea unitatii de gestiune a senzorilor de parcare, ar trebui sa avem tensiunea normala de 12V cu contactul pus si mersul inapoi selectat pe unul din conectori. Acum vine partea funny, conectorii de sub scaun sunt identici deci din greseala daca cineva umbla la scaun se pot pune acei conectori invers si astfel sistemul nu functioneaza, am intalnit mai multe masini cu aceasta problema!

Desigur daca senzorii pacane la ascultarea cu urechea dar nu exista semnale acustice, asta inseamna ca modulul se alimenteaza, si putem trece direct la pasul 3, avem un modul alimentat, insa sistemul este nefunctional.

3. Se va demonta pragul soferului si undeva in dreptul stapului median sub mocheta, langa scaun exista acea unitate, destul de incomod pozitionata, pe ea se alfa un difuzor, voi pune poze cu reperele. La acest pas primul lucru care se verifica este difuzorul, se verifica continuitatea sa, daca difuzorul este intrerupt se inlocuieste difuzorul si se verifica functionarea sistemului, daca si dupa inlocuirea difuzorului sistemul este nefunctional se inlocuieste si unitatea(exista cazuri de coroziune, modulul fiind asezat aproape de podea)

Sistemul este dificil de reparat pentru ca nu este monitorizat la diagnoza, nu se poate accesa cu tester auto, e oarecum un sistem primitiv de asistenta la parcare care e integrat la modul cel mai simplu, la masinile mai noi vin monitorizate pe magistrala de date(can), au existat vremuri cand pe masini calculatoarele nu erau legate intre ele, de exemplu ABS ul era un modul de sine statator fara optiune de diagnostic, singura sansa era sa pui osciloscopul in masina si sa masori in mers, vorbesc de anii 80-90, sistemul de asistenta parcare de pe cross aduce cumva cu acele timpuri fiind un sistem izolat.

pinout ul unitatii:

16 pin connector:
pin1-supply (12v)
intre pin2 si pin10 - difuzorul
pin 16- ground(minus)
pin 6, pin 9 - semnal marsarier

12 pin connector - catre senzori(signal, earth, supply)

Tutorialul se poate aplica si pentru alfa GT/147 insa unitatea si difuzorul sunt undeva in spate, difuzorul fiind fixat de hayon, nu am informatii foarte exacte, unitatea si senzorii fiind similare. La cross si unitatea si difuzorul sunt in locul indicat in stanga scaunului soferului.

'cause AlfaClub.ro is about support!


Attachments:
oem speaker.jpg
oem speaker.jpg [ 102.25 KiB | Viewed 1938 times ]
147 GT speaker.jpg
147 GT speaker.jpg [ 111.72 KiB | Viewed 1938 times ]
unitate parcare 156.JPG
unitate parcare 156.JPG [ 15.76 KiB | Viewed 1938 times ]
speaker.JPG
speaker.JPG [ 36.04 KiB | Viewed 1938 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 19 Mar 2016, 21:47 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
Very good!
Me happy :D !

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]