It is currently 08 May 2024, 07:43

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 18 Mar 2012, 12:55 
Offline
User avatar

Joined: 05 Dec 2006, 11:27
Posts: 485
Location: Bucuresti
Subject: Alfa 159 2,4 Jtdm 2007 , 58k
To do: Schimb kit de distributie (Bosh 1 987 948 890)
When: Sambata cu soare
Where: "Minunatul" garaj
Bibliografie: E-learn, http://www.alfaworkshop.co.uk/cambelt_c ... rera.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; , http://www.poweritalia.com/day-to-day-w ... oweritalia" onclick="window.open(this.href);return false;


Dupa "lungi" studii de specialitate mi-am luat inima in dinti si m-am apucat de treaba. Ca idee cureaua arata ca noua, rolele in stare buna spre foarte buna, la fel si poampa de apa (sunt convins ca nu avea nici o problema inca muulti km).

1. Pozitionarea masinii pe elevator/rampa si desfacerea scutului motor, operatiune necesara in vederea posibilitatii sustinerii motorului;

2. Desfacerea protectiei de motor pt un mai bun acces;

3. Desfacerea "VACUUM AIR CIRCUIT RESONATOR" precum si a furtunului dintre debitmetru si turbocharger;

4. Desfacerea rezervorului de lichid servo;

5. Desfacerea capacului de distributie;

6. Se desface roata dreapta fata si suportul de plastic, piesa mica prinsa in doua suruburi;

7. Se sustine motorul de dedesupt (se foloseste zona de sustinere de pe capacul baii de ulei un fel de centrul de greutate al motorului );

8. Cu motorul sustinut se deface suportul motor;

9. Cu ajutorul unui cric se ridica motorul astfel incat cele trei suruburi ale capacului metalic din partea inferioara sa se poata desface;

10. Se lasa motorul astfel incat cele doua suruburi din partea inferioare ale aceluiasi capac sa poata fi extrase si evident desfacut capacul;

11. Prin slabirea rolei intinzatoare a curelei de accesorii (cea lunga) acesta se demonteaza de pe masina;

12. Prin desfacerea celor 6 suruburi, tot pe sub aripa sa desface si fulia ca in imagini;

13. Se noteaza pozitia celor trei fulii (arborele cu came, arborele cotit, pompa de motorina ?) eu am folosit un marker;

14. Se desface rola intinzatoare, rola fixa respectiv pompa de apa (sa ava asteptati sa curga aprox 1 l de lichid de racire);

15. Se fixeaza noua pompa de apa (eu am utilizat si Loctite pe o etansare mai buna), rola fixa si rola intinzatoare (acesta se "pune" dacat la pozitie);

16. Se monteaza noua curea de distributie, incepanad de pe rola inferioara, pastrand pozitia rotilor urmata de strangerea definitiva a rolei intinzatoare (automata, nu necesita reglaj) in pozitia max "strans" astfel incat aceasta sa exercite forta de intindere curelei dupa fixare;

