It is currently 23 May 2024, 12:15

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
 Post subject: alfa 155 sonda lambda
PostPosted: 23 Mar 2006, 11:34 
Offline

Joined: 23 Mar 2006, 11:17
Posts: 4
Am o alfa 155 2.0 TS. Scoate fum, afuma bujiile, consuma mult. Testerul zis ca e sonda lambda dar nu prea am incredere. (acum 1 an cand aveam o cu totul alta problema indica tot sonda lambda iar defectiunea reala nu). Cum pot sa o verific caci nu prea asi da 125E si sa aflu ca e altceva de vina.
Ce altceva ar putea fi si cum sa verific?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Mar 2006, 12:19 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
vino duminica la intalnire si ne uitam ce si cum,iar ca sa fim siguri ca nu este sonda lamda o sa facem asa,eu iti aduc un catalizator de al meu care stiu ca e bun si l pui pe masina,daca se rez problema il opresti si gata,daca nu mergem undeva la un mecanic de al meu sa vedem ce si cum :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Mar 2006, 12:36 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Iei un multimetru si masori tensiunea la sonda lambda. Tre sa fie cam 0,45V la relanti, cu motorul cald (apa la 90°). Daca nu e, e problem. Vino la intalnire si vedem noi ce si cum...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Mar 2006, 12:52 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15206
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Sper sa nu se supere nimeni ca intreb si eu aici, alfa mea e ceva mai noua si are euro3, unde stiu ca sistemul de catalizator este diferit fata de 155 (euro 2 presupun), insa as vrea sa stiu si eu urmatoarele:

- ce rol are mai exact sonda lambda (mai ales la euro3)
- cum se poate defecta (cauze/simptome/efecte)

Restul de intrebari le mai pun eu pe parcurs..
@alexmirica - daca crezi ca nu e tocmai locul potrivt muta tu postul asta in alta parte si anunta-ma unde anume, 10x

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Mar 2006, 14:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Sonda lambda are rolul de a analiza gazele de evacuare pentru a determina indirect cum s-a facut amestecul. Daca e prea bogat, mai saraceste un pic si invers. Daca sonda e defecta se citeste ca si cum ar fi prea sarac si imbogateste excesiv amestecul ducand la afumarea bujiilor, inecarea motorului, distrugerea catalizatorului, consum marit, etc. Nu e bine
Cum se strica? simplu: benzina proasta
Simptome: bujii afumate, consum mare, fum in esapament.
Postul asta e OK. La final o sa mut la troubleshooting.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Mar 2006, 14:40 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
inca un pic :D
deci eu am tubul flexibil inainte de sonda lambda
iar tubul flexibil este fisurat (chiar bine...)
este posibil ca sonda lambda sa sa citeasca gresit din cauza asta si sa imi ridice consumul?? :?
ca asa ceva am auzit la un service...

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Mar 2006, 14:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Am uitat sa specific ca sondele lambda moderne au rezistenta de incalzie, verificati sa intre 12V in cele 2 fire de incalzire, altfel nu se incalzesc si indica eronat, de aici si functionarea anormala a lor!
Alea au 3 fire care sunt asa:
1- masa
2- +12V preincalzire
3- Vlambda, tre sa fie cam 0,45V la relanti si cu motorul cald, se duce spre 0V la cox si spre 1,xx V la frana de motor.

Ele se pot verifica si scotandu-le din locas, bagati 12V in firele de preincalzire si vedeti daca se incalzeste, rezistenta se poate arde si fluturand gazu de bricheta pe sonda Vlambda tre sa reactioneze, sa dea o tensiune.

