It is currently 27 Apr 2024, 14:25

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 278 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1012 Next
Author Message
PostPosted: 25 May 2013, 00:07 
Offline

Joined: 25 Jun 2012, 02:09
Posts: 46
Car: alfa romeo 159
Salutare la toata lumea.
Am citit tot acest topic deoarece ma confrunt cu o oarece problema (vazut din perspectiva mea) si presupuneam ca poate gasesc o "ghidare", sa zic asa... Dar, nu am gasit.
Vad ca mai mult se vorbeste de trecerea la suspensii mai sportive si implicit coborarea garzii.
Care este "problema" mea acum:
Am cumparat masina second hand (o 159, 1.9 jtdm), ea avand deja suspensii inlocuite, altele decat cele stock, arcuri mai scurte, garda joasa. Suspensia se comporta foarte bine, stabilitate etc, dar si comfort, amortizoarele in stare foarte buna. Nu este deloc rigida (asa cum multe masini cu suspensii mai sport sunt). Insa, in viata de zi cu zi, garda prea joasa ma deranjeaza enorm.
Nu stiu ce marca sunt arcurile si amortizoarele; sincer, mi-as fi dorit ca masina sa se fi simtit la fel dar sa nu fi fost asa de joasa.
Ma gandeam daca nu cumva ar trebui sa schimb arcurile cu unele stock (mai ales ca in viitorul foarte apropiat ma voi muta in Romania si tare mi-e teama ca pe drumurile de-acolo, unele pline de gauri si denivelari de tot soiul, plus iarna cand garda prea joasa o cam poate face sa mearga pe burta, toate acestea deci putand sa-mi provoace diverse neplaceri). Tare mi-e teama insa ca va trebui probabil sa schimb nu numai arcurile, ci, probabil si amortizoarele, astfel ajungand la costuri cam mari.
As dori de la detinatori de alfe 159 care si-au schimbat amortizoarele (sau si intreaga suspensie) punandu-si alte marci decat cele originale alfa, deci la preturi mai mici decat alea originale, sa-mi spuna pareri referitor la cat de bune sau nu sunt, comparativ cu cele pe "original", daca au observat schimbari in mai rau, etc. Pe mine practic ma intereseaza, daca inlocuiesc si amortizoarele, acestea sa nu rigidizeze masina mai mult decat alea stock dar nici sa-i schimbe in rau comportamentul.
As mai vrea sa fac un comentariu privitor la o chestiune expusa un pic mai sus...referitor la amortizoarele bilstein pe care le poti cumpara pe toate 4 la doua sute si ceva de euro. Nu cumva alea sunt cele mai ieftine si deci entry level-ul propus de bilstein pentru asemenea masini? Caci daca da, probabil nu sunt deloc bune. Si spun asta deoarece am avut o experienta in trecut cu amortizoare bilstein negre entry level... Avusesem un opel ce avusese din fabrica amortizoare monroe sau sachs (chiar nu mai tin minte), cu o tinuta impecabila as putea spune; cand acestea s-au perisat, mecanicul la care am fost mi-a zis ca-mi pune billstein negre, pretul ce mi-a zis era unul mic, vreo 160 euro pentru toate patru (ulterior am aflat ca cele ce avea din fabrica, monroe sau sachs, erau cu doar cateva zeci de euro mai mult) si eu am acceptat multumit. Insa, cu noile amortizoare bilstein, tinuta de drum s-a schimbat drastic... in rau. Toti mecanicii cu care am mai vorbit apoi despre amortizoarele respective imi ziceau cu repros "dar bine, nu stiai ca bilstein-urile negre (alea entry-level) sunt printre cele mai proaste posibil amortizoare?!" Asta a fost patania... Evident ca, amortizoarele bilstein din clasele superioare (galbene si albastre, cu fel de fel de denumiiri si numere) sunt unele considerate foarte-foarte bune, evident si pe masura preturilor care urca si urca.
Apropos, daca cineva dintre voi cei care si-au schimbat suspensiile vechi originale (avand alfa 159, 1.9 jtdm) vreti sa dati arcurile vechi , lasati-mi vreun mesaj si poate cand vin prin Iunie-Iulie in Romania ne vedem.


Top
   
PostPosted: 28 May 2013, 15:04 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3228
Car: Giulietta QV
astea sunt povesti cu garda masinii in romania . eu am batut tara in lung si lat si-n foarte putine cazuri am atins usor plasticul de protectie , aveam 9 cm sub axa fata din fabrica , eu cumparand masina de noua . acum am 7 cm sub axa si in primii 5000 de km prin tara nu am atins scutul , nici macar pe centura bucuresti . daca dormi la volan poti sparge baia de ulei si-n parcrea blocului, in portile din caramizi ale fotbalistilor pitici. :)
asa ca pastreaza suspensia care o ai pe masina si nu-ti mai bate capul cu probleme inexistente.