17. Se executa o rotatatie completa a motorului pt a verifica functionarea corecte a rolei de intindere;

18. Se executa operatiunile de montaj invers desfacerii.

19. Se completeaza lichidul de racire pana la niveul indicat.


Attachments:
45.jpg
45.jpg [ 54.61 KiB | Viewed 5303 times ]
44.jpg
44.jpg [ 71.82 KiB | Viewed 5303 times ]
43.jpg
43.jpg [ 66.15 KiB | Viewed 5303 times ]
42.jpg
42.jpg [ 80.75 KiB | Viewed 5303 times ]
41.jpg
41.jpg [ 82.31 KiB | Viewed 5303 times ]
40.jpg
40.jpg [ 83.91 KiB | Viewed 5303 times ]
39.jpg
39.jpg [ 49.57 KiB | Viewed 5303 times ]
38.jpg
38.jpg [ 82.82 KiB | Viewed 5303 times ]
36.jpg
36.jpg [ 75.08 KiB | Viewed 5303 times ]
35.jpg
35.jpg [ 66.62 KiB | Viewed 5303 times ]
34.jpg
34.jpg [ 64.48 KiB | Viewed 5303 times ]
33.jpg
33.jpg [ 80.85 KiB | Viewed 5303 times ]
32.jpg
32.jpg [ 79.78 KiB | Viewed 5303 times ]
29.jpg
29.jpg [ 68.12 KiB | Viewed 5303 times ]
28.jpg
28.jpg [ 53.73 KiB | Viewed 5303 times ]
27.jpg
27.jpg [ 70.23 KiB | Viewed 5303 times ]
26.jpg
26.jpg [ 58 KiB | Viewed 5303 times ]
25.jpg
25.jpg [ 51.84 KiB | Viewed 5303 times ]
23.jpg
23.jpg [ 71.95 KiB | Viewed 5303 times ]
21.jpg
21.jpg [ 64.43 KiB | Viewed 5303 times ]
19.jpg
19.jpg [ 72.85 KiB | Viewed 5303 times ]
18.jpg
18.jpg [ 68.11 KiB | Viewed 5303 times ]
17.jpg
17.jpg [ 55.2 KiB | Viewed 5303 times ]
16.jpg
16.jpg [ 65.58 KiB | Viewed 5303 times ]
14.jpg
14.jpg [ 46.26 KiB | Viewed 5303 times ]
13.jpg
13.jpg [ 79.53 KiB | Viewed 5303 times ]
8.jpg
8.jpg [ 75.77 KiB | Viewed 5303 times ]
5.jpg
5.jpg [ 63.27 KiB | Viewed 5303 times ]
4.jpg
4.jpg [ 38.27 KiB | Viewed 5303 times ]
2.jpg
2.jpg [ 35.71 KiB | Viewed 5303 times ]
1.jpg
1.jpg [ 58.69 KiB | Viewed 5303 times ]

_________________
Alfeo / Alfa Romeo 159 2,4Jtdm 200Hp & ElNino / Alfa Romeo 147 TS 1,6 105 Hp
ImageImage
Top
   
PostPosted: 18 Mar 2012, 13:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Felicitari pentru reusita! Ma bucur ca te-au ajutat indicatiile mele, date telefonic. :)

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2012, 13:08 
Offline
User avatar

Joined: 05 Dec 2006, 11:27
Posts: 485
Location: Bucuresti
alexmirica Quote:
Felicitari pentru reusita! Ma bucur ca te-au ajutat indicatiile mele, date telefonic. :)
Asa e, "Mea culpa" ..... multumesc lui Guru Mirica .....pt indicatii care m-au scos din c...... :D

_________________
Alfeo / Alfa Romeo 159 2,4Jtdm 200Hp & ElNino / Alfa Romeo 147 TS 1,6 105 Hp
ImageImage


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2012, 14:29 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
da mah? bine....

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2012, 17:27 
Offline
User avatar

Joined: 05 Dec 2006, 11:27
Posts: 485
Location: Bucuresti
tzzivii Quote:
da mah? bine....
:lol: pai tu esti omniprezent in viata noastra ... credeam ca esti satul de multumiri :naughty:

_________________
Alfeo / Alfa Romeo 159 2,4Jtdm 200Hp & ElNino / Alfa Romeo 147 TS 1,6 105 Hp
ImageImage


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2012, 21:19 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
mutlumin pentru poze .seamana destul de mult cu 1.9 jtd.
eu de obicei tin sa pun motorul pe semnele originale ,deasemenea si cureaua are linii albe care se pun pe semne pentru a nu te pacali la prima instalare.

pompa de motorina poti sa uiti de ea,nu are pozitie preferentiala la jtd.

pur si simplu am sters miile de semne vechi cu markere care mai de care , care "ma seaca" atunci cand fac o distributie.

tin sa dau atentie prafului strans la curele adica ,eu de obicei fac locul bec inainte sa pun cureaua noua,creca sant prea obsedat uneori.

voiam o poza cu pretensionerul setat sa ti dau 10+

in rest ai facut totu ok.
multi km fara probleme de vreun fel!

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 19 Mar 2012, 21:51 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
@madkat

are 2 insa sant antrenate de la una la alta in partea opusa (pe la pompa de vacuum ) de roti dintate .

practic cureaua cand roteste o axa le roteste pe ambele, o varianta constructiva destul de solida.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]