Bafta!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject: alfa 155 sonda lambda
PostPosted: 23 Mar 2006, 22:40 
Offline

Joined: 23 Mar 2006, 11:17
Posts: 4
multumesc pentru raspunsurile rapide.
E o mica problema cu intalnirea de duminica Sunt din provincie - Slobozia Dar mai vedem.....
Am cateva intrebari:
Unde se cupleaza multimetrul?
E o sonda cu patru fire si cablu lung
Gasesc o sonda la mana a II-a?
Un mecanic mi-a spus dupa ce mi-a analizat gazele ca problema ar fi de la calculatosul de aer.....
Ala cum se poate verifica?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Mar 2006, 23:09 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu iti recomand second hand. Mergi pe sonde noi si gata!
O sa ma uit pe skema, acuma sunt prea obosit si am sa o postez maine. La fel si pentru debitmetrul de aer ;)

Adminul.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2006, 01:22 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
albert hai sa ti spun ceva,daca tot crezi ca e de la sonda cel mai simplu ar fi pur si simplu sa o scoti.155 urile nu au mai multe lamda asa ca nu strici nimik,poate doar consumul sa ti creasca <fata de cel normal>........aaaaa si apropo cat iti consuma tie acum,ca nu de altceva dar daca o turezi pe la 4 5000 sa stii ca 155 consuma 15 la suta


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2006, 11:37 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
gabrieldima Quote:
...cel mai simplu ar fi pur si simplu sa o scoti.155 urile nu au mai multe lamda asa ca nu strici nimik...
gabrieldima, scoate sonda aia de care zici tu si p-orma vino pe la mine dupa 1 luna sa scoatem catalizatorul ca nu o sa mai fie bun de nimic! :shock: Adio ITP!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2006, 12:03 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
alex,eu i am spus omului sa o scoata ca sa vada ce se intampla nu sa nu o mai puna la loc<ca mine :lol: >


Top
   
 Post subject: alfa 155 sonda lambda
PostPosted: 24 Mar 2006, 16:17 
Offline

Joined: 23 Mar 2006, 11:17
Posts: 4
consuma 15/100 la 3000 de ture. La 90km/h am un consum de 9-10
Daca o scot momentan, ar trebuii sa nu mai afume sau sa nu scoata gaze? Scos sau deconectat?
De verificat cu aparatul de masura cum se face?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2006, 17:58 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
mda,consuma f mult,eu daca merg asa cuminte nu sare de 11-12<oras>iar afara mers cu 120-130 scot 8.5-9
eu spuneam sa o anulezi cumva,deconectata -scoasa cum vrei tu si sa vezi ce se intampla,dupa care daca esti sigur ca de la ea este ori iti iei una noua ori iti dau eu una care merge ori o lasi asa scoasa si cand ai de facut itp ul te descurci 8) sau cumperi atunci una buna
eu ma gandesc sa nu cumva sa fie si din debitmetru ca atunci e mai nasol si trebuie sa ajungi cu ea la un test :(
de verificat cu aparatul eu nu stiu cum se face,iti va spune alexmirica :wink:


Top
   
 Post subject: alfa 155 sonda lambda
PostPosted: 25 Mar 2006, 15:53 
Offline

Joined: 23 Mar 2006, 11:17
Posts: 4
gabriel (daca am inteles bine) sa stii ca acelasi consum il aveam si eu inainte. Acum e mult mai mare si am impresia ca intra si benzina in ulei...Testarile pe care le-am facut nu au fost concludente si ma enerveaza Acum un an s-au ars distribuitoarele de scanteie si mergea in doi cilindrii Testerul la alfa-romeo in constanta si la alti particulari arata functionare perfecta a motorului si sonda defecta. Dupa ce am descoperit in final defectiunea a mers perfect pana acum 3 luni. La noua testare a aparut iar sonda si cu testerul nu prea am incredere....Vreau sa gasesc o carte cd sau informatii de verificare/ depanare sa o fac cu mana mea. Pana la 155 am avut si alte masini dar fara injectie si calculator si am desfacut totul pana am inteles cum functioneaza. Sunt convins ca cu o documentatie adecvata ii dau de cap. Daca nu, vreau un meseriasi care sa stie ce si cum, nu sa bajbaie. Toti pe care i-am contactat scartaiau...
Multumesc inca o data!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Mar 2006, 21:25 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
mda,sincer nu am manual de reparatii,daca voi face rost te voi anunta,cat despre meseriashi...........fiecare pasare pe limba ei :(


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]