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -


Top
   
PostPosted: 28 May 2013, 15:36 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3784
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Ai perfecta dreptate, sunt inchipuiri, mofturi ! Romania e tara ideala in care sa vrei sa-ti cobori garda si sa-ti rigidizezi suspensia ! Plus ca la noi iarna e...ca vara, nici vorba de gheata pe mijlocul drumului pe nicio ulita, fie ea rurala sau urbana, pe care sa ramai suspendat ! Pai daca nici la noi nu poti sa rulezi relaxat, cu masina trantita si cu jante cat mai mari, incaltate cu anvelope cu talonul cat mai jos, atunci unde, daca nici noi nu ne pricepem sa facem trecerile la nivel de cale ferata imperceptibile, de-ti vine sa te dai jos si sa pipai cu piciorul, atunci cine !?!

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 28 May 2013, 16:25 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2096
Car: 156 GTA
ce reply

alfetta chiar nu spune prostii, sunt sigur ca masina isi pastreaza mult mai bine garda la sol cu bilstein`urile, sunt mult mai bune decat cele stock.


Eu nu inteleg cum priviti voi suspensia asta sport, e ceva de speriat vad, ca si cum ai transforma masina in caruta, cam asa e perceput.

Sunt sigur ca majoritatea au avut doar un set de arcuri si aia era 'suspensia sport"

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 28 May 2013, 16:32 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3228
Car: Giulietta QV
ca si completare la ce am afirmat mai sus , poate crede lumea ca circul doar in weekend - eu am facut 110 000 de km in romania cu alfa ; 100 000 km cu meganu ; 70 000 cu polo ; 30 000 cu swiftul ; 20 000 cu qasqaiul ; 25 000 cu s80 -ul .... cu qasqaiul am atins de cele mai multe ori , mai ales spre babele .

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -


Top
   
PostPosted: 28 May 2013, 16:41 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3784
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Din ce spui tu, ai sanse mult mai mari sa atingi sau sa ramai suspendat atunci cand masina are garda la sol ridicata, Qashqai-ul fiind cel mai inalt din cele enumerate de tine.
Daca suspensia are garda reglabila, pneumatic sau hidraulic, foarte bine, dar altfel, haideti sa fim constienti de dezavantajele pe care le prezinta coborarea garzii si sa nu inducem ideea potrivit careia coborarea garzii prezinta avantaje majore si dezavantaje minore. Daca era vorba de alta tara, de alte drumuri, intelegeam, dar atata timp cat ne vaitam de strazi impracticabile, noi coboram garda si intarim suspensia...

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 28 May 2013, 17:24 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3228
Car: Giulietta QV
avantajul major al unei suspensii aftermarket , mai de calitate , este oscilatia foarte mica in plan vertical Z, la 140 km/h pe autostrada cand cobori podul peste dunare , spre bucuresti inainte de statia de taxare , nu o sa atingi asfalul niciodata . acolo , ca si la iesire din bucuresti spre constanta , trebuia sa reduc viteza , deoarece imi ieseau amortizoare standard prin capota .
alte avantaje - franarea se face mult mai bine ,zgomotul suspensie mai redus , balansul mult mai mic la viteze mari in zone cu asfalt ondulat , accelerarea se simte mai bine , per total ai feelingul ca tii mainile pe bielete :) si e senzatie faina pe curbe si mai ales pe cele lungi luate cu viteza mare.

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -


Top
   
PostPosted: 28 May 2013, 18:41 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Pe site-ul recomandat de tine am vazut ca sunt doua modele, unul are arcurile rosii iar celalalt negru. Pentru motorizarea mea este disponibila doar cea cu arcurile negre. Sunt diferente intre cele doua versiuni? Nu ma pricep la detaliile tehnice prezentate si nu mi-am dat seama daca sunt sau nu diferente.

