Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Sa vorbim despre FRANE
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=10&t=10992
Page 2 of 4

Author:  centoquarantasette [ 25 Jun 2009, 18:41 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

Acum am inteles, asa e.. consider instalatia de franare de la alfa 147 (in cazul meu) eficienta, tocmai de aceea ce am propus eu, in primul post.. continea produse mai ieftine decat cele originale, sau oricum la egalitate. Mi se pare normal, odata cu necesitatea de a inlocui o piesa uzata, daca poti, sa cumperi ceva mai bun, mai ales cand costa la fel..

Eu, in experienta mea, frane "distruse" am vazut doar la 156 lui seth (pe transfagarsan) si am inteles cum trebuie sa mergi ca sa ajungi la asta.. ori pe motoare de cel putin 2.0T benzina muult modificate :)

Cat despre articol, foarte bun.. la fel si explicatiile pentru fiecare produs in parte.. ce mi a palcut cel mai mult, cum explica aproprierea dintre forta de frecare a placutei pe disc si aderenta anvelopei pe asfalt

Author:  baladi [ 22 Jul 2009, 23:53 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

"un canal cu diametru inferior celui original, acest ultim lucru ajuta la marirea presiunii de franare pe pistonas" - neadevarat. Mecanica Fluidelor e materia care ati ratat-o ;))

iar daca ASR = Acceleration Slip Regulation dezulta din denumire ca nu are functia de a frana fiecare roata independent in caz de derapaj. Sper sa ma insel :D Deci?

Salutare

Author:  Cristi99 [ 23 Jul 2009, 01:46 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

baladi Quote:
iar daca ASR = Acceleration Slip Regulation dezulta din denumire ca nu are functia de a frana fiecare roata independent in caz de derapaj. Sper sa ma insel :D Deci?
pai cine a zis asta? evident ca nu franeaza independent, doar taie din alimentare (cred ca s-a mai scris aici).

LE: vezi postul lui Alexandrus

Author:  DaJackal [ 23 Jul 2009, 01:58 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

Legat de frane, am si eu o problema. In momentul cand franez la viteze mai mari, imi trepideaza ingrozitor. Am luat cateva canale adanci cu roata din dreapta. E discul deformat?

Author:  Cristi99 [ 23 Jul 2009, 02:02 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

Pai logic gandind cum sa se deformeze discul de la un canal? sau.. nu aveai roata montata? :lol:
Daca nu iti face si in mers la viteza constanta (90-110-130km/h) si face doar la franare, atunci ai discul ovalizat (nu de la gropi) si trebuie schimbat

Author:  DaJackal [ 23 Jul 2009, 13:09 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

Am spus asta pentru ca simptomele au aparut destul de brusc si alta explicatie nu gasesc.
Cum pot verifica daca e discul ovalizat, sa nu-l schimb pe cel bun :D.

Author:  Alexandrus [ 23 Jul 2009, 16:31 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

Le schimbi pe ambele oricum, doooh.

Author:  baladi [ 23 Jul 2009, 19:33 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

dcmilitaru Quote:

[..]Si uite ca pe langa faptul ca taie gazul, mai si franeaza roata care trebuie:[..]
Cristi99 Quote:
baladi Quote:
iar daca ASR = Acceleration Slip Regulation dezulta din denumire ca nu are functia de a frana fiecare roata independent in caz de derapaj. Sper sa ma insel :D Deci?
pai cine a zis asta? evident ca nu franeaza independent, doar taie din alimentare (cred ca s-a mai scris aici).

LE: vezi postul lui Alexandrus

Author:  Dany [ 24 Jul 2009, 15:46 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

O mica intrebare: placutele de pe fata acu niste fire care banuiesc ca se duc la senzorii ABS, insa tocmai am observat ca pe stanga firul respectiv nu exista. Exista doar un senzor ABS pe dreapta?

Author:  gabrieldima [ 24 Jul 2009, 16:08 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

Dany Quote:
O mica intrebare: placutele de pe fata acu niste fire care banuiesc ca se duc la senzorii ABS, insa tocmai am observat ca pe stanga firul respectiv nu exista. Exista doar un senzor ABS pe dreapta?
Este senzor uzura placute,este numai unul pe fata.

Author:  Dany [ 24 Jul 2009, 16:28 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

:thanks:

Author:  robertalfa146 [ 24 Feb 2010, 17:05 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

stie careva cum se fac aerisirile la afla,cu motorul pornit sau la rece,am schimbat un furtun pe la conducta de lichid de frana si nu mai tine frana,sa facut aerisire pe toate 4 roti da de geaba???

Author:  CUORE [ 25 Feb 2010, 22:58 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

salut. o alta intrebare tot legat de frane.desi discurile si placutele au in jur de 5000km de la un timp ,cand franez se aude ca si cum ar fi uzate adica fier pe fier. m.am uitat dar sunt mai mult de jumate bune.care ar putea fi explicatia.cel mai rau se aude la viteza mica.multumesc anticipat.