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 28 May 2013, 19:16 
Offline

Joined: 25 Jun 2012, 02:09
Posts: 46
Car: alfa romeo 159
alfetta Quote:
astea sunt povesti cu garda masinii in romania (...)
asa ca pastreaza suspensia care o ai pe masina si nu-ti mai bate capul cu probleme inexistente.
Am avut probleme pana acum. Si sa stii ca nu intentionez sa intru in vreo polemica despre cat de mult te afecteaza garda (prea) joasa la o masina pe drumuri altfel decat cele ce unora le place sa le denumeasca "oglinda".
Sunt locuri (si aici in Atena unde ma gasesc eu acum) in care trebuie sa reduc viteza la 0 si sa pornesc precum melcul, altfel "merg pe burta". Scutul meu de plastic este ras peste tot de cate ori l-am atins si crede-ma, intotdeauna sunt foarte foarte atent deoarece ma stiu cu musca pe caciula!.
Chiar saptamana trecuta, am intarziat la o intalnire importanta, am gresit intrarea pe o strada, am intors rapid pe alta plina de denivelari (nu pareau insa deosebit de mari), ma cam grabeam si, la un damb am lovit puternic... si nu scutul... a doua zi am mers la service sa vad cu ce am lovit, am avut noroc, n-a fost ceva important, am cazut pe capetele unor suruburi de pe-acolo...
Anul trecut eram in Romania, ma gaseam undeva intr-o piata si, din cauza ca sotia ma astepta in partea opusa fata de unde intrasem, merg s-o iau...hop, in fata mea plin de gauri, hartoape, santuri si pietre... era prea tarziu sa mai fac ceva, in spatele meu full de masini care mergeau intr-acelasi sens...deci, incet-incet in ritm de melc, ii dau inainte...la un moment dat, POC!!!, atat de puternic incat am luat la injuraturi orice misca si nu misca. La service au constatat ca s-a spart o chestie (nu mai stiu cum se numeste) rotunda ca un inel mai gros, din aluminiu, undeva pe la un brat (cost, vreo 400 lei parca).
Tot anul trecut, ma gaseam in Iasi...ies de pe o pasarela si dau piezis in plin bulevard, intr-o intersectie practic, pe care trebuia sa-l traversez perpendicular pentru a intra pe celalat sens... Pe mijlocul bulevardului erau si linii de tramvai...toate masinile traversau numai eu nu...pur si simplu, erau atatea gropi si denivelari/diferente de nivel incat eu, daca m-as fi incumetat (ca prostul) sa fac vreo vitejie de genu', as fi ramas acolo agatat! Asa ca, te rog, nu-mi spune doar de zecile de mii de kilometri pe care le-ai parcurs tu (poate ca tu chiar nu umbli decat pe drumuri oglinda...poate)...sa vorbim de viata reala...


Top
   
PostPosted: 28 May 2013, 19:55 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3228
Car: Giulietta QV
pai daca stii cum sta treaba in romania si vrei suspensie stoc de ce mai arunci paie pe foc aici ?

pana la urma nu inteleg ce info doresti , scuze .

uite un coleg care spune ca a "atins" de doua ori in 36 de km pe drumul din imagine .


Attachments:
DSC_5527.JPG
DSC_5527.JPG [ 168.16 KiB | Viewed 8202 times ]

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Top
   
PostPosted: 28 May 2013, 20:51 
Offline

Joined: 25 Jun 2012, 02:09
Posts: 46
Car: alfa romeo 159
alfetta Quote:
...de ce mai arunci paie pe foc aici ?
Sesizez o urma de "luare peste picior" si nu cred ca e cazul sa o faci cu mine aici, caci nu ti-am casunat cu nimic cred!
alfetta Quote:
pana la urma nu inteleg ce info doresti
Cred ca am scris destul de detaliat in prima mea postare de pe acest topic ce anume cer de la colegii forumisti care si-au schimbat suspensiile (nu, NU de la cei care si le-au schimbat punand arcuri mai mici si amortizoare mai mici) punand altele after market. Repet deci:
1-Ce anume au pus, cum se simt comparativ cu cele originale stock (mai bine/mai rau, etc)
2-Oricine a schimbat intreaga suspensie si mai are vechile arcuri originale (pt alfa 159 1.9 jtdm) poate vorbim prin PM.
alfetta Quote:
uite un coleg care spune ca a "atins" de doua ori in 36 de km pe drumul din imagine .
Eu pe un asa un drum nici nu as putea sa intru. Dar sa lasam exemple cu fotografii de genul pe care ai pus tu...Eu vorbeam de drumuri asfaltate dar cu denivelari/gropi etc.

PS: Chiar, sincer, imi pare rau deja ca am scris pe acest topic... Probabil ca mai bine era sa fi deschis vreunul pe aria de 159, caci tare mi-e ca voi aici probabil voiati sa discutati doar despre suspensiile inbunatatite sport ce implica si coborarea garzii masinii. Si eu nu cer lamuriri de genu', eu doar ma gandesc sa revin la o suspensie stock sau cat mai aproape. Dar am considerat (dupa titlul acestui topic) ca aici era normal sa postez.


Top
   
PostPosted: 28 May 2013, 20:59 
Offline

Joined: 29 Nov 2009, 11:10
Posts: 1602
Când ninge si nu se curata pot apărea probleme, nu zic ca nu sunt cratere in Buc, dar mai depinde si cum se sofeaza. Rar am atins cu burta pe undeva, vorbesc de Buc, munte, pe unde am mai ajus, oricum nu pe unde pare ca a mers Florin.
Oricum, tudy, si eu vrea sa pun suspensie completa, asa ca urmăresc discuția. Si oricum, banuiesc ca pe oriunde sunt drumuri mai ok decat in RO, mai ales prin zonele tale, deci go4it.

_________________
MY22 Giulia Quadrifoglio
MY03 156 GTA
SQ5 hybrid / Xtrail
---------------------------------
MY17 Giulia Quadrifoglio
MY07 159 2,4


Top
   
PostPosted: 28 May 2013, 21:23 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3228
Car: Giulietta QV
suspensia veche o am eu , arcuri si amortizoare , daca sunt acasa cand vii in tara da un mail si ti-o dau eu in schimbul a 4 lazi de bere TERAPIA
http://www.clinicadebere.ro/" onclick="window.open(this.href);return false;


ionut - eu ajung acasa in iulie , da un pm cand vii la mare sa te plimbi cu a mea .

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2013, 23:15 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Ca sa nu fac o prostie si sa comand aiurea. Asta e: http://www.tuningteiletotal.de/ttts/-Bi ... ON-24-JTDM" onclick="window.open(this.href);return false;

La banii astia ma gandesc ca nu gasesc nimic mai bun, nu?

Comanda nu am facut-o inca pentru ca astept mail-ul de confirmare sa imi validez contul.

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2013, 00:39 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Ai Sportwagon?


Sent from my Alfa Romeo

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2013, 02:40 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
ALXege Quote:
Ai Sportwagon?
Nu, dar am pus linkul prost. Bine ca n-am comandat. Intre timp am lamurit-o cu tzzivii si s-a rezolvat.

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2013, 08:31 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3228
Car: Giulietta QV
am schimbat bratele superioare fata iar la cele inferioare am trecut pe mov . acu' am trei culori pe suspensia fata si masina se simte extraordinar .


Attachments:
IMG_0647.JPG
IMG_0647.JPG [ 123.46 KiB | Viewed 8034 times ]

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Top
   
PostPosted: 27 Jul 2013, 13:00 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Eu mai astept arcurile ca amortizoarele le-am luat deja (Bilstein). O sa revin luni cu niste poze dupa ce le primesc de la tzzivii. :D

@alfetta: Alea sunt bucse cu poliuteran? Ca stiam ca pe 59 nu exista.

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2013, 18:19 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Poliuretan, aparute recent.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2013, 19:17 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Mda, la naiba. Ma oftic. Acum 10k km am schimbat tot pe fata.

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2013, 19:23 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Stiu :lol:

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 28 Jul 2013, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3228
Car: Giulietta QV
Am dat si toate bucsele cu copper grease spray . Acum, cand o calc tare ,am torque steering :blink:

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -


Top
   
PostPosted: 02 Sep 2013, 23:03 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jul 2006, 12:36
Posts: 1265
Car: 156 1.9 mJTD
Location: Radauti (Bucovina) / Sibiu
Stie cineva codul culorilor de pe arcurile stock 147/156/GT ? Din ce am observat pe fiecare arc stock sunt niste buline de vopsea de diferite culori verde,galben,maro . Cum diferentiem un arc stock de unul sportpack?

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 mJTD (Bella) Image
Renault Megane2 1.5 DCI (BUG) Image
Renault Clio 1.5 DCI (Barca) Image
Image
ALFA ROMEO dauneaza grav permisului!


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2013, 19:05 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3228
Car: Giulietta QV
sunt aproape de final , mai ramane sa schimb capetele de bara pe fata si cu timpul bieletele antiruliu fata/spate( ma gandesc la cele dupa alfisti.net)

si peste ani , imi cumpar un ghibli diesel , pe care-l remapez la tibi si uite asa o iau de la capat ... :)


Attachments:
IMG_0734.jpg
IMG_0734.jpg [ 159.59 KiB | Viewed 8662 times ]
IMG_0736.jpg
IMG_0736.jpg [ 178.82 KiB | Viewed 8662 times ]

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Top
   
PostPosted: 20 Oct 2013, 12:31 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
2 intrebari:
-pentru ce este cealalta gaura a barei de torsiune?
-de ce Ghibli diese si nu benzina?

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 278 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1012 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]