Author:  robertalfa146 [ 26 Feb 2010, 16:48 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

care stie dati-ne si noua niste raspunsuri////////plz

Author:  istv4n [ 26 Feb 2010, 17:06 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

CUORE Quote:
salut. o alta intrebare tot legat de frane.desi discurile si placutele au in jur de 5000km de la un timp ,cand franez se aude ca si cum ar fi uzate adica fier pe fier. m.am uitat dar sunt mai mult de jumate bune.care ar putea fi explicatia.cel mai rau se aude la viteza mica.multumesc anticipat.
Am patit-o si eu. Mi-a intrat intr-un mod inexplicabil ceva nano-mizerie/noroi/praf intre placute si disc.

Author:  yux_mm [ 15 Jan 2015, 03:48 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

Sa trezim atmosfera pe aici, ca nu s-a mai vorbit demult.

Trebuie sa schimb placutele pe fata, au inceput sa scartaie. Ma rog scartaie de vreo 1500km. Pana acum la capitolul asta am mers numai pe original. De data asta as incerca ceva aftemarket. La pret rezonabi, si mai mic decat originalul, am gasit Brembo sau TRW. A mai avut cineva experienta cu aceste 2 marci?
Eu am fost multumit de prestatia originalului pana acum.
De mentionat ca discurile sunt Brembo, iar masina 147 Mjet 16V.

Author:  tomi_alfa [ 15 Jan 2015, 04:07 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

Am avut EBC Green stuff - astea-s praf. Nici dupa 3000 km nu prindeau bine fie reci fie calde pe discuri tot EBC. Am avut Delphi si scartaiau putin... Acum am Textar pe fata de care sunt foarte multumit pentru ca nici nu scartaie si franeaza bine de la prima franare, folosite pe discuri EBC striate. La fel si ATE care le am pe spate. Sunt bune pentru o exploatare normala spre sportiva. Brembo n-am folosit inca, insa am avut TRW pe fosta si erau bune si isi faceau treaba.

Author:  mugurel [ 15 Jan 2015, 10:43 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

Exact ; Ate sau Textar . Pret bun , calitate buna .

Author:  georgecristian [ 15 Jan 2015, 11:52 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

in 29 Septembrie 2014 am instalat un set placute Brembo pe Alfa 159 - echipata cu discurile Brembo originale. Cam dupa 1 luna au inceput sa scartaie pe fata , si inca o mai fac. In premiera de cand am masina, scartaitul se manifesta in mers, drept sau pe miscare volan, nu pe franare, sesizabil evident la viteze mici in oras.

Author:  tudyniuz [ 15 Jan 2015, 12:13 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

Discuri ovalizate? Mai ales daca zici ca sunt cele originale ale masinii. Si la mine se auzeau inainte sa le schimb. Ce-i drept nu scartaiau.

Author:  mugurel [ 15 Jan 2015, 13:27 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

Nu stiu ce sa spui dar si placutele mele Brembo scartaie de mi-e rusine sa ma mai opresc la semafor ... Se uita toata lumea . Le schimb cum scot iar masina pe strazi .

Author:  nae [ 15 Jan 2015, 13:38 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

Se gandeste cineva ca trebuie revizionat etrierul? :naughty:

Author:  yux_mm [ 15 Jan 2015, 14:25 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

EBC in orice culoare vin sunt prea scumpe.
Daca scartaie pe franare nu ma deranjaza.
Nu caut ceva neaparat ieftin. Ma gandeam daca gasesc aceeasi calitate de pe original pe afermarket dar la un pret usor sub cel al echipamentelor originale.

Un scartait usor sesizabil la viteze mici in rulare normala am si eu. Amplificat de asemenea cand iau curba. Il pun pe seama unui piston care nu mai lucreaza corespunzator si placuta atinge usor discul. Exclud discurile ovalizate deoarece am practicat ceva franari de la viteze mari si nu am vibratii.

Aproximez ca saptamana viitoare sa fac o comanda, asa ca pana atunci ma mai informez si mai astept pareri.
Ate mi-au atras si mie atentia, desi sunt la acelasi pret cu cele originale. Mai caut, poate gasesc ceva mai ieftin.

Stiu ca exista niste kituri de reconditionat etrieri. Au vreo denumire speciala? As vrea sa fac treaba asta, pentru ca deja au 125k km si nici o interventie privind mentenanta.

Author:  alfetta [ 15 Jan 2015, 14:35 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

cu etrierii trebuie sa te duci la un service si abia dupa ce ii demonteaza vezi daca trebuie schimbat ceva .
daca nu vrei ate mergi pe trw .oricum intra pe onauto si vezi ce preturi sunt , chit etrier 16 lei . daca ai 125 de mii cu aceleasi discuri mai bine le schimbi si pe ele.

georgecristian : daca ai un etrier blocat trebuie sa fie fierbinte discul , etrierul si janta dupa un parcurs de cativa km. cel mai simplu , o ridici si vezi ce roata nu se invarte libera la mana.

Author:  Hermanoli [ 15 Jan 2015, 14:53 ]
Post subject:  Re: Sa vorbim despre FRANE

yux_mm Quote:
Stiu ca exista niste kituri de reconditionat etrieri. Au vreo denumire speciala? As vrea sa fac treaba asta, pentru ca deja au 125k km si nici o interventie privind mentenanta.
http://biggred.co.uk/catalogue.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Page 2 of 4 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/